متن خبر

بزرگترین نفرت کننده تسلا تبلیغ Super Bowl را علیه FSD پخش می کند

بزرگترین نفرت کننده تسلا تبلیغ Super Bowl را علیه FSD پخش می کند

اخباربزرگترین نفرت کننده تسلا تبلیغ Super Bowl را علیه FSD پخش می کند
شناسهٔ خبر: 265953 -




خبرکاو:

گروه حامی ایمنی The Dawn Project کمپین خود را برای ممنوع کردن سیستم کامل خودران (FSD) تسلا در سوپر بول آغاز کرده است.

این آگهی 30 ثانیه‌ای که برای میلیون‌ها هوادار فوتبال در واشنگتن دی سی و پایتخت‌های ایالتی مانند آستین، تالاهاسی، آلبانی، آتلانتا و ساکرامنتو پخش می‌شود، چندین نقص ایمنی حیاتی تسلا FSD، سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) این خودروساز را تشریح می‌کند. .

FSD در واقع کاملاً خودران نیست، اگرچه می تواند برخی از وظایف رانندگی خودکار مانند مانور در خیابان ها و بزرگراه های شهر را بدون ورودی راننده انجام دهد. با این حال، سیستم 15000 دلاری کامل نیست و رانندگان باید هوشیار باشند تا در صورت خرابی سیستم یا برخورد با چیزی که نمی تواند از عهده آن برآید، آن را کنترل کنند. گزارش‌های متعددی مبنی بر وقوع تصادفات زمانی که Autopilot، ADAS سطح پایین‌تر تسلا درگیر بود، گزارش شده است. در نتیجه، تسلا به دلیل بازاریابی نادرست قابلیت‌های سیستم‌های رانندگی خودکار خود مورد انتقاد، تحلیل و شکایت قرار گرفته است.

این انتقاد اخیر در حالی مطرح می‌شود که تسلا اخیراً آخرین نسخه FSD خود را برای حدود 400000 راننده در آمریکای شمالی منتشر کرد و نگرانی‌ها در مورد ایمنی سیستم را افزایش داده است. ماه گذشته، یکی از مهندسان تسلا شهادت داد که یک دمو در سال 2016 که در آن شرکت ادعا می‌کرد ماشینش خودش رانندگی می‌کند، واقعاً صحنه‌سازی شده است.

تبلیغ Super Bowl مجموعه‌ای از ویدیوهای جنایت‌آمیز از رفتار نامنظم تسلاس را نشان می‌دهد، در حالی که صدایی بر ادعای FSD «کودکی را در گذرگاه مدرسه می‌دود، وارد ترافیک می‌شود، به کودکی در کالسکه برخورد می‌کند، مستقیماً از کنار اتوبوس‌های مدرسه‌ای که متوقف شده‌اند، می‌گذرد. تابلوهای «ورود نشو» را نادیده بگیرید و حتی در سمت اشتباه جاده رانندگی کنید.»

پروژه سپیده دم ادعا می کند که "بازاریابی فریبنده" و "مهندسی تاسف بار ناکارآمد" تسلا مردم را به خطر می اندازد و از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها و وزارت وسایل نقلیه موتوری می خواهد که FSD را تا رفع تمام نقص های ایمنی خاموش کنند.

بنیانگذار پروژه سپیده دم، دان اودود، همچنین مدیر عامل شرکت نرم افزار گرین هیل است، شرکتی که سیستم عامل هایی را برای سیستم های ایمنی و امنیتی تعبیه شده و همچنین سیستم های رانندگی خودکار خود می سازد. این واقعیت به یکباره به تخصص بالقوه موضوع سازمان اعتبار می بخشد و روشن می کند که گرین هیل در رقابت با FSD تسلا است. سال گذشته، The Dawn Project یک آگهی تمام صفحه در نیویورک تایمز منتشر کرد و ادعا کرد که FSD تسلا "هر هشت دقیقه یک نقص اساسی" دارد.

اودود، که نوامبر گذشته برای یک کرسی در سنای ایالات متحده نامزد شد و شکست خورد، او میگوید که در کمپین تبلیغاتی جدید سرمایه‌گذاری می‌کند زیرا می‌خواهد بر سیاستمداران فشار بیاورد تا ایمنی ADAS را در اولویت قرار دهند. برخی از سیاستمداران مانند سناتور ریچارد بلومنتال (D-Conn.) و ادوارد جی. مارکی (D-Mass.) خواستار نظارت بیشتر بر فناوری تسلا شده اند، اما این موضوع دقیقاً به جریان اصلی تبدیل نشده است.

پس از اینکه پروژه سپیده دم تابستان گذشته تبلیغاتی را پخش کرد که در آن یک تسلا مدل 3 در حال برخورد با چهار مانکن با اندازه کودک مختلف در حین رانندگی در یک مسیر آزمایشی در کالیفرنیا بود، تسلا نامه ای به سازمان ارسال کرد. این نامه تمام ادعاهای کمپین را رد کرد، تعهد تسلا به ایمنی را دوچندان کرد و متدولوژی پروژه طلوع را زیر سوال برد.

دینا اسکین، وکیل تسلا، در توقف و توقف سال گذشته می‌نویسد: «تست‌های ادعا شده از قابلیت‌های فناوری تسلا سوء استفاده می‌کنند و نادرست معرفی می‌کنند، و آزمایش‌های شناخته‌شده انجام شده توسط آژانس‌های مستقل و همچنین تجربیات مشترک مشتریان ما را نادیده می‌گیرند. در واقع، تحلیل ناخواسته روش‌شناسی پشت آزمون‌های پروژه طلوع (و در عرض چند ساعت پس از طرح اتهامات افتراآمیز شما) نشان داده است که این آزمایش به‌طور جدی فریبنده و احتمالاً تقلبی است. »

حامیان تسلا نیز برای دفاع از این فناوری عجله کردند، از جمله یکی از سرمایه گذاران که بتای FSD را با استفاده از فرزند خود آزمایش کرد. O'Dowd پیشنهاد داد که آزمایش را با ماسک و سایر منتقدان شخصاً انجام دهد تا صحت و روش شناسی آزمایشات خود را ثابت کند.

اودود در بیانیه‌ای گفت: «تسلا همچنان بر روی ویژگی‌ها و ترفندهای بازاریابی تمرکز می‌کند، نه رفع نقص‌های ایمنی حیاتی.» ایلان حتی اظهار داشت که اولویت‌های تسلا Smart Summon، Autopark و Optimus بودند، و مطمئن نبود که FSD تمام نمی‌شود. فرزندان. واضح است که اولویت‌ها در تسلا اشتباه است و زمان آن فرا رسیده است که رگولاتور وارد عمل شود و نرم‌افزار را خاموش کند تا زمانی که همه مشکلاتی که ما شناسایی کرده‌ایم برطرف شود.

تسلا به صورت علنی به تبلیغ Super Bowl پاسخ نداده است، اما ایلان ماسک، مدیرعامل، به توییتی که تبلیغ را با شکلک Rolling on the Floor Laughing نشان می‌دهد، پاسخ داد. تسلا بخش روابط عمومی خود را در سال 2020 منحل کرد، پس TechCrunch نمی‌توانست برای اظهار نظر تماس بگیرد.

علاوه بر تبلیغ Super Bowl، The Dawn Project همچنین یک سری تبلیغات تمام صفحه را در Politico انجام می دهد و تبلیغات تلویزیونی دیگری را در واشنگتن دی سی، "محلی که تنظیم کننده ها در آن قرار دارند" اجرا می کند، که از FSD می خواهد تا زمانی که شرایط بحرانی غیرفعال شود. نقص ایمنی رفع شده است

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است