متن خبر

بایت‌دنس سرویس تیک‌تاک موزیک را در سراسر جهان تعطیل می‌کند

بایت‌دنس سرویس تیک‌تاک موزیک را در سراسر جهان تعطیل می‌کند

شناسهٔ خبر: 762547 -




باید به‌زودی با سرویس پخش موزیک تیک‌تاک خداحافظی کنیم؛ طبق اعلام رسمی بایت‌دنس، کمپانی مادر تیک‌تاک، سرویس TikTok Music در ماه نوامبر (تقریباً اویل آذر 1403) در سراسر جهان تعطیل می‌شود. هنوز مشخص نیست که چرا بایت‌دنس چنین تصمیمی گرفته است.

در سایت تیک‌تاک موزیک خبر تعطیلی این سرویس رسماً به کاربران اعلام شده است:

«متأسفانه به اطلاع شما می‌رسانیم که سرویس تیک‌تاک موزیک در 28 نوامبر 2024 (8 آذر 1403) به‌کلی تعطیل می‌شود.»

رقبای این سرویس پخش موزیک، یعنی اسپاتیفای و اپل موزیک در اندونزی، برزیل، استرالیا، سنگاپور و مکزیک در دسترس خواهند بود.

سرویس پخش موزیک تیک‌تاک ریشه در یکی از محصولات بایت‌دنس به نام Resso دارد که ابتدا در هند و اندونزی در سال 2019 عرضه و بعداً در برزیل نیز منتشر شد.

در سال 2023، بایت‌دنس کاربران Resso در برزیل و اندونزی را به تیک‌تاک موزیک هدایت کرد. بلافاصله پس از این اتفاق، تیک‌تاک موزیک به سنگاپور، استرالیا و مکزیک گسترش یافت. در همین حال، Resso اوایل همین سال میلادی در هند، پس از دستورات دولت ممنوع شد.

بایت‌دنس که همچنین دارای یک پلتفرم توزیع موسیقی دیگر به نام SoundOn است، قصد داشت از محبوبیت TikTok برای هدایت سرویس استریم موزیک در اکوسیستم خود استفاده کند. اما این امر احتمالاً جواب نداده است.

مشکلاتی که بایت‌دنس بخاطر تیک‌تاک درگیر آن شده است

TikTok اخیراً رابطه متزلزلی با صنعت موسیقی داشته است. در اوایل سال جاری میلادی، گروه موسیقی یونیورسال پس از اختلاف‌نظر بر سر حق امتیاز، کاتالوگ موسیقی خود را از این سرویس خارج کرد. تیک‌تاک نیز در پاسخ، اعلام کرد که این گروه موسیقی «روایت نادرستی از این موضوع داشته و لفاظی» کرده است. البته هر دو طرف بعداً بایکدیگر به صلح رسیدند و قرارداد جدیدی امضا کردند.

به طور جداگانه، تیک‌تاک درحال مبارزه علیه لایحه‌ای است که احتمالاً منجر به ممنوعیت پلتفرم اصلی آن‌ها در آمریکا می‌شود. به گفته Statista، این مسئله ممکن بود برنامه‌های ByteDance را برای گسترش تیک‌تاک موزیک به بازارهایی مانند ایالات متحده که تقریباً ارزشی به اندازه 12 میلیارد دلار دارد، مختل کند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است