متن خبر

بازوی VC سیتی گروپ در راه اندازی امنیت API Traceable سرمایه گذاری می کند

بازوی VC سیتی گروپ در راه اندازی امنیت API Traceable سرمایه گذاری می کند

شناسهٔ خبر: 468426 -




در سال 2017، Jyoti Bansal شرکت امنیتی Traceable مستقر در سانفرانسیسکو را در کنار Sanjay Nagaraj، یک سرمایه‌گذار سابق، تأسیس کرد. با Traceable، بانسال - که قبلاً استارتاپ مدیریت عملکرد برنامه AppDynamics را که در سال 2017 توسط سیسکو خریداری شد راه اندازی کرده بود - به دنبال ایجاد پلتفرمی برای محافظت از API های مشتریان در برابر حملات سایبری بود.

حملات به API ها - مجموعه پروتکل هایی که نحوه ارتباط پلت فرم ها، برنامه ها و سرویس ها را تعیین می کنند - در حال افزایش است. به گفته شرکت امنیت سایبری Check Point، حملات API هر هفته در اولین ماه سال 2024 تقریباً یک چهارم سازمان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد که 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

حملات API اشکال مختلفی دارند، از جمله تلاش برای غیرقابل دسترس کردن API با انباشته کردن ترافیک، دور زدن روش‌های احراز هویت، و افشای داده‌های حساس منتقل شده از طریق APIهای فروشنده.

بانسال در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت: «در مورد اهمیت امنیت API، نادیده گرفتن سطح حمله در حال رشد در APIها و مقاومت در برابر پذیرش امنیت API به دلیل سرمایه‌گذاری‌های ریشه‌دار در راه‌حل‌های امنیتی که وجود دارد، وجود ندارد. مستقیماً به مشکل امنیتی API رسیدگی نکنید.

به نظر بانسال، کسب‌وکارهای بیشتری تا حدودی به لطف رونق هوش مصنوعی مولد از APIها استفاده می‌کنند، اما در این فرآیند ناخواسته خود را در معرض حملات قرار می‌دهند. طبق یک مطالعه اخیر، تعداد API های مورد استفاده شرکت ها بین ژوئیه 2022 و ژوئیه 2023 بیش از 200 درصد افزایش یافته است. در عین حال، گارتنر پیش بینی می کند که بیش از 80 درصد از شرکت ها از API های مولد هوش مصنوعی استفاده کرده یا برنامه های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی را به کار خواهند برد. 2026.

کاری که Traceable برای محافظت از این API ها انجام می دهد این است که هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل داده های استفاده برای یادگیری رفتار عادی API و فعالیت نقطه ای که از خط پایه منحرف می شود، استفاده می کند. به گفته بانسال، نرم افزار Traceable که در محل یا در یک ابر کاملاً مدیریت شده اجرا می شود، می تواند API های موجود و جدید از جمله API های غیرمستند و "یتیم" (یعنی منسوخ شده) را در زمان واقعی کشف و فهرست بندی کند.

قابل ردیابی

اعتبار تصویر: قابل ردیابی

بانسال توضیح داد: «به منظور شناسایی سناریوهای تهدید مدرن، Traceable مدل‌های داخلی را با تنظیم دقیق مدل‌های پایه زبان منبع باز بزرگ با داده‌های حمله برچسب‌گذاری شده آموزش داد. پلتفرم ما ابزارهایی را برای کشف API، تست، حفاظت و جریان های کاری شکار تهدید برای تیم های فناوری اطلاعات فراهم می کند.

بازار راه حل های امنیتی API به سرعت شلوغ می شود و فروشندگانی مانند Noname Security، 42Crunch، Vorlon، Salt Security، Cequence، Ghost Security، Pynt، Akamai، Escape و F5 همگی برای مشتریان رقابت می کنند. بر اساس تحقیقات و مارکت ها، این بخش می تواند با نرخ رشد سالانه ترکیبی 31.5 درصد از سال 2023 تا 2030 رشد کند، که به دلیل افزایش تهدیدات در امنیت سایبری و تقاضا برای API های امن تر است.

اما بانسال ادعا می‌کند که Traceable در حال تسلط به خود است و حدود 500 میلیارد تماس API در ماه را برای 50 مشتری تجزیه و تحلیل می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که درآمد امسال دو برابر شود. اکثر مشتریان Traceable در این شرکت هستند، اما بانسال می گوید که این شرکت در حال تحلیل آزمایشی با دولت ها است.

او گفت: «Traceable در حال ساختن یک شرکت پایدار بلندمدت است، که از منظر مالی به این معنی است که ما حاشیه سود بسیار سالمی داریم که همچنان با افزایش درآمدمان بهبود می‌یابد.» ما امروز به انتخاب خود سودآور نیستیم، زیرا در حال سرمایه‌گذاری مسئولانه در کسب‌وکار هستیم... تمرکز ما بر سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک است که بازدهی را به حداکثر می‌رسانند، نه صرف هزینه کردن.»

به همین منظور، Traceable امروز اعلام کرد که 30 میلیون دلار در یک سرمایه گذاری استراتژیک از گروهی از حامیان شامل Citi Ventures (بازوی سرمایه گذاری شرکتی سیتی گروپ) IVP، Geodesic Capital، Sorenson Capital و Unusual Ventures جمع آوری کرده است. بانسال بيان کرد که با ارزش گذاری Traceable 500 میلیون دلار پس از پول و رساندن کل Traceable به 110 میلیون دلار، پول نقد جدید برای توسعه محصول، افزایش پلت فرم Traceable و تیم های مهندسی مشتری و ایجاد برنامه مشارکت شرکت صرف می شود.

Traceable در حال حاضر حدود 180 پرسنل دارد. بانسال انتظار دارد تا پایان سال 2024 به 230 نفر برسد، زیرا بخش عمده سرمایه گذاری جدید صرف استخدام می شود.

بانسال گفت: «Traceable جذب سرمایه نبود، زیرا ما هنوز باند نقدی قابل توجهی قبل از این سرمایه‌گذاری داشتیم. . با ترکیبی از همسویی استراتژیک با Citi Ventures و شرایط جذاب سرمایه‌گذاری، تصمیم گرفتیم در حال حاضر سرمایه‌گذاری کوچک‌تری انجام دهیم تا قبل از فکر کردن به جمع‌آوری سرمایه قابل توجه‌تر، محصول و ابتکارات خود را به بازار تسریع کنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است