متن خبر

تردد مسافران از مرز مهران 35 درصد رشد داشته است

تردد مسافران از مرز مهران 35 درصد رشد داشته است

شناسهٔ خبر: 446933 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مدیرکل گمرکات استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه گفت: روزانه بیش‌از هزار نفر عراقی اعم از راننده و‌ کارگر و تجار، وارد گمرکات می‌شوند که با نیروهای ایرانی در این محدوده روزانه بیش از ۵ هزار نفر در گمرکات مشغول به تعامل و کار هستند.

 وی گفت : گمرک مهران همچنان در صدر ۱۲ گمرک مشترک با عراق قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ رکورد ادوار گمرک جابجا شد و بیشترین وزن خروجی و ارزش کالای صادراتی در یک سال در این مرز رقم خورد.

آخرین وضعیت ورود زائران <a href= به مرز مهران" width="400" height="400">
آخرین وضعیت ورود زائران به مرز مهران

اقتصادنیوز: رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تعداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا ۱۲ امشب به مرز مهران می‌رسند و همه زئران را تا ۱۲ امشب از مرز مهران منتقل می‌کنیم.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: در گمرک مهران ۱۲ درصد رشد ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و در درآمد نیز ۸ درصد رشد داشتیم.

فوری/ زلزله در مرز مهران
فوری/ زلزله در مرز مهران

اقتصادنیوز: زلزله ای به بزرگی ۳.٥ ریشتر بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران استان ایلام را لرزاند.

 وی اضافه کرد: مرز مهران یکی از شلوغ ترین مرزهای زمینی کشور است و در اربعین بیش از ۵۰ درصد مسافران از این مرز تردد می‌کنند. در اربعین حسینی بیش از ۴ هزار موکب در مرز مهران ایجاد شد و  در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۷ میلیون نفر از این مرز تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد تردد داشتیم و روزانه ۱۵ هزار نفر به‌طور میانگین از مرز مهران تردد می‌کنند.

عبدی بیان کرد: روزانه تشریفات ترخیص میانگین ۶۰۰ کامیون در مرز مهران صورت می‌گیرد و هر ماشینی که ورود به گمرک کند کمتر از یک ساعت کار ترخیص آن انجام می‌شود.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است