این هفته در برنامهها: برندگان و بازندههای جایگزین توییتر، رد BeReal، برنامههای وب iOS برای دریافت اعلانها

به این هفته در برنامهها، مجموعه هفتگی TechCrunch که آخرین اخبار سیستمعامل تلفن همراه، برنامههای کاربردی تلفن همراه و اقتصاد کلی برنامه را خلاصه میکند، خوش آمدید.
بر اساس گزارش data.ai "State of Mobile"، اقتصاد اپلیکیشن در سال 2023 با مشکلاتی روبرو شد، زیرا هزینه های مصرف کننده در سال گذشته برای اولین بار با 2 درصد کاهش به 167 میلیارد دلار رسید. با این حال، دانلودها همچنان در حال رشد هستند و در سال 2022 نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته و به 255 میلیارد رسیده است. همچنین مصرف کنندگان زمان بیشتری را نسبت به قبل در برنامه های تلفن همراه می گذرانند. تنها در دستگاههای اندرویدی، ساعات صرف شده در سال 2022 با رشد 9 درصدی به 4.1 تریلیون رسید.
This Week in Apps راهی برای همگام شدن با این صنعت در حال حرکت در یک مکان با جدیدترینهای دنیای برنامهها، از جمله اخبار، بهروزرسانیها، بودجه راهاندازی، ادغام و ادغام و موارد دیگر ارائه میدهد.
آیا میخواهید این هفته در برنامهها هر شنبه در صندوق ورودی شما باشد؟ در اینجا ثبت نام کنید: techcrunch.com/newsletters
به نظر میرسد موضوع این هفته کاهش رشد برخی از اپلیکیشنهای مورد بحث، از جمله گروهی از جایگزینهای توییتر، اپلیکیشنهای عکس هوش مصنوعی و حتی BeReal باشد. بیایید شیرجه بزنیم
وضعیت جایگزین های توییتر در حال حاضر چگونه است؟

اعتبار تصویر: Bryce Durbin / TechCrunch
آیا یک خروج توییتر وجود داشت یا فقط یک مکث توییتر؟ اصلا مهم بود؟ این هفته، TechCrunch دادههای جدیدی را تحلیل کرد تا نگاهی به عملکرد طیف وسیعی از «جایگزینهای توییتر» در ماههای پس از خرید شبکه محبوب میکروبلاگینگ توسط ایلان ماسک داشته باشد، حالا که انبوه نصبهای جدید ناشی از تصاحب او بوده است. مخروطی شده است. داده ها نشان می دهد که بسیاری از برنامه ها به میزان کمتری به رشد خود ادامه می دهند در حالی که سایر برنامه ها کاهش رشد داشته اند. اما همچنین نشان می دهد که خود توییتر هرگز به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نگرفت، حداقل از نظر نصب برنامه های جدید.
البته، نصب برنامه تنها یک پنجره به این داده ها است. اما شرکتهای خصوصی اغلب ارقام مربوط به استفاده فعال را به اشتراک نمیگذارند، پس ردیابی تقاضای مصرفکننده از طریق دانلود اپلیکیشن یکی از راههای تعیین علاقه بازار است. جالب اینجاست که ما متوجه شدیم نصبهای توییتر پس از کاهشهای قبلی روند افزایشی پیدا کردهاند. دانلودها از 16.6 میلیون نصب در اکتبر به 18.6 میلیون در نوامبر با تصاحب ماسک افزایش یافت، سپس در دسامبر به 16.9 میلیون کاهش یافت. ماه گذشته، آنها دوباره به 18.6 میلیون نصب بازگشتند و همان نرخ رشد 24.8 درصدی را در ماه نوامبر به توییتر دادند.
در همین حال، دیگر جایگزینهای توییتر شاهد کاهش رشد بودهاند. در حالی که گزارش ما Reddit و Discord را مورد تحلیل قرار داد، به نظر میرسد که هیچ یک از این دو به طور مستقیم با فراز و نشیبهای توییتر مرتبط نبوده است. جایگزین های دیگر مانند Hive، GETTR و Tribel رشد خود را کند بوده اند. به عنوان مثال، Tribel تنها 1100 بار دانلود جدید در ژانویه اضافه کرد. Tumblr مطمئناً در ماه نوامبر به دلیل خروج توییتر نیز افزایش یافته است، اما همچنان در دسامبر (510000 نصب) و ژانویه (480000 نصب) در مقایسه با سپتامبر و اکتبر کمی بالاتر است.
نصب های Mastodon نسبت به اوج 2.9 میلیون بارگیری ماهانه نوامبر، بسیار کاهش یافته است. هنوز هم توانسته است 180,000 نصب جدید در ژانویه به دست آورد - که 169,000 نصب بیشتر از سپتامبر 2022 است. پس هنوز رو به کاهش نیست.
در هر صورت، بزرگترین تقویت برای اکوسیستم برنامه جایگزین گسترده تر توییتر به آگاهی کاربران جدید از Fediverse و Mastodon بستگی دارد. حتی اگر خود اپلیکیشن Mastodon به یک نیروی مسلط تبدیل نشده باشد، این روزهای اولیه است. رشد فدیورس در نهایت میتواند روندی باشد که در مدت زمان طولانیتری نسبت به چند ماه پس از خرید توییتر رخ میدهد، زیرا برنامههای بیشتری به جنبش عدم تمرکز میپیوندند.
برنامه های وب بیشتر شبیه برنامه های واقعی در آیفون عمل می کنند

اعتبار تصویر: وبلاگ WebKit (در یک پنجره جدید باز می شود)
یکی از قابل توجهترین تغییراتی که در نسخه بتای iOS 16.4 به وجود میآید، این خبر است که اپل اکنون به برنامههای وب موبایلی اجازه میدهد تا با دسترسی به سیستم اعلان فشار iOS، بیشتر شبیه برنامههای بومی عمل کنند. این بدان معناست که برنامههای وب که به صفحه اصلی کاربر اضافه میشوند، میتوانند در صورت انتخاب کاربر، مجوز دریافت اعلانهای فشاری را درخواست کنند - برای مثال، همانطور که در وبلاگ WebKit توضیح میدهد، با ضربه زدن روی دکمه اشتراک برای دریافت بهروزرسانیها، مجوز دریافت کنند. سپس به کاربر نهایی اجازه میدهد تا اعلانهای فشاری خود را برای برنامه در تنظیمات خود مدیریت کند، درست مانند هر برنامه بومی iOS یا iPadOS.
اعلانها دقیقاً مانند اعلانهای بومی کار میکنند و در همه مناطقی که انتظار دارید آنها را ببینید ظاهر میشوند، مانند مرکز اعلان، صفحه قفل و اپل واچ جفت شده. نماد برنامه های وب همچنین می تواند یک نشان را با تعداد نشان نمایش دهد و با حالت های فوکوس کار می کند. علاوه بر این، کاربران حتی میتوانند چندین نسخه از یک برنامه وب مشابه را به صفحه اصلی خود اضافه کنند که هر کدام تنظیمات خاص خود را دارند - چیزی که میتواند برای جدا کردن کار و استفاده شخصی برخی از برنامهها یا چندین حساب مفید باشد.
اعلانهای فشاری مرتبط با مرورگرهای وب، فناوری جدیدی نیست، اما جالب است که میبینیم اپل از این ویژگی استقبال میکند اکنون که تحت فشار است تا نشان دهد رفتار ضدرقابتی ندارد. با این تغییر، این شرکت میتواند به اپلیکیشنهای تحت وب به عنوان جایگزینی برای اپ استور خود اشاره کند و ادعا کند که آنها مانند اپلیکیشنهای بومی توانایی هدفگیری و دسترسی به کاربران آیفون و آیپد را دارند.
آیا ما هنوز واقعی هستیم؟
آیا درخشش BeReal از بین رفته است؟ داده های جالبی که در این هفته از Apptopia (از طریق Business of Apps) منتشر شد، نشان می دهد که BeReal ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد. تخمین زده می شود که این برنامه در اکتبر سال 2022 به 20 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده باشد، اما از آن زمان به 10.4 میلیون نفر کاهش یافته است. علاوه بر این، این گزارش با استناد به دادههای AppMagic بيان کرد ، علاوه بر این، دانلودهای ماهانه آن از 12 میلیون در سپتامبر 2022 به 3.3 میلیون در ژانویه کاهش یافت.
TechCrunch قبلاً گزارش داده بود که نشانه هایی وجود دارد که BeReal پس از تبدیل شدن به ویروس، جایگاه کافی برای حفظ رتبه های بالای خود را به دست نمی آورد. این برنامه در ماه اکتبر گفته شد که تنها 9 درصد از کاربران اندرویدی آن را روزانه می بینند که آن را باز می کنند. این برنامه زمان کمی از کاربران خود را می طلبد - اعلان فشار آن باعث می شود که یک بار در روز از آن استفاده کنید، و اکثریت حتی آن را به آن نمی دادند. برخی ممکن است احساس کنند که دادهها ناعادلانه یا مفید نیستند، بهویژه با توجه به جذابیت BeReal با نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی، که بیشتر آنها از آیفون استفاده میکنند. اما در ترکیب با داده های جدید، شاید بیشتر نگران کننده باشد.
این شرکت با چالشهایی مواجه شده است زیرا ترفند نوتیفیکیشن روزانه آن توسط اینستاگرام، اسنپ چت و BeReal حذف شده است. در همین حال، خود برنامه بدون تغییر باقی مانده است. هیچ چیزی برای معتاد کردن یا جذب مجدد کاربران وجود ندارد - که این نکته بسیار مهم است. هدف بنیانگذاران ایجاد نوع جدیدی از تجربه اجتماعی است که به زمان زیادی نیاز ندارد و در تلاش برای اصالت است. اما آنها همچنین چشماندازی برای آینده آن ارائه نکردهاند، علیرغم 60 میلیون دلاری سری B - عددی که نشان میدهد یک برنامه بزرگ باید در انبار باشد یا حداقل درآمدزایی داشته باشد. بالاخره این یک تجارت سبک زندگی نیست. مشخص نیست که BeReal در این مرحله به کجا میرود.
روند اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی ناپدید شده است
صحبت از برنامه های رو به زوال، اینجاست که روند برنامه های عکس هوش مصنوعی به پایان رسیده است.
طی چند ماه گذشته، اپلیکیشنهای عکس مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور بهطور ویروسی در حال پخش شدن بودند، زیرا مصرفکنندگان تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ویژگی «آواتارهای جادویی» لنز AI و سایر برنامههایی را که قول میدادند متن را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به تصویر تبدیل کنند، کشف کردند. اما دادههای جدید نشان میدهد که علاقه مصرفکنندگان به اپلیکیشنهای عکس هوش مصنوعی به همان سرعتی که افزایش یافته کاهش یافته است.
در اوج محبوبیت، برترین برنامههای عکس هوش مصنوعی از 4.3 میلیون بارگیری روزانه و حدود 1.8 میلیون دلار در روز در هزینه مصرف کنندگان از طریق خریدهای درون برنامه ای عبور کردند. در هفته گذشته، همین گروه از برنامهها تنها حدود 952000 دانلود ترکیبی و حدود 507000 دلار هزینه مصرفکننده داشته است و این تعداد همچنان در حال کاهش است.
به نظر می رسید که مصرف کنندگان به نگرانی های اخلاقی مطرح شده در مورد برنامه ها پاسخ دهند. همانطور که TechCrunch در آن زمان گزارش کرده بود، برخی از افراد شروع به گذاشتن نظرات روی عکسهای هوش مصنوعی و تصاویر پروفایل منتشر شده در رسانههای اجتماعی کردند تا به مردم بگویند از برنامهای که از هنرمندان سرقت میکند استفاده نکنند. این واکنش شدید احتمالاً بخشی از تقاضا برای هنر هوش مصنوعی را فرو نشاند. از این گذشته، استفاده از یک عکس هوش مصنوعی برای نمایه خود چندان جالب نیست، اگر اساساً هنگام انجام این کار به سرقت متهم می شوید.
سیب
اپل iOS 16.3.1، iPadOS 16.3.1 و macOS Ventura 13.2.1 را برای اصلاح آسیبپذیری WebKit منتشر کرد. اپل در صفحه بهروزرسانی امنیتی خود نوشت که «از گزارشی مبنی بر اینکه ممکن است این مشکل به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، آگاه است. ”
اپل اولین نسخه بتا iOS 16.4 را منتشر کرد که تعدادی ویژگی جدید از جمله 31 ایموجی جدید مانند قلب صورتی و چهره لرزان را به همراه دارد. توانایی برنامه های وب در iPhone و iPad برای دسترسی به اعلان های فشار و نشان های نمایش. پشتیبانی از پیش نمایش محتوای غنی از پست های Mastodon در iMessage . و ویژگی های جدید برای پادکست های اپل از جمله بخش جدید "کانال ها" و به روز رسانی های CarPlay.
اولین نسخه بتا macOS Ventura 13.3 به همراه tvOS 16.4 و watchOS 9.4 نیز منتشر شد.
اپل با اجازه دادن به آنها برای ثبت اکانت های خود به منظور انتخاب گزینه جدیدی که به آنها امکان می دهد نسخه های بتا را مستقیماً از به روز رسانی نرم افزار نصب کنند، نصب نسخه بتای iOS را برای توسعه دهندگان ثبت شده آسان تر می کند . سیستم پروفایل هایی را که قبلاً مورد نیاز بود جایگزین می کند. اما این تغییر به این معنی است که فقط توسعه دهندگان ثبت نام شده می توانند نسخه بتای توسعه دهنده را نصب کنند – کسانی که ثبت نام نکرده اند فقط می توانند بتا عمومی را نصب کنند.
اپل به طور رسمی آمار پذیرش iOS 16 را منتشر کرد که نشان می دهد از iOS 15 با 81٪ از کل آیفون های 2019 و در حال اجرای جدیدترین نرم افزار بالاتر است. علاوه بر این، 72 درصد از همه آیفونها از iOS 16 استفاده میکنند. اگرچه تعداد زیادی از آیپدها بهروزرسانی نشدهاند، زیرا تنها 50 درصد از همه آیپدها از iPadOS 16 استفاده میکنند، در حالی که 53 درصد از آنهایی که در چهار سال گذشته معرفی شدهاند، بهروزرسانی شدهاند.
گوگل/اندروید
گوگل اعلام کرد که درصد کمی از دستگاههای Android 13 در آزمایشهای آزمایشی Sandbox حریم خصوصی جدید خود که یک سیستم هدفیابی تبلیغات مبتنی بر علاقه است، ثبتنام خواهند کرد. شرکای تبلیغاتی اولیه برای آزمایشی شامل یاهو مادر TechCrunch، Rovio سازنده بازیهای موبایل، شرکت موبایل Wolt، موتور بازیهای چند پلتفرمی Unity و پلتفرمهای بازاریابی تلفن همراه AppsFlyer، InMobi Exchange و Adjust هستند.
گوگل اعلام کرد که Play Games Services (PGS) در حال ارائه شناسه های پخش کننده نسل بعدی است . گوگل او میگوید : با این تغییر، اولین باری که کاربر یک بازی را انجام میدهد، همیشه یک شناسه بازیکن منحصربهفرد نسل بعدی به او اختصاص داده میشود که بدون در نظر گرفتن دستگاه یا پلتفرمی که کاربر در آن بازی انجام میدهد، ثابت میماند، اما متفاوت خواهد بود. از بازی به بازی دیگر.»
گفته می شود ویژگی جدید Message Guard گوشی اندرویدی گلکسی اس 23 سامسونگ از سوء استفاده های صفر کلیک از طریق برنامه های پیام رسانی جلوگیری می کند .
اجتماعی
اسنپ در روز سرمایه گذار خود اعلام کرد که اسنپ چت اکنون بیش از 750 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که 25 درصد نسبت به آوریل 2022 افزایش داشته است و اشاره کرد که 150 میلیون نفر از این کاربران در آمریکای شمالی هستند. در میان مجموعه ای از معیارهایی که به اشتراک گذاشت، همچنین بيان کرد که اشتراک Snapchat+ 3.99 دلار در ماه آن اکنون 2.5 میلیون مشترک دارد. این شرکت اعلام کرد که در آینده بیشتر بر تجارت تبلیغات پاسخ مستقیم خود تمرکز می کند، در AR سرمایه گذاری می کند و M&A را ادامه می دهد. این شرکت کمی در مورد عینک خود صحبت کرد و از پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آخرین فناوری هوش مصنوعی چه تأثیری بر تجارت آن دارد، خودداری کرد.
TikTok ممکن است در حال توسعه محصولی با دیوار پرداختی باشد که سازندگان می توانند 1 دلار یا بیشتر برای ویدیوها دریافت کنند. همچنین گفته میشود که در حال کار بر روی یک Creator Fund بازسازیشده است که به سازندگان با بیش از 100000 دنبالکننده پول پرداخت میکند.
مشتری محبوب Mastodon Ivory چیزی را دریافت کرد که کاربران توییتر چندین سال منتظر آن بودند: یک دکمه ویرایش.
توییتر شروع به اجازه تبلیغات حشیش در پلت فرم خود در ایالت های ایالات متحده کرد که در آنها قانونی است. تبلیغات مارکها و اطلاعات را معرفی میکنند، اما فروش مستقیم را تسهیل نمیکنند. این اقدام پس از آن صورت میگیرد که بسیاری از تبلیغکنندگان بزرگتر توییتر، کمپینهای خود را متوقف کردند و توییتر را مجبور کردند تا تجارت خود را در جای دیگری جبران کند.
اینستاگرام کانالهای اینستاگرام را راهاندازی کرد، یک ویژگی چت پخش که به سازندگان اجازه میدهد پیامهای عمومی و یک به چند را با طرفداران و دنبالکنندگان به اشتراک بگذارند . این ویژگی هم از متن و هم از تصاویر پشتیبانی می کند و در ابتدا برای سازندگان در ایالات متحده در دسترس است
TikTok فیدهای اختصاصی جدیدی را در کنار فیدهای For You و Following خود اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد ویدیوها را بر اساس دسته بندی هایی مانند «ورزش»، «مد»، «بازی» و «غذا» مرور کنند.
AR

اعتبار تصویر: اسنپ
اسنپ چت اعلام کرد که پشتیبانی از ردیابی اشعه را به استودیوی لنز AR خود برای توسعه دهندگان در سراسر جهان اضافه می کند. این قابلیت فنی امکان رندرهای واقعی از نور و درخشش روی مصنوعات AR را فراهم می کند. اسنپ با Tiffany & Co همکاری می کند تا به کاربران اجازه دهد با استفاده از این ویژگی جدید، دستبندهایی را با استفاده از AR خریداری کنند.
تجارت
به دنبال فیس بوک، اینستاگرام ویژگی خرید زنده خود را در 16 مارس 2023 تعطیل می کند تا در عوض تمرکز خود را بر تبلیغاتی بگذارد که به کاربران امکان می دهد مشاغل و فروشگاه ها را در برنامه کشف کنند. با این تغییر، کاربران اینستاگرام دیگر نمیتوانند محصولات را هنگام پخش زنده برچسبگذاری کنند - قابلیتی که از سال 2020 به طور گسترده در اختیار کسبوکارها و سازندگان آمریکایی قرار گرفته است.
در همین حال ، TikTok دارای مارکهای بیشتری است که آپشن های تجارت درونبرنامه خود را با فروشگاه TikTok در ایالات متحده آزمایش میکنند، در حالی که آزمایشها از نوامبر در حال انجام است، TikTok شرکتهای بیشتری مانند PacSun، Revolve و Willow Boutique و همچنین برند زیبایی KimChi Chic را تأیید کرد . اکنون در هیئت مدیره هستند، گزارش عصر تبلیغات را دنبال کنید.
رسانه و سرگرمی
خبر بزرگ در دنیای یوتیوب زیرا سوزان وویچیکی اعلام کرد که پس از 9 سال از سمت مدیرعاملی یوتیوب کناره گیری می کند. مدیر اجرایی، شانزدهمین کارمند گوگل، نزدیک به 25 سال در این شرکت کار کرده است و یوتیوب را از طریق راه اندازی محصولات جدید مانند YouTube Premium YouTube TV و سایر محصولات و خدمات سازنده، و همچنین از طریق چالش های پیرامون مسائل مربوط به اعتدال و افزایش قانونگذار رهبری کرده است. تحلیل دقیق فناوری بزرگ
Spotify پس از اینکه راویان کتاب صوتی مادهای را کشف کردند که به اپل اجازه میدهد از کتابهای صوتی Findaway Voices برای آموزش صداهای مصنوعی خود استفاده کند، با واکنشهای شدید مواجه شد. Spotify در ژوئن 2022 Findaway را خریداری کرد. اپل کتابهای صوتی را که توسط صداهای مصنوعی روایت میشوند را ماه گذشته عرضه کرد.
TikTok TikTok Trivia را راهاندازی میکند، یک بازی مسابقهای با جریان زنده که دارای جایزه ۵۰۰،۰۰۰ دلاری است. این بازی روزانه بین 22 تا 26 فوریه میزبانی خواهد شد و برای کاربران 18 ساله و بالاتر در ایالات متحده باز خواهد بود. در سه روز اول، TikTok Trivia دو جلسه زنده در روز خواهد داشت که هر یک یک ساعت طول می کشد. جلسه اول از ساعت 8 بعد از ظهر به وقت شرقی آغاز خواهد شد و 12 سوال خواهد داشت. برندگان 30000 دلار جایزه تقسیم کردند. جلسه دوم ساعت 9 شب به وقت شرقی است و برندگان 70000 دلار جایزه تقسیم می کنند. پس از تکمیل "راند بقا" آخرین گروه ایستاده یک جایزه 100000 دلاری تقسیم می کند.
بازی
طبق اعلام انجمن برتر صنعت بازی چین، صنعت بازیهای چین برای اولین بار در سالهای اخیر کاهش یافت. این بازار 265.9 میلیارد یوان (39 میلیارد دلار) از فروش بازی های ویدیویی در سال 2022 به دست آورد که 10.33 درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. این کاهش به دلیل عوامل متعددی از جمله سرکوب بازیهای ویدیویی، توقف صدور مجوزها و روند طولانیتر در حال حاضر برای سازگاری بود.
برنامه Google Home اکنون می تواند Xbox Series S یا Series X را کنترل کند و به برنامه اجازه می دهد تا به عنوان یک کنترل از راه دور لمسی برای کنسول عمل کند.
اطلاعات در مورد نحوه از دست دادن قدرت سرویس بازی Luna آمازون گزارش داد و اشاره کرد که کتابخانه آن از اکتبر حدود 30٪ کوچک شده است و ده ها عنوان دیگر در مسیر خروج در هفته های آینده هستند.
Roblox در حال آزمایش ابزاری است که به بازیکنان اجازه می دهد از زبان طبیعی برای ایجاد یا تغییر ظاهر آواتارها و محیط خود استفاده کنند.
دوستیابی
برنامه دوستیابی متعلق به Match، Hinge اشتراک ماهانه 50 دلاری خود را به نام HingeX عرضه کرد، که نمایههای دائماً تقویتشده، دریافت لایکها در ابتدا، توصیههای بهبودیافته و همه مزایای دیگر سطح بعدی، Hinge+ (قبلاً Hinge Preferred) را ارائه میدهد.
اپلیکیشن ارتباطی Flamme که قبلاً با نام Sparks شناخته میشد، ابزار جدیدی با هوش مصنوعی Ask Me Anything را معرفی کرد که به زوجهایی که به دنبال معرفی تجربیات جدید و سرگرمکننده به زندگی خود هستند و همچنین بهبود ارتباطات در روابط خود را ارائه میدهد .
TechCrunch گروه جدیدی از استارتآپهای اپلیکیشن دوستیابی، Candid، Ditto و IRLY را گردآوری کرد، که ویدیو را به روشهای مختلف، از جمله برای پروفایلها، تماسها و حتی بهعنوان نوعی TikTok برای قرار ملاقات، ترکیب میکنند.
Sensor Tower در حوالی روز ولنتاین گزارش داد که نصب برنامه دوستیابی کاهش یافته است. سطوح دانلود به سطحی که در سالهای 2019 و 2021 مشاهده شد بازگشت، و سپس در سال 2022 کاهش بیشتری پیدا کرد و سال گذشته کمترین تعداد نصب در چهار سال گذشته را به خود اختصاص داد، حتی با افزایش درآمد، به اوج درآمد ناخالص 374 میلیون دلاری در سه ماهه اول 2022. کشف اجتماعی. با این حال، برنامهها گروهی پویاتر بودهاند که بیشتر 10 مکان برتر را از سال 2021 تا 2022 با هم عوض کردهاند.

اعتبار تصویر: برج حسگر
و غیره.
Tile یک حالت جدید ضد سرقت را معرفی کرد که به دادههای بیومتریک، شناسه دولتی و شرایط خدمات جدید نیاز دارد که به شرکت اجازه میدهد اطلاعات شخصی کاربران را با مجریان قانون به اشتراک بگذارد. این تغییرات بهمنظور بازدارندگی برای استفاده مجرمانه از ردیابها برای مواردی مانند تعقیب و دزدی است. اما این شرکت او میگوید منتظر احضاریه نخواهد ماند تا دادهها را به پلیس تحویل دهد – که ممکن است از پذیرش مصرفکننده نیز جلوگیری کند.
اپلیکیشن رمزنگاری دو ساله Bakkt در ۱۶ مارس تعطیل میشود. این شرکت با Starbucks، Best Buy و Choice Hotels در تلاشهای خود برای پیوند ارزهای دیجیتال با داراییهای دیجیتال، مانند کارتهای هدیه، امتیازات وفاداری و مایلهای خطوط هوایی، شریک شده بود.
برنامه Google Photos پس از انتشار iOS 16.3.1 شروع به از کار افتادن کرد و برای رفع آن نیاز به آپدیت سریع داشت.
گوگل آپشن های جدیدی از جمله برگههای سفارشی جزئی و گذرواژههای تکمیلکننده خودکار را به کار انداخت تا مرور درونبرنامهای در اندروید را تجربه بهتری کند .
طبق گزارشات، Reddit به دنبال عرضه اولیه سهام در اواخر امسال است ، اما احتمالاً ارزش آن کمتر از 15 میلیارد دلاری است که در ابتدا در دسامبر 2021 به آن امید داشت.
فایرفاکس برای اندروید افزونهای را به دست آورد که به کاربران اجازه میدهد به مقالاتی که با صدای بلند خوانده میشوند گوش دهند و دیگران را برای پنهان کردن آدرسهای ایمیل و حذف عناصر ردیابی قبل از اشتراکگذاری URL، گوش دهند.
وال استریت ژورنال با ارائه به روز رسانی در مورد تحقیقات ضد انحصار وزارت دادگستری علیه اپل، بيان کرد که دولت در حال حاضر قاضی های بیشتری را به این تحقیقات اضافه کرده و مشاوره های خود را با شرکت های مرتبط با مسائل در دست در ماه های اخیر افزایش داده است.
واشنگتن پست مصاحبهای را با مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew منتشر کرد که در تلاش است قانونگذاران آمریکایی را متقاعد کند که TikTok یک تهدید امنیت ملی نیست.
نئوبانک Aspire مستقر در سنگاپور ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه سری C از سرمایهگذارانی از جمله Lightspeed، Sequoia Capital SEA، PayPal، Tencent، LGT Capital Partners و دیگران جذب کرد . در طول 12 ماه گذشته، این استارت آپ TPV سالانه خود را سه برابر کرده و به 12 میلیارد دلار رسانده و اکنون به بیش از 15000 کسب و کار در جنوب شرقی آسیا رسیده است.
تریلر خرید شرکت بازاریابی اینفلوئنسر جولیوس را با مبلغی نامشخص بسته است. جولیوس مستقر در نیویورک در مجموع 23.8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود. مشخص نیست که تریلر پس از رسیدگی به پرونده های قضایی متعدد از سوی UMG، سونی موزیک و Verzuz در ماه های اخیر، چگونه این بودجه را در اختیار دارد.
ارسال نظر