متن خبر

“بانک سبز” جدید ایالات متحده قصد دارد بیش از 160 میلیارد دلار سرمایه را به سمت فناوری آب و هوا هدایت کند.

“بانک سبز” جدید ایالات متحده قصد دارد بیش از 160 میلیارد دلار سرمایه را به سمت فناوری آب و هوا هدایت کند.

شناسهٔ خبر: 462437 -




برای سال‌ها، بانک‌ها پروژه‌های بزرگ انرژی تجدیدپذیر، از مزارع خورشیدی در مقیاس شهری گرفته تا نیروگاه‌های بادی افق را تأمین مالی می‌کنند. اما پروژه‌های کوچک‌تر، مانند نصب پمپ حرارتی در خانه شخصی یا مقاوم‌سازی مسکن مقرون‌به‌صرفه، اغلب از بین می‌روند. آنها به سادگی به اندازه کافی سودآور نبوده اند.

اما تقاضا وجود دارد، به همین دلیل است که طرفداران از دولت فدرال برای حمایت از یک بانک به اصطلاح سبز، که این نوع پروژه‌ها را تضمین می‌کند، فریاد می‌زدند.

آن بانک سبز اکنون یک واقعیت است. روز پنجشنبه، EPA اعلام کرد که 20 میلیارد دلار کمک بلاعوض از قانون کاهش تورم به هشت سازمان اعطا کرده است که از این پول برای اعطای وام هایی استفاده می کنند که به این پروژه ها کمک می کند.

داون لیپرت، بنیانگذار و مدیر عامل Elemental Excelerator، به TechCrunch گفت: «این فرصتی است برای اثبات اینکه این کار می‌کند و منافع واقعی را برای مردم در سراسر آمریکا ایجاد می‌کند. واقعاً تمرکز اینج است. »

EPA بيان کرد در واقع، بیش از 14 میلیارد دلار از بودجه به جوامعی اختصاص خواهد یافت که با این توصیفات مطابقت دارند.

علاوه بر این، از آنجایی که قرار است از پول برای وام استفاده شود، پس از پرداخت آن وام ها می توان آن را بازیافت کرد. وام های بانک سبز نیز سابقه بسیار خوبی دارند. برای مثال، بانک سبز کانکتیکات دارای نرخ بزهکاری است که با سایر وام دهندگان تجاری در هر دو سبد مسکونی و تجاری برابر است.

علاوه بر تامین مالی برای ارتقای انرژی، صندوق کاهش گازهای گلخانه‌ای، همانطور که معروف است، امیدوار است به ازای هر دلاری که پراکنده می‌کند، 7 دلار سرمایه خصوصی جذب کند. در واقع، این ممکن است یک رقم محافظه کارانه باشد: مک کینزی انتظار دارد که بانک سبز جدید بیش از 12 دلار سرمایه گذاری خصوصی به ازای هر دلار در ترازنامه خود جذب کند.

مک کینزی تخمین می زند که پیش بینی می شود ایالات متحده تا سال 2050 به 27 تریلیون دلار برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر نیاز داشته باشد، که ممکن است 20 میلیارد دلار بانک سبز را ناچیز به نظر برساند. اما توانایی آن در تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی و این واقعیت که این کمک مالی یکباره نیست، باید به آن اجازه دهد تا تأثیری فراتر از درآمد اولیه داشته باشد.

بنیانگذاران و سرمایه گذاران نیز باید از مزایایی برخوردار باشند. لیپرت گفت، اگرچه این پول بیشتر متوجه مصرف‌کنندگان و مشاغل کوچک می‌شود، سرمایه‌گذاری در سهام یک امکان وجود دارد. به علاوه، این بودجه باید تقاضای فناوری‌هایی را که اثبات شده و آماده استقرار تجاری هستند، کاهش دهد.

برای کسانی که هنوز این کار را نکرده‌اند، وام‌های بانک سبز باید یک اثر آبشاری داشته باشند و سیگنالی را به بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران ارسال کنند که بازارهایی برای فناوری آب و هوا در سطح مصرف‌کننده وجود دارد که برای جوامع کم‌درآمد و محروم کار می‌کند.

لیپرت گفت: «این بودجه 20 میلیارد دلاری تأثیر بسیار مهمی بر ایجاد شغل، کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌های آمریکایی، ایجاد آینده‌ای سالم‌تر و امن‌تر برای فرزندان ما خواهد داشت».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است