متن خبر

اینتل در پرونده ضد انحصار تاریخی اتحادیه اروپا پیروز شد؛ فرار از جریمه 1.1 میلیارد دلاری

اینتل در پرونده ضد انحصار تاریخی اتحادیه اروپا پیروز شد؛ فرار از جریمه 1.1 میلیارد دلاری

شناسهٔ خبر: 796962 -




اینتل در آخرین دور از نبرد حقوقی بزرگ خود با اتحادیه اروپا بر سر پرونده‌ای که جریمه ضد انحصار 1.06 میلیارد یورویی (1.1 میلیارد دلار) را برای غول فناوری به‌همراه داشت، پیروز شد.

براساس گزارش بلومبرگ، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکم خود اعلام‌کرده که رگولاتوری‌های نتوانسته‌اند ثابت کنند که شرکت آمریکایی به سازندگانی که موافقت کرده‌اند تراشه‌های اینتل را بخرند، تخفیف‌های غیرقانونی ارائه کرده است. آن‌ها تمام دلایل ارائه‌شده از سوی کمیسیون اروپا که ناظر رقابت در اتحادیه اروپا است را رد کرده‌اند.

اتهامات اینتل در شکایت اتحادیه اروپا

شکایت اتحادیه اروپا به سال 2009 مربوط می‌شود و در آن زمان ادعا شده بود که اینتل به تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر مانند HP و Dell طراح‌های تخفیفی ارائه کرده است، به این شرکت که آن‌ها در درجه اولیه پردازنده‌های x86 اینتل را خریداری کنند. رگولاتوری‌ها استدلال کرده‌اند که ارائه این تخفیف‌ها برای جلوگیری از رقابت و استفاده از تراشه‌های شرکت‌های رقیب مانند AMD، قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

در متن شکایت آن زمان گفته شده بود:

«چنین تخفیف‌ها و معامله‌هایی به‌طور موثر مشتریان و درنهایت مصرف‌کنندگان را از انتخاب محصولات جایگزین منع می‌کند. اینتل با انجام این اقدام رقابت و نوآوری را ضعیف کرده است. »

پس از این شکایت، کمیسیون اروپا یک جریمه 1.06 میلیارد یورویی برای اینتل اعمال کرد، اما درخواست تجدیدنظر غول آمریکایی باعث‌شد نبرد حقوقی بین این دو 15 سال دیگر نیز طول بکشد.

سال 2022، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه ا‌ینتل را لغو کرد و بيان کرد که تحلیل کمیسیون ناقص است و نمی‌تواند آسیب‌رساندن آن به رقابت را نشان دهد. اکنون حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تایید شده است تا شاید اینتل از پرداخت جریمه 1.1 میلیارد دلاری قسر در رفته باشد.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است