ایجاد یک تیم بازاریابی رشد به روش صحیح

چه به تازگی مقداری بودجه VC را تامین کرده باشید یا در نهایت به تناسب محصول با بازار دست یافته باشید، باید یک تیم بازاریابی رشدی ایجاد کنید تا واقعاً مرحله بعدی رشد استارتاپ خود را هدایت کند.
هنگامی که یک روز به محل کارم در Postmates در محله جنوب بازار سانفرانسیسکو قدم می زدم، متوجه شدم که شرکت ما مبلغ 300 میلیون دلار سری E را جمع آوری کرده است. پس از تزریق، تیم بازاریابی رشد ما به طور ناگهانی تغییر کرد زیرا ما به طور ناگهانی یک سینه جنگی برای تقویت تلاشهای بازاریابی رشد ما داشتیم. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که بخشی از یک تیم به سرعت در حال گسترش بودم که در نهایت توسط اوبر خریداری و جذب شد.
امروز، آنچه را که از آن تجربه آموختهام در مورد آنچه که برای ایجاد یک تیم بازاریابی رشد قوی لازم است به اشتراک میگذارم.
بیشتر بخوانید
سمعکها ممکن است آن دسته از هدایای تعطیلات غافلگیرکنندهای باشند که هیچکس ندیده است که در راه است
اگر به دنبال استخدام اولین بازاریاب رشد خود هستید، قبلاً در ستون قبلی به آن پرداخته ام. اگر در حال حاضر یک بازاریاب رشد دارید و به دنبال ایجاد یک تیم هستید، اطلاعات اینجا به شما نشان می دهد که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.
ستون های رشد و چه کسی را استخدام کنیم
درک ستون های رشد اصلی که می توانید برای آنها استخدام کنید بسیار مهم است، زیرا تعداد کمی وجود دارد که یک تیم کامل را تشکیل می دهند:
خرید پولی
چرخه زندگی.
ارگانیک/سئو.
وابسته.
خارج از خانه.
اینفلوئنسر.
همانطور که استارتاپ ها رشد می کنند، بودجه بازاریابی آنها و سختی تست مورد نیاز نیز افزایش می یابد. همه اینها نیاز به ساختارهای تیمی تعریف شده بیشتری دارد.
این می تواند چالش برانگیز باشد که بدانید کدام ستون بعدی را باید استخدام کنید، اما این تصمیم در نهایت به این بستگی دارد که فرصت بزرگ بعدی برای تلاش های رشد شما کجا باشد. اگر در حال حاضر چند کانال جذب پولی مانند Google، Facebook یا Snapchat را اجرا میکنید که نتایج امیدوارکنندهای را نشان دادهاند و میتوانند از تلاشهای بهینهسازی و مقیاسسازی بهره ببرند، پس پاسخ خود را دارید.
و اگر هیچ بازاریابی چرخه عمر راه اندازی نکرده اید و احساس می کنید که به افزایش نرخ تبدیل شما کمک می کند، پس می دانید که برای چه چیزی باید استخدام کنید.

ساختار نمونه یک تیم بازاریابی رشد بالغ متشکل از 20 نفر. اعتبار تصویر: جاناتان مارتینز
پس از دور سری E در Postmates، تیم ما تشخیص داد که میتوانیم از داشتن مدیران کانال اختصاصی برای امیدوارکنندهترین کانالمان سود ببریم: Snapchat، Facebook و Google. ما به سرعت کارشناسانی را استخدام کردیم تا به ما کمک کنند تا آزمایش و کسب را برای هر کانال افزایش دهیم.
این بدان معنا نیست که یک بازاریاب رشد ماهر نمیتوانست همه آن کانالها را با هم مدیریت کند، اما فقط یک نفر میتواند انجام دهد. در تجربه من، مدیریت بیش از سه کانال خرید پولی یا دو ستون رشد برای یک بازاریاب رشد کاملاً ناکارآمد است. این کاملاً معمول است که یک فرد یک ستون رشد، یک کانال کسب پولی یا چندین کانال کسب پولی را مدیریت کند، اما این به توانایی آنها و همچنین آنچه می خواهد روی آن کار کند بستگی دارد.
ارسال نظر