متن خبر

تولید محتوای جامع مک در برابر رایانه شخصی نشان می دهد که اپل در عملکرد هر دلار با ویندوز پیشی گرفته است – اما در مورد مقیاس پذیری و تطبیق پذیری مطلق همچنان فاقد آن است.

تولید محتوای جامع مک در برابر رایانه شخصی نشان می دهد که اپل در عملکرد هر دلار با ویندوز پیشی گرفته است – اما در مورد مقیاس پذیری و تطبیق پذیری مطلق همچنان فاقد آن است.

شناسهٔ خبر: 506933 -




MacBook Pro M3 Max (2023)
(اعتبار تصویر: آینده)

سیلیکون اپل بدون شک از زمانی که این غول فناوری M1 MacBook Pro متحول کننده بازی خود را در سال 2020 معرفی کرد، مسیر طولانی را طی کرده است. با انتشار متوالی M2 و M3 - و M4 که اخیراً معرفی شده است - اپل عملکرد چشمگیری را در هر نسل افزایش داده است. اما این مک‌های مدرن چگونه در برابر سخت‌افزار سنتی رایانه شخصی قرار می‌گیرند؟

سازنده رایانه های شخصی Puget Systems آخرین بار چهار سال پیش مک ها را با رایانه های شخصی مقایسه کرد و می خواست ببیند اوضاع چگونه تغییر کرده است. این کار را با قرار دادن M3 Max MacBook Pro و Apple M2 Ultra Studio در برابر رایانه رومیزی اینتل ، AMD Desktop، AMD Workstation (با و بدون GPU دوگانه) و لپ تاپ 17 اینچی Puget Mobile خود انجام داد.

مقایسه رایانه‌های شخصی و مک‌های اپل شبیه به مقایسه پرتقال با سیب است. مک‌های روی سیلیکون اپل به جای x86 از معماری مبتنی بر Arm استفاده می‌کنند و از طراحی SoC استفاده می‌کنند که CPU، GPU، RAM و VRAM را کاملاً یکپارچه می‌کند. این تنظیمات به مک‌بوک‌ها اجازه می‌دهد تا حافظه‌های بزرگ‌تری برای پردازنده گرافیکی داشته باشند اما برای پردازنده کوچک‌تر، و در حالی که رم برای CPU سریع‌تر است، برای GPU در مقایسه با رایانه‌های شخصی کندتر است.

رایانه های شخصی (بیشتر) برنده می شوند!

Puget مدل‌هایی را با هزینه‌های مشابه مقایسه کرد، اما برخی از ساخت‌های رایانه‌های شخصی سطح بالا را نیز گنجاند تا نشان دهد که تا چه حد می‌توان یک دسکتاپ مدرن را پیش برد.

شما می‌توانید نتایج کامل و بنچمارک‌ها را در سایت Puget مشاهده کنید، اما به طور خلاصه، این شرکت متوجه شد که آخرین M3 Max MacBook Pro در فتوشاپ و افتر افکت به طور کلی برتری دارد، اما در Premiere Pro، به‌ویژه در Multi-Frame Rendering، جایی که رایانه‌های شخصی سرگردان می‌شوند، کوتاه است. آی تی.

در DaVinci Resolve، مک‌ها به‌ویژه در جلوه‌های GPU و آپشن های هوش مصنوعی عقب هستند و رایانه‌های شخصی به طور قابل توجهی از آنها بهتر عمل می‌کنند. رندر CPU تحت سلطه رایانه های شخصی است و Threadripper PRO AMD پیشتاز قابل توجهی است. در رندرینگ GPU، اپل از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX عقب مانده است (غیرقابل تعجب است)، که رایانه‌های شخصی را به گزینه بهتری برای کارهای رندر با کارایی بالا تبدیل می‌کند.

پوجت مقایسه خود را با یک نکته مثبت برای اپل به پایان می‌رساند و او میگوید : «ما از عملکردی که اپل در یک دستگاه نسبتاً سبک، بی‌صدا و خنک (M3 Max MacBook Pro) می‌برد بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ایم. این یک لپ‌تاپ فوق‌العاده است، و این واقعیت که می‌تواند پا به پا با یک ایستگاه کاری رومیزی بایستد، یک موفقیت است. »

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است