اینستاگرام در ماه مارس خرید زنده را از بین می برد و در عوض روی تبلیغات تمرکز خواهد کرد


در حالی که متا برای «سال کارایی» خود آماده می شود، این شرکت امروز اعلام کرد که به دنبال تعطیلی مشابه در فیس بوک، از تجارت خرید زنده در اینستاگرام خارج می شود. از 16 مارس 2023، کاربران اینستاگرام دیگر نمیتوانند محصولات را هنگام پخش زنده برچسبگذاری کنند - قابلیتی که از سال 2020 به طور گسترده در اختیار کسبوکارها و سازندگان آمریکایی قرار گرفته است.
این تغییرات مشکلاتی را که بازار ایالات متحده در موفقیت خرید پخش زنده داشته است، برجسته می کند.
این فعالیت در حال حاضر فعالیت بسیار محبوبی در بازارهای آسیایی از جمله چین است، جایی که اپلیکیشنهایی مانند WeChat، Taobao Live و Douyin (TikTok چین) ثابت کردهاند که خرید زنده یک تلاش محبوب و سودآور است. با شیوع همهگیری در سراسر جهان، بسیاری از مشاغل آمریکایی به دنبال خرید زنده نیز بودند تا به افزایش درآمد خردهفروشی آنلاین خود کمک کنند. خیلی زود، کارشناسان خرید زنده را «آینده تجارت الکترونیک» مینامیدند، با استناد به کسبوکارهای جذاب اولیه مانند TalkShopLive، NTWRK، Brandlive و سایرین در این فضا، در کنار پذیرش شرکتهای فناوری بزرگ مانند متا، آمازون و یوتیوب.
اما همهگیری تصویر واقعی را مخدوش کرده بود. همانطور که مصرف کنندگان در خانه ماندند، خرده فروشی آنلاین رونق گرفت و فروش تجارت الکترونیکی سر به فلک کشید. با این حال، زمانی که گرد و غبار فروکش کرد و اوضاع به حالت عادی بازگشت، تحلیلگران دریافتند که مصرف کنندگان آمریکایی از خرید زنده استقبال نکرده اند. یک گزارش اشاره کرد که تجارت اجتماعی به عنوان یک کل، که شامل خرید مستقیم است، تنها حدود 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده را در سال گذشته بر اساس داده های اطلاعات داخلی تشکیل می دهد.
به زودی این خبر منتشر شد که TikTok، که به عنوان یک رهبر بالقوه خرید زنده معرفی شده بود، برنامه های تجارت زنده خود را در ایالات متحده و اروپا کاهش می دهد زیرا بسیاری از تست های پخش زنده فروش صفر را به همراه داشت. (اخیراً، گفته می شود که در حال تحلیل تلاش دیگری برای خرید زنده است، این بار با مشارکت TalkShopLive.)
به نظر میرسد که فرهنگهای مختلف بازارهای غربی و عادات دیجیتالی، تکرار موفقیت تجارت زنده چین را دشوار کرده است، درست همانطور که چین نتوانست یک «ابر برنامه» معادل تولید کند که بتواند با وی چت رقابت کند.
متا ادعا می کند که اگرچه به خرید زنده پایان می دهد، اما همچنان روی خرید سرمایه گذاری می کند، زیرا 90٪ از کاربران حداقل یک تجارت را در سایت دنبال می کنند.
اما به جای فشار دادن به تجارت زنده، اکنون بر تبلیغات به عنوان یکی از راه های اصلی مردم برای کشف مشاغل و خرید در اینستاگرام تمرکز خواهد کرد. او میگوید که این شامل استفاده از ابزارهای خودکار آن مانند تبلیغات فروشگاه و کمپینهای خرید Advantage+ میشود که با هدف کمک به بهبود عملکرد تبلیغات انجام میشود. این شرکت همچنین به سرمایه گذاری در پرداخت ادامه خواهد داد، جایی که مردم می توانند محصولی را تنها با چند ضربه از Instagram و Facebook Stories، Feed یا Reels خریداری کنند.
اینستاگرام علیرغم وعدههای خود اخیراً نشان داده است که قصد دارد خرید در برنامه خود را از اولویت خارج کند. ماه گذشته، تغییر نسبتاً قابل توجهی در مسیریابی خود ایجاد کرد، که باعث شد تب Shop را به طور کامل حذف کند و Reels را به کناری منتقل کند. این تغییرات تلاشی برای رسیدگی به انتقادات فزاینده کاربران در مورد فشار تهاجمی Reels بود که از رقابت اینستاگرام با TikTok ناشی شد. اخیراً، آدام موسری، رئیس اینستاگرام اعتراف کرد که این شرکت ویدیوهای زیادی را تحت فشار قرار داده است و سعی خواهد کرد تعداد عکس ها و ویدیوهای نمایش داده شده را دوباره متعادل کند. این احتمال وجود دارد که مرگ خرید زنده حداقل تا حدی با این عقب نشینی مرتبط باشد.
اینستاگرام او میگوید سازندگان همچنان میتوانند در اینستاگرام به صورت زنده پخش شوند و میتوانند مهمانها را دعوت کنند و میزبان پرسش و پاسخ باشند. کسبوکارها همچنین پس از توقف خرید زنده، همچنان فروشگاهی را در اینستاگرام راهاندازی و راهاندازی میکنند.
ارسال نظر