متن خبر

برای بهره بردن از همه، صداهای مختلف باید در رهبری رشد و تنظیم هوش مصنوعی شرکت کنند

برای بهره بردن از همه، صداهای مختلف باید در رهبری رشد و تنظیم هوش مصنوعی شرکت کنند

شناسهٔ خبر: 447787 -




در طول 25 سال گذشته، من یک سرمایه گذار فناوری، بنیانگذار، سازمان دهنده، استراتژیست و دانشگاهی بوده ام. من مفتخرم که بخشی از گروه رو به رشدی از رهبران مختلف هستم که یک سیستم نوآوری را شکل می دهند که همه ما را نشان می دهد و به نفع آن است. اما در ماه‌های اخیر، غیبت بنیان‌گذاران و رهبران Latinx/e در گفتگوهای بسیار مهم امروز در مورد رشد و مقررات هوش مصنوعی، به‌طور فزاینده‌ای نگران شدم.

با افزایش حضور هوش مصنوعی در زندگی ما، تعداد بنیانگذاران متنوعی که از آن برای توسعه خدمات و محصولات مثبت و تأثیرگذار اجتماعی استفاده می کنند، افزایش می یابد. از آنجایی که تجارب زندگی منحصربه‌فرد آن‌ها به نبوغ این بنیان‌گذاران کمک می‌کند، استارت‌آپ‌های آنها اغلب نیازهای اجتماعی حیاتی را برطرف می‌کنند. وقتی بنیانگذاران مختلف موفق شوند، جامعه سود می برد.

با این حال، نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها تا حد زیادی در بحث‌های سیاستی و تصمیم‌گیری‌هایی که آینده هوش مصنوعی و تأثیر آن بر جامعه ما را شکل خواهند داد، وجود ندارد.

متأسفانه، چنین حذف بخشی از یک الگوی گسترده‌تر در اکوسیستم استارت‌آپ و سرمایه‌گذاری است. میراث لاتینکس در ایالات متحده بیش از 20٪ از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد. آن‌ها نیمی از کسب‌وکارهای جدید را در دهه گذشته تأسیس کرده‌اند (19 درصد آن‌ها مربوط به فناوری هستند)، و سالانه 3.2 تریلیون دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کنند. به عنوان یک گروه، آنها نماینده پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان هستند.

با افزایش حضور هوش مصنوعی در زندگی ما، تعداد بنیانگذاران متنوعی که از آن برای توسعه خدمات و محصولات مثبت و تأثیرگذار اجتماعی استفاده می کنند، افزایش می یابد.

با این حال، علی‌رغم استعداد و اراده کارآفرینی، بنیان‌گذاران Latinx/e نادیده گرفته می‌شوند و کمتر از ارزش‌گذاری شده‌اند و کمتر از ۲ درصد از بودجه سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها را دریافت می‌کنند. حتی زمانی که آنها آن را دریافت می کنند، معمولاً فقط کسری از آنچه به همتایان غیر اسپانیایی آنها اعطا می شود.

در حالی که از نظر تاریخی دست کم گرفته می شود، آمریکایی های لاتین تبار استقامت می کنند و آماده می شوند تا نیروی مهمی در آینده ایالات متحده باشند. ثبت نام در کالج های Latinx/e از سال 2000 بیش از دو برابر شده است و ثبت نام در برنامه های علوم و مهندسی طی 10 سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

گیلرمو دیاز جونیور، مدیر ارشد اجرایی سابق سیسکو، تلاقی امروزی هوش مصنوعی و فناوری با افزایش آموزش Latinx/e، قدرت اقتصادی، و اشتغال را "لحظه ای با سرعت نور" خواند و اشاره کرد که افزایش رهبری فناوری Latinx/e به معنای فاصله زیاد است. ایالات متحده مرفه تر

وقتی نوبت به مقررات هوش مصنوعی می‌رسد، برخی از نگرانی‌های رایج را درک می‌کنم و به اشتراک می‌گذارم و از سر و صدای اخیر برای تنظیم سریع قدردانی می‌کنم. اما من حذف Latinx/e و گروه‌های مختلف از گفتگوی نظارتی را درک نمی‌کنم.

سال گذشته، دولت بایدن قوانین هوش مصنوعی را با رهبران شرکت‌هایی مانند Open AI، Google، Amazon، Meta، Microsoft و تعداد انگشت شماری از دانشگاهیان و مدافعان، مورد بحث قرار داد. اما این گروه خیلی باریک بود. جوامعی که کمتر از آنها نمایندگی می کنند و متحدان ما عموماً دیدگاه متفاوتی در مورد هوش مصنوعی دارند.

از یک سو، ما به درستی نگران هستیم که فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند تعصب و تبعیض را تداوم بخشند. از سوی دیگر، ما مشتاق هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که جوامع مختلف، بنیانگذاران، مصرف کنندگان و همه آمریکایی ها می توانند از بسیاری از پیاده سازی های بالقوه مثبت هوش مصنوعی بهره مند شوند. مقرراتی که بدون دیدگاه‌های گسترده و ظریف ایجاد می‌شوند، می‌توانند مزایای هوش مصنوعی را برای جوامع مختلف کاهش دهند و به نتایج اجتماعی و اقتصادی بدتری برای همه منجر شوند.

بحث در مورد رشد و مقررات هوش مصنوعی اساساً بحث هایی در مورد آینده جامعه است و گروه های مختلف نقش کلیدی در آن آینده ایفا خواهند کرد. قبل از اینکه تنظیم‌کننده‌ها هرگونه تغییر مهم در سیاست را نهایی کنند، بنیان‌گذاران و رهبران استارت‌آپ‌های مختلف و رویایی باید در مورد چگونگی توسعه همزمان یک چارچوب قانونی مناسب برای فناوری هوش مصنوعی و همچنین ایجاد شرایطی برای تشویق بنیان‌گذاران مختلف به اظهار نظر و ایفای نقش معنادار درگیر شوند. تکامل هوش مصنوعی

علاوه بر ایجاد حفاظ‌های متفکرانه، سیاست‌گذاران باید در مورد مشوق‌هایی مانند اعتبارات مالیاتی، کمک‌های آموزشی STEM، و برنامه‌های آموزشی و استخدامی برای ایجاد مسیرهایی برای افزایش نمایندگی، مشارکت و موفقیت گروه‌های مختلف در بخش رو به رشد هوش مصنوعی فکر کنند.

مانند هر فناوری تحول آفرین، هوش مصنوعی پیشرفته دارای خطرات و پتانسیل مثبت باورنکردنی برای همه است. این بدان معناست که قانونگذاران به همه ما نیاز دارند تا در مورد سیاست های مرتبط با هوش مصنوعی اطلاعاتی ارائه دهیم. ضروری است که بنیان‌گذاران و رهبران استارت‌آپ‌های متنوعی را در نظر بگیرند زیرا مشوق‌ها و مقررات هوش مصنوعی را در نظر می‌گیرند که آینده جمعی ما را شکل می‌دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است