متن خبر

تحول در بانکداری به پایان رسیده است، وارد مدرنیزاسیون مترقی شوید

تحول در بانکداری به پایان رسیده است، وارد مدرنیزاسیون مترقی شوید

شناسهٔ خبر: 804361 -




دیتاسنتر AMD
(اعتبار تصویر: AMD)

ما وارد دوره جدیدی در خدمات بانکی و مالی شده ایم. دوره تحول جای خود را به عصر «چابکی و انعطاف‌پذیری» داده است که توسط پیشرفت‌های بی‌امان فناوری، رقابت شدید و خواسته‌های مشتریان باهوش دیجیتالی هدایت می‌شود.

بانک‌های سنتی خود را در دوراهی تعادل بین قابلیت اطمینان ثابت شده سیستم‌های قدیمی خود و نیاز به چابکی می‌بینند. و با توجه به اخلالگران فین تک، گسترش فناوری های بزرگ به خدمات مالی و افزایش تقاضا برای راه حل های مالی تعبیه شده که صنعت را تغییر می دهد، دیگر زمانی برای تلف کردن تردید وجود ندارد. مدرنیزاسیون یک ضرورت است – نه یک گزینه.

فناوری قدیمی، ستون فقرات طولانی مدت عملیات بانکی، در حال تبدیل شدن به یک بار است. این سیستم های قدیمی برای پاسخگویی به نیازهای عصر دیجیتال که به تراکنش های بلادرنگ، تجزیه و تحلیل داده ها و ادغام یکپارچه با راه حل های مدرن SaaS نیاز دارند، مجهز نیستند.

هزینه های عملیاتی چسبیدن به این سیستم ها به دلیل نگهداری مورد نیاز 20 تا 30 درصد بیشتر است. این همچنین منابع را منحرف می‌کند و به معنای کاهش 50 درصدی زمان برای بازاریابی محصولات جدید و همچنین ریسک بالاتر آسیب‌پذیری‌های امنیتی در مقایسه با بانک‌هایی است که سیستم‌های خود را مدرن‌سازی کرده‌اند (مک کینزی، 2023).

یافتن افرادی با قابلیت‌ها و تخصص برای نگهداری این سیستم‌ها نیز با کاهش استعدادهای قدیمی فناوری اطلاعات، مانند برنامه‌نویسان COBOL ، تبدیل به یک چالش می‌شود. همانطور که این متخصصان بازنشسته می شوند، افراد کمتری دانش لازم برای کار و تعمیر این سیستم های قدیمی را دارند. همانطور که این تخصص ترسناک می شود، پرهزینه نیز می شود.

در مواجهه با این چالش‌ها، بانک‌ها به‌طور فزاینده‌ای استراتژی نوسازی پیشرونده را با به‌روزرسانی تدریجی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجود سازمان، به‌جای بازنگری کامل، اجرا می‌کنند. این امر مؤسسات را قادر می‌سازد تا بر روی نقاط قوت سیستم‌های اصلی موجود خود ایجاد کنند و در عین حال انعطاف‌پذیری را از طریق پلت‌فرم‌های مدرنی که به‌طور یکپارچه با زیرساخت‌های قدیمی کار می‌کنند، یکپارچه کنند.

کریگ رمزی

مدیر عامل، رئیس توسعه کسب و کار، EMEA، E6.

مزایای مدرنیزاسیون

مزایا عبارتند از:

زمان تسریع به بازار : جدا کردن توسعه محصول از سیستم‌های قدیمی به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که محصولات جدید را سریع‌تر عرضه کنند و با تغییرات بازار و نیازهای مشتری در زمان واقعی سازگار شوند.

تجربه بهتر مشتری : تجربیات می‌توانند در همه کانال‌ها شخصی‌سازی شده و بدون درز باشند، که مشتریان را راضی نگه می‌دارد، نرخ ترک تحصیل را کاهش می‌دهد و در نهایت به ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند.

کارایی هزینه : حفظ سیستم های قدیمی هزینه های قابل توجهی را ایجاد می کند که بودجه های فناوری اطلاعات را مصرف کرده و منحرف می کند و از هزینه کردن بانک ها برای نوآوری جلوگیری می کند. با این حال، سرمایه‌گذاری در نوسازی تدریجی مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند متناسب با اندازه، مقیاس و نیازهای یک سازمان تنظیم شود - در حالی که منابع و بودجه را برای استفاده بهتر آزاد می‌کند.

جریان‌های درآمد جدید : توانایی راه‌اندازی سریع محصولات جدید، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به بازارهای جدید نفوذ کرده و جریان‌های درآمد اضافی را باز کنند.

امنیت بهبود یافته : شرکت‌ها نیازی به نگرانی در مورد امنیت سایبری و انطباق ندارند زیرا پلتفرم‌های مدرن با ترکیب آپشن های قوی برای محافظت از داده‌های حساس در برابر تهدیدات پیچیده، ریسک‌ها را مدیریت می‌کنند.

نوسازی پیشرو به بانک‌ها قدرت می‌دهد تا از محدودیت‌های فناوری قدیمی فراتر رفته و در عین حال بهبود مستمر و تکرار سریع را ممکن می‌سازد.

بانک‌ها بدون نیاز به خدمات فناوری قدیمی، می‌توانند تمرکز خود را به سمت نوآوری و آزمایش و یادگیری معطوف کنند و زمان ورود به بازار را تسریع کنند.

اگر مدرن‌سازی پیشرونده «چی» است و چابکی و انعطاف‌پذیری «چرا» است، پس اختیاری بودن «چگونه» است. بانک ها باید از راه حل های یکسان پرهیز کنند و از رویکرد "بهترین نوع" استفاده کنند و ارائه دهندگانی را انتخاب کنند که در زمینه های خاص مانند پردازش صادرکنندگان کارت برتر هستند.

امور مالی جاسازی شده: مرز جدید

ظهور تامین مالی جاسازی شده، که در آن شرکت‌های غیرمالی خدمات مالی را مستقیماً در ارائه‌های خود ادغام می‌کنند، نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی است که بانک‌ها نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

تا سال 2030 ممکن است تا 15 درصد از درآمد بانک ها و 25 درصد از درآمدهای وام های خرده فروشی و SME از منابع مالی تعبیه شده به دست آید (مک کینزی، 2024).

راه‌حل‌هایی مانند Cards-as-a-a-Service، Wallets-as-a-a-Service، و Ledger-as-a-Service به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های پرداخت و مالی را به‌طور یکپارچه یکپارچه کنند و در بازاری که برای رشد انفجاری آماده است، استفاده کنند.

UX: متمایز کننده در عصر دیجیتال

اغلب اوقات این اتفاق می افتد که تیم های محصولات بانکی با طراحی های مشتری محور شروع به کار می کنند اما در نهایت تجربه های میراث محور را ایجاد می کنند. تکرار سریع با آزمایش مداوم - ضروری برای DesignOps مدرن - امکان پذیر نیست. بدون پیکربندی، عملکرد و ماژولار بودن برنامه‌های ابری مدرن، بانک‌ها همیشه یک قدم از فین‌تک‌ها عقب خواهند بود.

در فضای پررقابت امروزی، تجربه کاربری (UX) یک تمایز واقعی است – و به طور فزاینده ای برای جذب و حفظ مشتری ضروری می شود.

پلت‌فرم‌های پردازش صادرکننده کارت مدرن، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا UX استثنایی و بصری را از طریق آپشن های ی مانند پردازش تراکنش‌های بلادرنگ، پاداش‌های شخصی‌سازی شده و یکپارچه‌سازی همه‌کانال ارائه کنند.

آینده بانکداری توسط کسانی شکل خواهد گرفت که مایلند وضعیت موجود را به چالش بکشند، از فناوری های پیشرفته استقبال کنند و به سمت آینده ای انعطاف پذیرتر، چابک تر و مشتری محورتر حرکت کنند. آنهایی که رقابتی باقی می مانند، توسط سیستم های قدیمی قدیمی متوقف نخواهند شد.

ما بهترین پردازنده های کارت اعتباری تلفن همراه را رتبه بندی کرده ایم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

مدیر عامل، رئیس توسعه کسب و کار، EMEA، E6.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است