بازی Phenomenal Ventures که توسط مینا هریس و هلن مین ساخته شد، برای اولین بار عرضه شد


مینا هریس می داند که چگونه بسازد. این وکیل و نویسنده، تلاشهای جانبی خود را برای ساخت تیشرتهای فعال تبدیل به غول یک برند، پدیدهای کرد که اخیراً از تجارت به رسانه و سرگرمی گسترش یافته است. حالا، او میخواهد روی کسانی سرمایهگذاری کند که با سرمایهگذاری بعدی، و به معنای واقعی کلمه، آن را نشان میدهند: سرمایهگذاریهای خارقالعاده.
این کارآفرین، که خواهرزاده کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده است، شرکت سرمایه گذاری را با شریک خود هلن مین، رئیس سابق بازاریابی در AngelList، Plaid و فراتر از آن، راه اندازی می کند. این دو به عنوان کارمندان اولیه فیس بوک با هم آشنا شدند، جایی که آنها دوستان نزدیک و در نهایت اپراتورهای فناوری شدند که یادداشت هایی را در مورد همه چیز از مدرسه عالی گرفته تا سرمایه گذاری فرشته به اشتراک گذاشتند. هریس توضیح داد که ایده یک شرکت مشترک VC در سال 2021، ماه ها قبل از شروع رکود تحقق یافت.
او گفت: «ما واقعاً در توانایی خود برای موفقیت احساس اطمینان میکنیم، اما همچنین میخواهیم با متواضعانه شروع کنیم و فقط کار را انجام دهیم، علیرغم برخی عدم اطمینان در مورد اقتصاد».
Phenomenal Ventures قبلاً یک صندوق اولیه متمرکز بر مراحل اولیه را به مبلغ 6 میلیون دلار با سرمایه گذاری شرکت هایی از جمله 776، Tribe Capital، Slow Ventures و بنیانگذاران شرکت های فناوری از جمله Dropbox، Quora و Pinterest بسته است. حدود 38 درصد از LPها بنیانگذاران یا بنیانگذاران سابق هستند. نزدیک به نیمی از سرمایه گذاران صندوق خود را زن و 12 درصد را سیاه پوست می دانند.
صندوق جدید به شرکت Phenomenal Ventures اجازه می دهد تا در راندهای pre-seed تا سری A شرکت کند، میانگین اندازه چک در حدود 100،00 تا 500،000 دلار است. این شرکت علاوه بر این، زابرین خان را به عنوان یک شریک انتخاب کرد، که مسیر سرمایه گذاری خود را در Andreessen Horowitz و Lead Edge Capital آغاز کرد.
این شرکت تاکنون در 13 شرکت سرمایهگذاری کرده است که 9 تای آنها توسط بنیانگذاران کمنماینده ساخته شدهاند.
هر شرکتی که من و مینا برای آنها کار کردهایم - به عنوان کارمندان استارتآپ در فیسبوک، اسلک، دراپباکس، اوبر، پلید، کوورا، انجل فهرست ، همه آنها به معنای واقعی کلمه توسط بنیانگذارانی هستند که نمایندگی کمتری ندارند - شبکههای ما منعکسکننده آن شرکتها و شبکههایی هستند که ما داریم. برای مدت طولانی بخشی از آن بودیم، گفتن اینکه ما به دلیل شبکه ای که بخشی از آن هستیم، این جریان معامله را تغییر خواهیم داد... من فکر نمی کنم [این] فوق العاده منطقی باشد، به خصوص نه برای صندوق یک، "مین گفت. سرمایهگذاری در مورد استفاده از دسترسی منحصربهفردی است که شما دارید.
زمان راه اندازی عمومی شرکت قابل توجه است. همانطور که در کشمکشهای بازار عمومی و اخراجهای غیرقانونی بخش نشان داده شده است، صنعت فناوری در حال گذراندن یک بازنشانی است. بودجه برای مؤسسان زن در حال کاهش است. هنوز بودجههایی در اندازههای مختلف جمعآوری میشود، ما میدانیم که پولی وجود دارد که هنوز در حال استقرار و جمعآوری است، اما تعداد زیادی از آنها توسط پزشکان انفرادی هدایت نمیشوند - حتی تعداد کمتری نیز توسط زنان هدایت میشوند، چه رسد به زنان رنگین پوست. یا افرادی مانند ما که زنان رنگین پوست هستند و سرمایه گذاران حرفه ای نیستند.
فرآیند جمعآوری کمک مالی برای صندوق Phenomenal Ventures، در هر دقیقه، حدود یک سال طول کشید. او گفت: "من در این مورد بسیار شفاف هستم و ای کاش افراد بیشتری بودند: ما تصمیم گرفتیم صندوق بزرگتری را جمع آوری کنیم." او گفت که آنها نیمه اول صندوق را در سه هفته اول جمع آوری کمک کردند. سپس، مین او میگوید ، کاهش سرعت LPها را منجمد کرد و بر روند جذب سرمایه تأثیر گذاشت.
در نهایت، هریس و مین تصمیم گرفتند که پس از اولین بسته شدن خود، جمع آوری کمک های مالی را متوقف کنند و بر این تمرکز کنند که این صندوق اثباتی برای سرمایه گذاری مفهومی باشد که آنها را وارد تجارت می کند. مین گفت : "معادل واقعی بین زمانی که ما صرف جمع آوری سرمایه می کنیم و زمانی که می توانیم در جریان معاملات و ملاقات با بنیانگذاران و کمک به شرکت های پرتفوی خود صرف کنیم، وجود دارد، پس تصمیم گرفتیم آن را نامگذاری کنیم."
هریس گفت: «ما واقعاً به توانایی خود برای موفقیت اطمینان داریم، اما همچنین واقعاً میخواستیم با متواضعانه شروع کنیم و فقط کار را انجام دهیم ... با وجود برخی عدم اطمینان در مورد اقتصاد،» و بعداً اضافه کرد: «شما میتوانید برای همیشه در حال جمعآوری کمک مالی باشید، به خصوص در زمینه اقتصاد چگونه به نظر می رسد.»
هریس بيان کرد که Phenomenal Media و Phenomenal Ventures به عنوان دو نهاد حقوقی مجزا فعالیت خواهند کرد. از نظر نوری، همپوشانی نام تجاری مطمئناً به بازاریابی کمک می کند. با این حال، ریشه های برند پدیده در فضای تجارت الکترونیکی به این معنی است که شرکت اغلب برای کالاهای فیزیکی پیشنهادهای ورودی دریافت می کند. در حالی که مین او میگوید آنها هرگز قاطعانه به مقوله DTC نه نمیگویند - که در چند سال گذشته روزهای پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته است - آنها تمایل دارند روی آنچه میدانند سرمایهگذاری کنند: شرکتهای نرمافزاری، فینتک و آینده تجارت.
مین گفت: «فکر میکنم این برای مردم یک شگفتی بزرگ است، زیرا ما زن هستیم، و سپس برند Phenomenal و به نوعی تاریخ آن است. اما ما واقعاً روی چیزهایی متمرکز شدهایم که بازدهی سرمایهگذاری دارند.»
برای هریس، این شرکت فرصتی برای «تأثیر مأموریت محور» بر صنعت فناوری که بیش از 15 سال در آن عضویت داشته است، احساس می کند. او به کل «زنجیره ارزش» استارتآپها نگاه میکند که اولین نقطه آن سرمایهگذاری است.
هریس گفت: «با سرمایهگذاری و انجام آن در این مقیاس، میتوانید با LPs، GP، بنیانگذاران یا شرکتهای نمونه کار خود تا فرهنگ کارمند و کاربران نهایی که به آنها خدمت میکنند، تأثیر بگذارید.
ارسال نظر