متن خبر

ایالات متحده یک گام بزرگ دیگر به سمت ممنوعیت TikTok برمی‌دارد – در اینجا چیزی است که باید بدانید

ایالات متحده یک گام بزرگ دیگر به سمت ممنوعیت TikTok برمی‌دارد – در اینجا چیزی است که باید بدانید

شناسهٔ خبر: 465967 -




TikTok روی گوشی در مقابل پرچم ایالات متحده
TikTok در ایالات متحده با مشکلاتی روبرو شده است (اعتبار تصویر: CFOTO / انتشارات آینده از طریق گتی ایماژ)

ممنوعیت TikTok در ایالات متحده از همیشه نزدیکتر شده است، زیرا مجلس نمایندگان ایالات متحده در روز شنبه قوانین مربوطه را تصویب کرد - به این معنی که ممکن است ظرف چند روز به قانون تبدیل شود.

همانطور که توسط Android Authority و دیگران گزارش شده است، این برنامه ویدئویی و رسانه های اجتماعی کوتاه مدت باید تا شش ماه آینده (با یک تمدید احتمالی سه ماهه) با مالک چینی ByteDance، اگر بخواهد در ایالات متحده به فعالیت خود ادامه دهد، روابط خود را قطع کند.

اگر به تازگی در حال پیگیری هستید، دولت ایالات متحده نگران پیوندهای ByteDance به مقامات چینی است - هم از نظر داده هایی که می توان از طریق TikTok از کاربران جمع آوری کرد و هم از نظر نوع محتوایی که می تواند در مقابل آنها قرار گیرد. کره چشم

از نظر فنی، این پیوندهای چینی TikTok هستند که نگرانی‌های امنیتی ملی را ایجاد می‌کنند، نه خود برنامه - پس اگر TikTok نتواند در دست شرکت دیگری قرار گیرد، ممنوعیت آخرین راه‌حل خواهد بود. این اپلیکیشن هفته آینده ناگهان ناپدید نخواهد شد، اما قانون جدید برای اجبار فروش طراحی شده است.

زیر پا گذاشتن آزادی بیان

ما قبلاً اینجا بوده ایم - احتمال ممنوعیت TikTok از سال 2020 و ریاست جمهوری ترامپ در حال چرخش بوده است. با این حال، اکنون بیش از هر زمان دیگری نزدیک است: تنها چیزی که باقی می ماند تایید سنا و امضای بایدن است که پیش بینی می شود هر دو تشریفات باشند.

به نوبه خود، TikTok او میگوید که این ممنوعیت، آزادی بیان 170 میلیون کاربر را که این برنامه در ایالات متحده دارد، زیر پا می‌گذارد. یک سخنگوی اشاره کرد که این برنامه و سازندگان آن حدود 24 میلیارد دلار (19.4 میلیارد پوند / 37.4 میلیارد دلار استرالیا) به اقتصاد ایالات متحده کمک می کنند.

ByteDance همچنین این ادعا را رد می کند که باید آنچه را که دولت چین می گوید انجام دهد. این شرکت در تلاش است تا اطلاعات بیشتری را در سرورهای ایالات متحده ذخیره کند و 60 درصد از شرکت در حال حاضر متعلق به سرمایه گذاران جهانی است.

یادآوری دیگری از الگوریتم‌هایی است که اکنون بر زندگی دیجیتالی ما مسلط هستند – و نحوه کنترل آن الگوریتم‌ها، هم در کشورهای خود و هم در سطح بین‌المللی، دولت‌ها را بیش از همیشه نگران کرده است . برای جزئیات بیشتر در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، توضیح کامل ممنوعیت TikTok ما را بخوانید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

دیو یک روزنامه نگار مستقل در زمینه فناوری است که بیش از دو دهه در مورد ابزارها، برنامه ها و وب می نویسد. در استوکپورت، انگلستان، در TechRadar او را خواهید دید که اخبار، ویژگی‌ها و بررسی‌ها را پوشش می‌دهد، به‌ویژه برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها. دیوید برای اطمینان از اینکه پوشش اخبار فوری ما در تعطیلات آخر هفته بهترین است، در Gizmodo، T3، PopSci و چند مکان دیگر به‌علاوه، خطوط فرعی دارد، و همچنین سال‌هاست که کارهایی مانند PC Explorer و The Hardware Handbook را ویرایش می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است