در حالی که اکثر مردم ترجیح می دهند وقتی به دنبال حل مشکلی برای محصولات یا خدمات یک شرکت هستند با کارمندان واقعی چت کنند، چت بات ها اولین و اغلب تنها درگاه تماس این روزها هستند. به لطف هوش مصنوعی مدرن، آنها بیش از حد باهوش تر می شوند - اما این هزینه دارد، زیرا به معنای مشاغل کمتر انسانی در خدمات مشتری است.
به عنوان مثال، فین تک سوئدی Klarna را در نظر بگیرید. پستی در وب سایت این شرکت با افتخار اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی Klarna مجهز به OpenAI، دو سوم چت های خدمات مشتری را در ماه اول خود مدیریت کرده است. برای آن به زمینهای نیاز دارید – Klarna او میگوید که 2.3 میلیون مکالمه است.
دیگر اخبار
بیشتر بخوانید
استارتآپ نوشیدنی کاربردی Odyssey برای تسریع رشد نوشیدنیهای انرژیزا 6 میلیون دلار جذب میکند
Disrupt بازگشته است! مجوزهای 2 به 1 اکنون در فروش است
همچنین می گوید که هوش مصنوعی اکنون کار معادل 700 نماینده تمام وقت را انجام می دهد و «از نظر امتیاز رضایت مشتری با عوامل انسانی برابری می کند». Klarna همچنین میافزاید که «در تفکیک کار دقیقتر است، که منجر به کاهش ۲۵ درصدی در درخواستهای تکراری میشود»، اگرچه این کاهش میتواند تا حدی به افرادی نسبت داده شود که نمیخواهند با یک چت ربات هوش مصنوعی درگیر شوند.
هیچ ارتباطی با کاهش نیروی کار وجود ندارد
سرعت نیز یک عامل مثبت است. Klarna او میگوید مشتریان «در مقایسه با 11 دقیقه قبل، وظایف خود را در کمتر از 2 دقیقه حل میکنند» و پس از آن نتیجه نهایی وجود دارد. طبق گزارشها تغییر به هوش مصنوعی باعث بهبود سود 40 میلیون دلاری Klarna در سال 2024 شده است.
سباستین سیماتکوفسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Klarna، گفت: «این پیشرفت هوش مصنوعی در تعامل با مشتری به معنای تجربههای برتر برای مشتریان با قیمتهای بهتر، چالشهای جالبتر برای کارمندان و بازده بهتر برای سرمایهگذاران ما است. ما به طرز باورنکردنی در مورد این راه اندازی هیجان زده هستیم، اما همچنین بر تأثیر عمیقی که هوش مصنوعی بر جامعه خواهد گذاشت تأکید می کند. ما میخواهیم جامعه و سیاستمداران را مجدداً مورد تأکید قرار دهیم و آنها را تشویق کنیم که این موضوع را با دقت تحلیل کنند و معتقدیم که یک سرپرستی آگاهانه، آگاهانه و پایدار برای عبور از این تحول در جوامع ما حیاتی خواهد بود.»
این که «هوش مصنوعی اکنون کار معادل 700 نماینده تمام وقت را انجام می دهد» باعث ایجاد نگرانی هایی خواهد شد، به ویژه از آنجایی که شرکت تقریباً همین تعداد کارمند را در سال 2022 به دلیل تورم و عدم اطمینان اقتصادی اخراج کرد.
با وجود شباهتها در اعداد، کلارنا او میگوید هیچ رابطهای بین این دو وجود ندارد. هنگامی که شرکت Fast از شرکت در مورد آن سؤال کرد، به آنها گفته شد: "این به هیچ وجه به کاهش نیروی کار در ماه مه 2022 مرتبط نیست و نتیجه گیری نادرست خواهد بود. ما تصمیم گرفتیم رقم 700 را به اشتراک بگذاریم تا پیامدهای بلندمدت فناوری هوش مصنوعی را نشان دهیم، جایی که معتقدیم برای ایجاد تفاهم در جامعه، شفافیت مهم است. ما فکر می کنیم مهم است که به طور فعال به این مسائل پرداخته شود و یک بحث متفکرانه در مورد اینکه چگونه جامعه می تواند با این تحول روبرو شود و هدایت کند، تشویق شود.
ارسال نظر