متن خبر

به روز رسانی ویندوز 11 می تواند غم و اندوه بیشتری ایجاد کند – این بار برای لپ تاپ های Asus ROG Ally و AMD، اما یک راه حل وجود دارد

به روز رسانی ویندوز 11 می تواند غم و اندوه بیشتری ایجاد کند – این بار برای لپ تاپ های Asus ROG Ally و AMD، اما یک راه حل وجود دارد

شناسهٔ خبر: 458512 -




Asus ROG Ally روی یک میز
Rog Ally är en rejäl pjäs, men med trevligt inre (اعتبار تصویر: آینده)

دارندگان Asus ROG Ally باید توجه داشته باشند که به نظر می‌رسد آخرین به‌روزرسانی تجمعی ویندوز 11 باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه‌های دستی شده است، یا حداقل گزارش‌ها نشان می‌دهند که این موضوع وجود دارد – نه لپ‌تاپ‌های بازی مجهز به AMD .

Windows Latest این گزارش‌های به‌روزرسانی تجمعی مارس 2024 را دریافت کرد که باعث مشکلات جدی مرتبط با عملکرد شد. یکی از خوانندگان سایت به مشکلی در دو دستگاه خود که دارای سیلیکون AMD از جمله Ally هستند اشاره کرد.

آن شخص نوشت: «من یک Asus Rog Ally و یک لپ‌تاپ مجهز به AMD دارم. هر دوی آنها لکنت دارند و بازی ها با سرعت 60 فریم در ثانیه [فریم در ثانیه] اجرا می شوند. آمار از طریق پس سوز MSI 60 فریم در ثانیه را نشان می دهد، اما کند است و به نظر می رسد با سرعت 15 فریم در ثانیه اجرا می شود.

همچنین چندین موضوع Reddit وجود دارد که به آنها اشاره شده است که در آن گیمرها گوشت گاو مشابهی با ROG Ally دارند. تعداد زیادی شکایت در مورد عملکرد لکنت وجود دارد - مانند «سیستم با سرعت 20 فریم در ثانیه کار می‌کند» یا دریافت «20 فریم در ثانیه در Streets of Rage 4» یا در واقع حتی لکنت کلاسیک Doom 2 .

این فقط در مورد نرخ فریم بازی اتفاق نمی افتد، بلکه با عملکرد دسکتاپ و برنامه ها در ویندوز 11 نیز اتفاق می افتد.

دقیقاً مشخص نیست اینجا چه اتفاقی می‌افتد، اما در برخی موارد، به نظر می‌رسد که حذف به‌روزرسانی ویندوز مشکل را برطرف کرده است - که نشان می‌دهد این باعث هرج و مرج در نرخ فریم می‌شود. یا حداقل تا حدی، زیرا راه‌حل‌هایی نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد تغییر نرم‌افزار Adrenalin (یا تنظیمات مرتبط) AMD می‌تواند این کار را انجام دهد.

پس ، ممکن است یک درگیری بین به‌روزرسانی ویندوز 11 و درایور پردازنده گرافیکی باشد، اما در این مرحله تشخیص دقیق تقصیر دشوار است.


تجزیه و تحلیل: مسیرهای ممکن به یک تفکیک

اگر در Asus ROG Ally خود یا سایر دستگاه های مجهز به AMD با این gremlin مواجه شدید، چه کاری باید انجام دهید؟ همانطور که گفته شد، می‌توانید به‌روزرسانی ماه مارس را برای ویندوز 11 حذف نصب کنید (و نصب مجدد آن را تا زمانی که می‌توانید به تأخیر بیندازید، تا زمانی که امیدواریم مایکروسافت این موضوع را تحلیل کند و راه‌حلی را اجرا کند - اگر واقعاً وصله اشتباه است).

روش دیگری که طبق گزارش ها تا حدی موفقیت آمیز بوده است، راه اندازی برنامه AMD Adrenalin، رفتن به تنظیمات، سپس تنظیمات و غیرفعال کردن پوشش درون بازی است. شما باید برنامه را ببندید (و هر چیز دیگری)، سپس Ally خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل (امیدواریم) خود به خود حل شود.

Windows Latest همچنین ایده تنظیم مجدد برنامه Adrenalin را مطرح می کند، که می توانید با جستجوی "AMD" در منوی Start (جستجو) و سپس روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید. به بخش Reset بروید و می توانید روی "تعمیر" کلیک کنید و امیدوار باشید که کار کند - اگر نه، به جای آن "Reset" را امتحان کنید. به ما گفته شده است که باید برنامه را دوباره راه اندازی کنید و یک نمایه جدید ایجاد کنید، و این اصلاح در جای دیگری در Reddit نیز توصیه شده است.

یک پیشنهاد دیگر در Reddit این است که در ویندوز 11 موارد زیر را انجام دهید: «به تنظیمات، سپس Apps، سپس Installed Apps بروید و سپس «OpenCL، OpenGL، و بسته سازگاری Vulkan» را جستجو کنید. آن را حذف کنید. راه اندازی مجدد.”

پاسخ‌های زیادی به اصلاح اخیر وجود دارد که نشان می‌دهد موفقیت‌آمیز است، اگرچه ما نمی‌دانیم که حذف این جزء خاص چه عوارضی دارد. حداقل با رفع همپوشانی، می‌دانید که هیچ آسیب جانبی ایجاد نمی‌کند – اما بدیهی است که به شما بستگی دارد که کدام یک از این روش‌ها را بخواهید انجام دهید.

نگران‌کننده‌تر، به‌روزرسانی ماه مارس برای ویندوز 11 به دلیل برخی مشکلات گسترده‌تر در عملکرد سیستم‌عامل مربوط به لکنت، یخ زدن و خرابی رایانه‌های شخصی مقصر شناخته شده است . این وصله واقعاً شروع خوبی ندارد، و اگر با مشکلات کلی تری و همچنین کاهش نرخ فریم مواجه می شوید، احتمالاً ایده خوبی است که فعلاً از به روز رسانی ماه مارس چشم پوشی کنید. (البته این کار شما را از آخرین اصلاحات امنیتی مایکروسافت بی نیاز می کند که بسیار ایده آل نیست).

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است