متن خبر

این استارت آپ جدید بریتانیایی در حال ساخت خودروهایی به سبک کلاسیک با پیچ و تاب مدرن EV است

این استارت آپ جدید بریتانیایی در حال ساخت خودروهایی به سبک کلاسیک با پیچ و تاب مدرن EV است

شناسهٔ خبر: 796987 -




مدیر عامل شرکت پیتر سواین اخیراً به TechCrunch گفت: هنگامی که سازنده خودروهای الکتریکی سفارشی بریتانیا RBW مدل‌های رودستر و GT خود را در هفته خودروی مونتری امسال به نمایش گذاشت، این وسایل نقلیه بسیاری از شرکت‌کنندگان را شگفت‌زده کردند.

ما چهار "وای" داشتیم که مردم به آنجا می رفتند: "وای، این زیب است. وای، به فضای داخلی نگاه کنید. وای، آیا واقعاً جدید است؟ و سپس می‌گویند: "وای، این همه هزینه است؟" او گفت.

این ممکن است واکنش عجیبی به خودروهایی با قیمت 139000 دلار به نظر برسد. اما Swain ادعا می کند که برچسب قیمت در مقایسه با بسیاری از تبدیل های EV که در سراسر جهان اتفاق می افتد رقابتی است. و از آنجایی که شرکت او در حال ساخت این موارد جدید است، از پایه، او فکر می‌کند که در مقایسه با سایر ساخت‌های سفارشی، معامله‌ای است.

او گفت: «ما برای یک وسیله نقلیه دست ساز اخاذی نمی کنیم.

اکنون، سواین و تیمش در RBW تلاش جدیدی را برای خشنود کردن بیشتر افرادی که در چند سال گذشته گفته‌اند "وای" آغاز کرده‌اند.

در روز پنجشنبه، آنها شرکتی به نام Spirit EV راه اندازی می کنند. این یک شرکت طراحی، آزمایش و تولید است که خود را به عنوان EV-as-a-service، با رویکردی صنعتگر معرفی می کند.

ایده این است که همه چیزهایی را که در چند سال گذشته در ایجاد خودروهای RBW آموخته‌اند، در نظر بگیرند و این تخصص را در اختیار سایر شرکت‌هایی قرار دهند که می‌خواهند خودروهای الکتریکی جدید و سفارشی با سبک کلاسیک بسازند. سازندگان اختصاصی خودروهای ورزشی یا کلاسیک که می‌خواهند یک خودروی برقی تولید کنند، می‌توانند برای کمک در مورد اجزای خاص از Spirit استفاده کنند. یا اگر بخواهند، می توانند کل طرح را به Spirit برون سپاری کنند.

این یک تجارت است که سواین بيان کرد که شرکت‌های دیگر اساساً از او التماس کرده‌اند که همزمان با توسعه خودروهای RBW او و تیمش فعالیت کند. سواین بيان کرد که او همیشه باید بگوید نه، ما بیش از حد مشغول ارائه محصول خود به بازار هستیم، و بيان کرد که این کار "پنج سال و 1874 سند با کیفیت طول کشید."

او بيان کرد که اکنون می‌تواند کاری را که RBW انجام می‌داد گرفته و در مقیاس بزرگ‌تری اعمال کند. او گفت: "من 18 میلیون دلار خرج کرده ام تا به جایی که هستم برسم، نه فقط به این دلیل که ماشین های کوچک اسپورت خود را دوست داریم، بلکه ما از تجارت سیستم ها اطلاع داریم."

در حالی که Spirit در بریتانیا مستقر است و در آنجا فعالیت خواهد کرد، گروه همچنین در ایالات متحده تشکیل می شود و قصد دارد تا فوریه 2025 یک کارخانه در Danville، ویرجینیا افتتاح کند. این تلاش با 6 میلیون دلار از شرکای Meson Capital تامین می شود.

رایان موریس، رئیس Meson Captial (و رئیس RBW) به TechCrunch گفت: این ایده‌ای است که امکان‌پذیر است، زیرا فشار به سمت الکتریکی شدن هزینه باتری‌ها، موتورها و سایر قطعات را کاهش داده است. آمیخته با مهندسی و کارهایی که RBW در چند سال گذشته انجام داده است، به همین دلیل است که او معتقد است که Spirit برای رسیدن به سودآوری تنها به حدود 20 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد - چیزی که او انتظار دارد در سال 2025 اتفاق بیفتد.

«اگر به یک فروشگاه تعمیر خودرو نگاه کنید که سالانه ده‌ها خودرو تولید می‌کند، و آن‌ها به ازای هر ساختی که انجام می‌دهند، یک قطعه را در بازار بعدی می‌خرند، هزینه‌های ما بسیار کمتر از آن خواهد بود، زیرا ما. دوباره خرید صدها قطعه.» او گفت.

موریس گفت، فراتر از هزینه، تفاوت کلیدی بین رویکرد Spirit و تبدیل‌های کلاسیک این است که دومی هنوز به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارد. از نظر تئوری، ساخت یک خودروی کلاسیک از پایه به این معنی است که مالک آن‌قدر نگران تعمیر و نگهداری نخواهد بود که به نوبه خود بازار خریداران بالقوه را گسترش می‌دهد.

من دو بچه دارم، خیلی کار می کنم، سرم شلوغ است. من وقت ندارم هر بار سوم که ماشینم را می‌روم تعمیر کنم.» "مثل زمانی است که مردم فیلم های قدیمی را تماشا می کنند و گذشته را عاشقانه می کنند - اما اگر واقعاً در گذشته بودید، مثل این است که "اوه دستمال توالت بدتر بود." ماشین ها مدام خراب می شدند. چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که ما آنها را بدیهی می دانیم.»

رویکرد Spirit همچنین به این معنی است که این خودروهای کلاسیک دارای آپشن های ایمنی و راحتی مدرن از جمله Apple CarPlay خواهند بود.

در همین حال، سواین نه تنها به دلیل توجه و موفقیتی که با RBW پیدا کرده است، بلکه به این دلیل که افرادی را استخدام کرده است که تقریباً بیش از هر کس دیگری روی خودروهای برقی کار کرده اند. به طور خاص، او چند کارگر دارد که رهبری این کار را بر عهده دارند که زمان خود را صرف توسعه برخی از اولین و ناامیدکننده‌ترین خودروهای الکتریکی مدرن کرده‌اند.

برای سال‌ها، خودروسازان پای خود را به توسعه جدی خودروهای برقی کشاندند. اگر آنها اصلاً آنها را توسعه دادند، اغلب به عنوان "خودروهای مطابقت" تحقیر می شدند - به اندازه کافی خوب برای خشنود کردن تنظیم کننده ها، اما محدود به فناوری موجود و گزینه ای افسرده کننده برای اکثر مصرف کنندگان است.

نیل هسلینگتون، که پیشرو در توسعه Spirit است، روی برخی از این خودروها کار کرد، از جمله خودروی الکتریکی هوشمند دایملر در سال 2008. اما در حالی که OEM ها (سازندگان تجهیزات اصلی) آنها را به عنوان "تمرینات دردناک" می دانستند، او به TechCrunch بيان کرد که این پروژه ها مستقیماً به آنها اطلاع رسانی می کنند. کار در روح

هسلینگتون در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت: «ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم که چگونه می‌توانیم یک پروژه کوچک را مطابق با استانداردهای OEM انجام دهیم، به طوری که در جاده‌ها قابل قبول بود، اما با بودجه کمتر و زمان کمتر.

سواین به این ایده اطمینان دارد، اما می‌داند که با Spirit، تیمش نسبت به RBW عمیق‌تر در عدم قطعیت فرو می‌رود.

ما در بازار جدیدی هستیم که ایجاد کرده ایم. این بسیار منحصر به فرد است - خودروهای جدید و کلاسیک EV. اما کجا قرار است برود؟ بیایید صادق باشیم، ما دقیقا نمی دانیم. ما فکر می‌کنیم که می‌دانیم، زیرا افرادی را داریم که از قبل سیستم را می‌خواهند، و بیش از 300 خودرو فروخته‌ایم، و فهرست انتظار بزرگی داریم. پس نشانه ها خوب هستند. ما فقط باید به پیشروی ادامه دهیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است