اکنون برندهای بیشتری در حال آزمایش ویژگی فروشگاه TikTok در ایالات متحده هستند.

TikTok به تلاش خود برای تبدیل برنامهاش به مقصد خرید ادامه میدهد و برندهای بیشتری را برای ابتکار Shop خود وارد میکند، که به شرکتها اجازه میدهد کالاهای خود را مستقیماً در برنامه با تجربه پرداخت کامل بفروشند. TikTok در نوامبر گذشته آزمایش Shop را در ایالات متحده آغاز کرد و ما اکنون چند مارک دیگر را می شناسیم که بخشی از این مرحله آزمایش اولیه هستند.
طبق گزارشی از Ad Age، شرکت هایی از جمله برندهای پوشاک مانند Pacsun، Revolve، و Willow Boutique و همچنین برند زیبایی KimChi Chic اکنون بخشی از این آزمایش خرید هستند. کاربرانی که میخواهند محصولات این برندها را خریداری کنند، میتوانند برای مشاهده کاتالوگهای خود، روی نماد کیف خرید در نمایه برند ضربه بزنند و بدون خروج از اپلیکیشن TikTok، فرآیند پرداخت را تکمیل کنند.

اعتبار تصویر : عصر تبلیغات
این شرکت TechCrunch را تأیید کرد که فروشگاه TikTok در ایالات متحده «هنوز در مرحله آزمایش» است، همانطور که از نوامبر گذشته است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی برای راه اندازی گسترده تر ارائه ن کرد.
اگرچه کاربران مدتی است که میتوانند محصولات را از طریق تبلیغات در TikTok خریداری کنند، اما قبلاً برای خرید به مرورگر درون برنامهای منتقل میشدند. با فروشگاه TikTok، فرآیند پرداخت مستقیماً در برنامه انجام میشود، که باعث میشود تجربه بهتر و یکپارچهتر احساس شود. فروشگاه اینستاگرام نیز به این ترتیب کار می کند.
در خارج از ایالات متحده، فروشگاه TikTok نزدیک به یک سال است که در بازارهای منتخبی از جمله اندونزی، ویتنام و سنگاپور در دسترس بوده است. گزارشهای قبلی حاکی از آن بود که TikTok برنامههای خود را برای آوردن Shop به ایالات متحده و بخشهای دیگری از اروپا پس از اینکه این سرمایهگذاری در بریتانیا برای به دست آوردن محبوبیت تلاش کرد کنار گذاشته است، اما به نظر میرسد TikTok معتقد است با توجه به این آزمایشهای مداوم، بازاری برای Shop در ایالات متحده وجود دارد. .
فراتر از فروشگاه TikTok، این شرکت در سایر ویژگی های خرید نیز سرمایه گذاری کرده است. مارس گذشته، این برنامه با Instacart همکاری کرد تا به سازندگان غذا اجازه دهد فهرستهای قابل خرید مرتبط با ویدیوهای دستور تهیه کنند. بعداً در ماه ژوئن، آزمایش یک فید خرید اختصاصی را آغاز کرد که به عنوان مرکزی برای محصولات فروخته شده در فروشگاه TikTok و همچنین در بازارهای منتخب عمل می کرد. علاوه بر این، خرید زنده را در بازارهای مختلف مانند انگلستان و چندین کشور در جنوب شرقی آسیا تجربه کرد.
همانطور که TikTok به کار بر روی آپشن های خرید ادامه میدهد، برنامههای رقیب آن در حال کاهش برخی از تلاشهای تجارت الکترونیک خود هستند. اینستاگرام در ژانویه تب shop را حذف کرد و این ماه اعلام کرد که تلاشهای خرید زنده را کنار میگذارد. فیس بوک نیز ویژگی خرید زنده خود را در آگوست 2022 تعطیل کرد. در همین حال آمازون خرید زنده را در بازارهای مختلف آزمایش کرد. به علاوه، یوتیوب آپشن های جدید خرید زنده را معرفی کرد، مانند اجازه دادن به دو سازنده برای پخش جریانی با هم.
با این حال، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این آزمایشها در جهت هدایت مقادیر قابل توجهی از تجارت آنلاین در بازارهای غربی مانند آسیا هستند. گزارش ها حاکی از آن است که در ایالات متحده، تجارت اجتماعی تنها 5 درصد از فروش تجارت الکترونیک را تشکیل می دهد.
این می تواند به دلیل تفاوت های فرهنگی در نحوه استفاده از برنامه ها بین بازارها باشد. اما ردیابی تمام تبدیلهای خریدی که از تأثیرپذیری برای خرید یک محصول در یک فضای اجتماعی ناشی میشوند نیز دشوار است. برخی از این معاملات تجارت الکترونیک ممکن است بلافاصله با استفاده از پیوندهای مستقیم به اشتراک گذاشته شده توسط یک نام تجاری یا خالق انجام نشوند. اما محتوای ویدیویی یا تبلیغ برند ممکن است بعد از اینکه مصرف کننده تبلیغات دیجیتال بیشتری را مشاهده کرد یا محصول را از طریق جستجو در گوگل یا آمازون یا از طریق بازدید از وب سایت خرده فروش جستجو کرد، باعث فروش در تاریخ بعدی شود.
با این حال، عبارت «TikTok باعث شد من آن را بخرم»، به دلیل توانایی برنامه ویدیویی در افزایش فروش فوری، محبوب شده است. این اصطلاح اکنون در واقع 7.4 میلیارد بازدید در TikTok دارد. آپشن های خرید درون برنامهای نه تنها میتواند فروش بیشتری را افزایش دهد، بلکه میتواند آنها را برای برندها و مشاغل نیز قابل ردیابی کند.
ارسال نظر