تسلا 362758 خودرو را به دلیل نگرانیهای ایمنی نرمافزار بتای FSD فراخوان میکند


تسلا نرم افزار Full Self-Driving خود را فراخوانی کرده است، یک سیستم پیشرفته کمک راننده که به گفته قانونگذاران ایمنی فدرال می تواند به خودروها اجازه دهد در اطراف تقاطع ها ناامن عمل کنند و باعث تصادف شود.
تسلا اعلام کرد برخی از خودروهای مدل S، مدل X، مدل 3 2017-2023 و مدل Y 2020-2023 مجهز به نرمافزار کامل خودران بتا (FSD Beta) را فراخوان میکند یا در انتظار نصب است. بر اساس این اطلاعیه، فراخوانی که در وبسایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها منتشر شده است، بر 362758 خودروی مجهز به این نرمافزار تأثیر میگذارد.
تسلا برای رفع این مشکل، بهروزرسانی نرمافزاری را به صورت رایگان منتشر میکند.
خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام Autopilot عرضه می شوند. با 15000 دلار اضافی، مالکان می توانند «خودرانی کامل» یا FSD را خریداری کنند - ویژگی ای که ایلان ماسک، مدیرعامل آن سال ها قول داده است روزی قابلیت های رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد.
FSD، که به طور پیوسته در قیمت و قابلیت افزایش یافته است، به عنوان یک گزینه برای سال ها در دسترس بوده است. با این حال، وسایل نقلیه تسلا خودران نیستند. FSD شامل ویژگی پارکینگ Summon و همچنین Navigate on Autopilot است، یک سیستم هدایت فعال که خودرو را از بزرگراه در رمپ به خارج از سطح شیب دار هدایت می کند، از جمله مبادلات و ایجاد تغییر مسیر. این سیستم همچنین قرار است فرمان در خیابان های شهر را کنترل کند و چراغ های راهنمایی و علائم ایست را تشخیص دهد و به آن واکنش نشان دهد.
بر اساس این اخطار، سیستم FSD بتا ممکن است به وسیله نقلیه اجازه دهد تا در اطراف تقاطع ها ناامن عمل کند، مانند حرکت مستقیم از یک تقاطع در حالی که در یک لاین فقط گردش، ورود به یک تقاطع کنترل شده با علائم توقف بدون توقف کامل، یا حرکت به داخل یک تقاطع در طول یک علامت راهنمایی و رانندگی زرد ثابت بدون احتیاط کافی. در اطلاعیه آمده است، علاوه بر این، سیستم ممکن است به تغییرات محدودیتهای سرعت اعلامشده واکنش کافی نشان ندهد یا به اندازه کافی تنظیم سرعت خودرو توسط راننده را برای تجاوز از محدودیتهای سرعت اعلام شده در نظر نگیرد.
از طریق تجزیه و تحلیل مهندسی و آزمایش NHTSA متوجه شد که در شرایط خاص، ویژگی Autosteer تسلا در خیابانهای شهر منجر به خطر غیرمنطقی برای ایمنی وسایل نقلیه موتوری بر اساس عدم رعایت کافی قوانین ایمنی ترافیک میشود. آژانس در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد که طبق قانون و پس از گفتگو با NHTSA، تسلا فراخوانی را برای ترمیم این نقص ها راه اندازی کرد.
آژانس گفت: «NHTSA به نظارت بر راهکارهای فراخوان برای اثربخشی ادامه خواهد داد. این فراخوان به دنبال رسیدگی به مجموعه خاصی از نگرانی های شناسایی شده توسط آژانس است.
این آژانس گفت که این فراخوان به دامنه کامل تحقیقات EA22-002 NHTSA در مورد اتوپایلوت تسلا و سیستم های خودروی مرتبط نمی پردازد. این تحقیقات همچنان باز و فعال است.
نرمافزار بتای FSD - از نام آن و وعدههای ماسک در مورد قابلیتهایش تا عرضه و نگرانیهای ایمنی آن - بحثبرانگیز بوده است. همچنین توسط تنظیم کننده ها مورد تحلیل قرار گرفته است.
در ماه ژانویه، تسلا فاش کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده اسناد مربوط به سیستم کمک راننده پیشرفته کامل خودران و اتوپایلوت خود را درخواست کرده است.
ارسال نظر