متن خبر

با پایان خرید K1، MariaDB با مدیرعامل جدید خصوصی می شود

با پایان خرید K1، MariaDB با مدیرعامل جدید خصوصی می شود

شناسهٔ خبر: 742203 -




دوره کوتاه مدت تصدی MariaDB به عنوان یک شرکت سهامی عام به پایان رسیده است، زیرا تجارت پایگاه داده با مشکل در حال حاضر کاملاً تحت نظارت مدیریت سرمایه گذاری K1 است. MariaDB همچنین مدیر عامل جدیدی را در قالب مدیر اجرایی سابق Micro Focus، روهیت د سوزا، معرفی کرد که پس از تنها 16 ماه در صندلی داغ، جایگزین پل اوبراین می شود تا برای زندگی به عنوان یک شرکت خصوصی آماده شود.

این شرکت بی سر و صدا فرم 25 را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در 26 آگوست ارسال کرد، روزی که شرکت سهام خصوصی K1 مستقر در کالیفرنیا مالکیت کامل MariaDB و سهام آن را از بورس نیویورک خارج کرد. NYSE) به عنوان یک اقدام موقت. سپس پنجشنبه گذشته، MariaDB فرم 15 را به SEC ارسال کرد، و به طور رسمی روند لغو ثبت شرکت از NYSE را آغاز کرد، که 90 روز کامل طول می کشد تا اجرایی شود - این بدان معنی است که MariaDB رسماً در تاریخ 6 دسامبر به عنوان یک شرکت عمومی متوقف می شود. ، اگرچه برای همه مقاصد، شرکت در حال حاضر عملاً خصوصی است، زیرا معاملات متوقف شده است و تعهدات گزارش دهی محدودی دارد.

جاده به SPAC

MariaDB حدود 15 سال پیش به‌عنوان یک فورک MySQL راه‌اندازی شد، به دنبال نگرانی‌هایی در مورد استقلال MySQL پس از یک سری خریدهای بزرگ، اوراکل را به طور مؤثری مالک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز شد. این نهاد شرکتی به همین نام در طول سال‌ها حدود 230 میلیون دلار بودجه برای فروش ویژگی‌ها و خدمات ممتاز در کنار پروژه منبع باز MariaDB جمع‌آوری کرد و این شرکت در نهایت از طریق یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC) در اواخر سال 2022 عمومی شد.

این فهرست عمومی چندان مثمر ثمر نبود، زیرا اوج ارزش روز آزاد آن 445 میلیون دلار بود - رقمی که در حال حاضر بسیار کمتر از ارزش بالای خصوصی آن 672 میلیون دلار است - در ماه های بعد به شدت کاهش یافت و در ابتدای سال 2024 به زیر 12 میلیون دلار رسید. گزارش‌های درآمدی پایین‌تر از NYSE را بر آن داشت تا به MariaDB هشدار دهد که با قوانین فهرست‌بندی که تصریح می‌کند میانگین ارزش بازار جهانی یک شرکت نمی‌تواند در یک دوره تجاری 30 روزه متوالی به زیر 50 میلیون دلار برسد، مطابقت ندارد.

K1 یک پیشنهاد غیر الزام آور برای MariaDB در ماه فوریه ارائه کرد و 0.55 دلار به ازای هر سهم که معادل حدود 37 میلیون دلار بود، ارائه کرد. علیرغم یک پیشنهاد آزمایشی کمی بالاتر از شرکت نرم‌افزار سازمانی Progress که هرگز محقق نشد، K1 برای تضمین اکثر سهام MariaDB تلاش کرد - این رقم تا 26 ژوئیه به 88.7٪ از سهام منتشر شده رسید. این به اندازه کافی بالا بود تا یک اعلان خرید اجباری سهام را آغاز کند. ، به این معنی که قانوناً حق داشت همه سهام عادی موجود را از سهامدارانی که این پیشنهاد را قبول نکرده بودند، با همان قیمت 0.55 دلار خریداری کند - این در 26 اوت به پایان رسید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است