
میدانید همه تماسهایی که با خانهتان و تلفنهای همراهتان میگرفتید و به شما میگفتند که بدهکار هستید، بستهای وجود دارد که گم شده است، یا شاید شما در شرف دستگیری هستید؟ این تماسهای هرزنامه خطرناک هستند و اگر اکثر دادستانهای ایالات متحده درست میگویند، بسیاری از آنها از طریق یک شرکت انجام میشوند: Avid Telecom.
AP در روز پنجشنبه (۲۵ مه ۲۰۲۳) گزارش داد که ۵۱ دادستان کل یک دادخواست ۱۴۱ صفحه ای علیه Avid Telecom تنظیم کردند. Avid Telecom که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد، خدمات پایانی ارائه می دهد که به شرکت ها امکان می دهد شماره های رایگان را به صورت عمده خریداری کنند و به طور خودکار تماس ها را به شماره های مورد نظر خود هدایت کنند.
بر اساس این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در فینیکس، آریزونا تنظیم شده است، Avid Telecom از شماره های شناسایی تماس گیرنده جعلی و نامعتبر برای برقراری میلیاردها تماس با افرادی که در فهرست های Do Not Call هستند استفاده کرده است. به عبارت دیگر، شماره هایی که در تلفن خود می بینید، شماره تماس گیرنده اصلی نیستند. با این حال، نگرانکنندهتر، این شکایت ادعا میکند که Avid Telecom میلیونها تماس برقرار کرده است که گویی از سوی مجری قانون و سازمانهای دولتی انجام شده است. ("سلام، این سازمان سیا است که تماس می گیرد...")
بسیاری از تماس های بد (و پیامک)
اندازه گیری پیامدهای این تماس ها (و پیامک ها) دشوار است. طبق یک مطالعه اخیر، ۷۵ میلیارد تماس رباتیک و ۲۲۵ میلیارد پیام ربات در سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. کسانی که آنها را دریافت می کنند یا به ماهیت کلاهبرداری خود می افتند، معمولاً به کسی متصل می شوند که با دولت یا مجری قانون نیست و اغلب سعی می کند تا جمع آوری اطلاعات شخصی و خصوصی: نام ها، آدرس ها، شماره های تامین اجتماعی و سایر اطلاعات شناسایی شخصی که می توانند برای سرقت هویت استفاده شوند.
گاهی اوقات، تماس به پرسنل پشتیبانی جعلی منجر میشود که گیرنده تماس را راهنمایی میکنند تا نرمافزارهای جاسوسی را روی رایانه خود دانلود کنند تا بتوانند ضربههای کلید خود را تماشا کنند و دوباره اطلاعات آنها را بدزدند.
دیگر اخبار
OilAlpha: تهدید سایبری در حال ظهور مرتبط با حوثی ها، کاربران عربی اندروید را هدف قرار می دهد
ما نه
Avid Telecom، طبیعتاً با این دعوا مخالفت می کند و شکایت می کند که دادستان های کل قبل از طرح دعوا با آنها تماس نگرفته اند. نیل انده، وکیل مدافع آوید تلکام، به AP گفت: «این شرکت هرگز توسط هیچ دادگاه یا مرجع نظارتی مبنی بر انتقال ترافیک غیرقانونی تشخیص داده نشده است و آماده است تا با دادستان های کل ملاقات کند، همانطور که در موارد بسیاری در گذشته، تا حسن نیت و رفتار قانونی خود را بیشتر نشان دهد.»
Avid Telecom در وبسایت خود ادعا میکند که «قابلیت Stir/Shaken کامل و کاهش تماسهای رباتیک مورد نیاز» را دارد، حتی اگر خدماتی که ارائه میدهد برای عملیاتهای تماس رباتیک کاملاً ساخته شدهاند.
Stir/Shaken نتیجه مشارکت FCC و شرکتهای بزرگ مخابراتی است و چارچوبی برای شناسایی و احراز هویت تماسگیرندگان فراهم میکند. مشکل این است که هرزنامهنویسهای حیلهگر دائماً راهحلهایی را ایجاد میکنند، احتمالاً به همین دلیل است که به نظر میرسد مشکل تماس خودکار ما بدتر میشود و بهتر نمیشود.
چه باید کرد
این طرح که به عنوان بخشی از یک کارگروه سراسری ضد رباتیک ایجاد شد، بعید به نظر می رسد که به کابوس تماس های رباتیک ما پایان دهد، اما اگر ایالت ها پیروز شوند و میلیون ها جریمه (اگر نه بیشتر) از Avid Telecom دریافت کنند، ممکن است شرکت ها را از تعامل منصرف کند. در این شیوه های رباتیک
در عین حال، این نکات ساده را برای جلوگیری از گرفتار شدن در وب تماس رباتیک و متن روباتی دنبال کنید:
به تماس های شماره ناشناس پاسخ ندهید
پیام های متنی رسمی تر از تماس ها نیستند. با شماره درج شده در پیام تماس نگیرید
اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهید و اگر کسی اطلاعات بیمه اجتماعی، بانک یا کارت اعتباری را درخواست کرد، تلفن را قطع کنید
بیشتر سازمانهای دولتی برای شما پیامک ارسال نمیکنند، مگر اینکه شرکت کرده باشید
هیچ کسی که از طریق ایمیل، تماس یا پیامک با شما تماس می گیرد، واقعاً نمی خواهد به تعمیر رایانه شما کمک کند
شناسه تماس گیرنده را می توان فریب داد. تصور نکنید که شخصی محلی یا رسمی با شما تماس می گیرد.
برای تأیید هر گونه اطلاعات مستقیماً با آژانس ها تماس بگیرید.
بانک شما به شما پیامک نمیدهد مگر اینکه هشدارها را انتخاب کنید
به پیامک و تماس پاسخ ندهید. در عوض، برای تحلیل فعالیت های مشکوک، وارد حساب های خود شوید.