تسلا که سوپرشارژرهای خود را به روی تمام خودروهای برقی باز می کند، ممکن است یک ضربه بزرگ یا یک اشتباه وحشتناک باشد


به نظر می رسد تسلا پس از یک دهه بسته نگه داشتن شبکه شارژ آمریکای شمالی خود به روی خارجی ها، آماده است تا به سایر وسایل نقلیه الکتریکی اجازه دهد از سوپرشارژرهای خود استفاده کنند.
کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت 7500 شارژر - از جمله 3500 غرفه 250 کیلوواتی در امتداد بزرگراه ها - را برای هر خودروی برقی با سیستم شارژ ترکیبی (CCS) باز می کند، استانداردی که به طور گسترده در ایالات متحده استفاده می شود (شرکت قول داده است که کاری مشابه انجام دهد. پیش از این، پس شاید هنوز نفس خود را حبس نکنید، اگرچه این برگه اطلاعات جدید دولت بایدن دارای اعداد سختی است که به طور قابل توجهی سال گذشته وجود نداشت.) اولین آجرهای دیوار شارژر EV تا پایان سال 2024 باید شل شوند.
اگر تسلا از این راه پیروی کند - باز هم، با توجه به ترجیح شرکت برای اعلامیه های پرشور و جدول زمانی خوش بینانه، یک "اگر" بزرگ - می تواند تغییرات اساسی در زیرساخت شارژ EV در ایالات متحده ایجاد کند.
امروزه Electrify America، نزدیکترین رقیب، حدود 3500 شارژر سریع دارد. اگر تسلا یک شبه این تغییر را انجام دهد، تعداد دکه های شارژ سریع را دو برابر می کرد.
انگیزه اصلی تسلا، البته، دریافت یک قطعه از کیک شارژ EV 7.5 میلیارد دلاری است که بخشی از قانون زیرساخت دو حزبی است. در حالی که باز کردن بخشی از شبکه سوپرشارژر به سود نهایی خودروساز از جانب دولت کمک خواهد کرد، این اقدام همچنین اثرات ضربهای خواهد داشت که احتمالاً شارژ EV در ایالات متحده را مختل میکند.
برداشت بدبینانه این است که تسلا به سادگی از پول فدرال استفاده می کند تا فاصله بیشتری بین خود و رقبای خود ایجاد کند. حتی احتمال دارد که این شرکت از بودجه جدید برای گفت ن غرفههای جدید به شبکه غبطهانگیز خود استفاده کند.
ارسال نظر