متن خبر

تصاویر مربوط به سال 2020، انفجار موشک آسترا را در حین آزمایش پیش از پرتاب نشان می دهد

تصاویر مربوط به سال 2020، انفجار موشک آسترا را در حین آزمایش پیش از پرتاب نشان می دهد

شناسهٔ خبر: 461551 -




فیلم به‌دست‌آمده توسط TechCrunch پایان فاجعه‌باری را نشان می‌دهد که راکت 3.0 Astra در آزمایش پیش از پرتاب در مارس 2020 متحمل شد.

انفجاری که در مجتمع بندرگاه فضایی اقیانوس آرام آلاسکا رخ داد، در آن زمان به سادگی به عنوان یک "ناهنجاری" گزارش شد، یک اصطلاح صنعتی تقریباً برای هر مشکلی که از نتیجه مورد انتظار منحرف شود.

مارک لستر، مدیرعامل هوافضای آلاسکا در آن زمان به خبرنگاران محلی گفت : «می‌توانم تأیید کنم که یک ناهنجاری در سکوی پرتاب داشتیم». ما در حال اجرای چک فهرست اضطراری خود هستیم. ما از همه قصد داریم که از منطقه دور باشند تا به خدمه ما اجازه رسیدگی به وضعیت را بدهند.»

در همین حال، کریس کمپ، مدیرعامل آسترا در آن زمان به TechCrunch بيان کرد که این موشک «به دنبال یک روز موفقیت‌آمیز آزمایش در کودیاک در آماده‌سازی برای پرتاب این هفته، دچار یک ناهنجاری شده است». او گفت که سخت افزار این شرکت "تنها چیزی بود که آسیب دید." او به نشریه‌ای جداگانه بيان کرد که این شرکت پس از آن هفته اقدام به پرتاب نخواهد کرد، و «منتظر می‌ماند تا شرایط با ویروس کرونا بهبود یابد قبل از اینکه تلاش دیگری انجام دهد» - در حالی که در واقع، دیگر موشکی برای پرتاب وجود نداشت.

این کلیپ نشان می‌دهد که لانچر میکرو در آتش می‌سوزد. واضح است که وسیله نقلیه زنده نمانده است. این سومین تلاش پرتاب مداری آسترا بود.

در آن زمان، آسترا چنین شکست هایی را به آرامی انجام می داد. زمانی که این شرکت در اوایل همان سال از مخفی کاری خارج شد، این کار را با این باور انجام داد که می‌تواند موشک‌هایی با حجم بالا و با قیمتی بسیار پایین بسازد که می‌توان مقداری از شکست را قیمت‌گذاری کرد. هدف نهایی کمپ در مصاحبه ای در می 2022 اینگونه خلاصه کرد: "انتظار من فکر می کنم که بسیاری از مردم دارند این است که هر پرتاب باید کامل باشد." "من فکر می کنم آنچه Astra باید انجام دهد این است که ما باید پرتاب های زیادی داشته باشیم که دیگر هیچ کس به آن فکر نمی کند."

آسترا برای اولین بار در نوامبر 2021 و بار دوم در مارس 2022 به مدار رسید.

آسترا یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های موفقیت برای سرمایه‌گذاران صنعت فضایی بود، با این استارت‌آپ در جولای 2021 با ارزش 2.1 میلیارد دلار پس از جمع‌آوری نزدیک به 500 میلیون دلار برای برنامه‌های پرتاب فوق‌العاده کم‌هزینه خود، به بازار عرضه شد. اما این برنامه ها محقق نشد و پس از ماه ها سوزاندن پول نقد، هیئت مدیره Astra بی سر و صدا یک معامله خصوصی از Kemp و CTO Adam London را با قیمت سهام فقط 0.50 دلار برای هر سهم پذیرفت. انتظار داریم که این معامله در این سه‌ماهه بسته شود و در آن زمان Astra معامله در نزدک را متوقف خواهد کرد.

Astra درخواستی برای اظهار نظر در مورد شکست پرتاب 2020 نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است