به CAC استارت آپ خود نگاه کنید تا تصمیم بگیرید که آیا باید محصول دیگری را راه اندازی کنید یا خیر
تا همین اواخر، به طور گسترده پذیرفته شده بود که استارت آپ ها، با محدودیت منابع محدود، باید در درجه اول بر روی یک محصول متمرکز شوند. گسترش پیش از موعد به یک سبد محصولات گسترده تر، خطر منحرف کردن توجه از محصول اصلی "قهرمان" را به همراه داشت.
با این حال، اکنون گفتگو شروع به تغییر کرده است. یک فرمول به طور فزاینده محبوب برای موفقیت شامل داشتن چندین محصول یا یک استارت آپ ترکیبی است. رهبران فکری مانند دیو یوان تا آنجا پیش می روند که درباره «تولد چند محصولی» بحث می کنند.
آیا این فقط آخرین مد در استارت آپ هاست؟ ما اینطور فکر نمی کنیم.
ایجاد یک محصول جدید زمانی توجیه می شود که ارزش فعلی خالص افزایش سود کلی از هزینه فرصت آن فراتر رود. با این حال، تخمین این ارزش، به ویژه قبل از عرضه محصول، چالش برانگیز است.
می توان مشابهی برای جذب مشتری ترسیم کرد. سرمایه گذاری در جذب مشتری زمانی توجیه می شود که ارزش فعلی خالص سود حاصل از تحصیل از هزینه جذب مشتری (CAC) بیشتر شود. خوشبختانه با مدلهای مناسب حفظ مشتری و کسب درآمد، این تخمین دیگر چالش بزرگی نیست.
جذب مشتری و توسعه محصول به عنوان مهمترین سرمایه گذاری یک استارتاپ برجسته می شود. این به طور طبیعی منجر به رقابت بین این اولویت های سرمایه گذاری می شود.
از لحاظ تاریخی، زمانی که استارت آپ ها جذب مشتری و توسعه محصول جدید را در اولویت قرار می دهند، اولی را انتخاب می کنند. از این گذشته، جذب مشتری روشی کارآمد برای ایجاد اهرم بر روی سرمایه گذاری سنگینی است که قبلاً در توسعه محصول انجام شده بود، و سود حاصل از محصولات جدید بسیار نامشخص است.
جذب مشتری و توسعه محصول به عنوان مهمترین سرمایه گذاری یک استارتاپ برجسته می شود.
اما زمانی که آنها تغییر می کنند و جذب مشتری بیشتر و بیشتر گران می شود. با افزایش CAC، ارزش نسبی جذب مشتری در مقایسه با توسعه محصول جدید یکسان باقی می ماند.
ظهور استارت آپ های مرکب با نگرانی فزاینده در مورد CAC در صنعت فناوری همزمان شد و این یک تصادف صرف نیست.
در گذشته، منطق آشکار می شود. هنگامی که CAC از یک آستانه خاص فراتر می رود، توسعه و بازاریابی محصولات جدید مقرون به صرفه تر از جذب مشتری از طریق کانال های سنتی می شود.
محصولات نوآورانه CAC را کاهش می دهند و جذابیت شرکت را افزایش می دهند و حفظ و توسعه را تقویت می کنند. معرفی محصولات جدید به مشتریان فعلی فرصت های خرید بیشتری می دهد، روابط را عمیق تر می کند و فروش متقابل را تشویق می کند. همانطور که پایگاه مشتری رشد می کند، پیگیری ابتکارات مرتبط با محصول حتی سودمندتر می شود.
ارسال نظر