متن خبر

اپل پس از معرفی ویژن پرو به آیفون تاشو می‌اندیشد

اپل پس از معرفی ویژن پرو به آیفون تاشو می‌اندیشد

شناسهٔ خبر: 448931 -




هفته گذشته انتشار Vision Pro، نور شگفت‌انگیزی را بر روند توسعه به طور کلی فوق سری اپل روشن کرد. مصاحبه Vanity Fair با تیم کوک - تا حدی - توضیح داد که چه کار طولانی و سنگینی طول کشید تا اولین هدست این شرکت از زمین خارج شود. مدیر عامل اپل در اولین نسخه از این دستگاه نام مستعار "هیولا" را نامید.

طبق شایعات، نسخه‌های تاشو آیفون نیز با شکست مواجه شده‌اند. گفته می‌شود مشکلاتی در مورد دوام و چروک‌های همیشه حاضر باعث شده است که این شرکت توسعه آیفون تاشو را متوقف کند، زیرا شرکت تمرکز خود را بر روی یک iPad تاشو تغییر داده است. با این حال، گزارش جدیدی از The Information نشان می دهد که - پس از تاخیرها - ممکن است اپل به تجارت آیفون های تاشو بازگردد.

قطعه Vanity Fair در نمایه بالا به محصول اشاره می کند و خاطرنشان می کند:

[کوک] از اتاق‌های محدودی عبور می‌کند که در آن‌ها آیفون‌های تاشو و مک‌بوک‌هایی با صفحه‌کلید جمع‌شونده یا تلویزیون‌های شفاف در رویا دیده می‌شدند. جایی که این وسایل که تقریباً همه آنها هرگز از این ساختمان خارج نمی شوند، در جعبه های پلیکان قفل شده در داخل کمدهای قفل دار نگهداری می شوند.

با این حال، زمانی که دستگاه با آن توصیف می‌شود، آن را با چیزی شبیه به پروژه‌های یک‌باره‌ای می‌سازد که محقق نشدند. اپل شناخته شده است که پروژه های بلندپروازانه ای را که استانداردهای دقیق آن را برآورده نمی کنند کنار می گذارد. با این حال، به استثنای مواردی مانند AirPower، این دستگاه ها به صورت عمومی اعلام نمی شوند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

همانطور که با محاسبات فضایی انجام داد، اپل ظاهرا مدتی است که در حال تحلیل مفهوم تاشوها بوده است. ریشه این تلاش ها می تواند به سال 2018 بازگردد - یک سال قبل از اینکه سامسونگ گلکسی فولد، اولین گوشی هوشمند تاشو قابل دوام را عرضه کند. البته آن پرتاب مملو از مشکلات راه اندازی خودش بود. از آنجایی که سامسونگ به روش سخت دوباره یاد گرفت، آزمایش های آزمایشگاهی فقط شما را به این نتیجه می رساند. TechCrunch از جمله کاربرانی بود که در نسخه اولیه گوشی با مشکلاتی مواجه شد.

این رده در 4.5 سال فاصله کمی رشد کرده است. دستگاه های تاشو به سختی در همه جا وجود دارند، اما دستگاه های فولد و فلیپ سامسونگ ثابت کردند که تقاضا وجود دارد، که به تصمیم این شرکت برای بازنشستگی گلکسی نوت و ارتقای دستگاه های جدید به وضعیت پرچمدار منجر شد. تعدادی دیگر از شرکت ها نیز اکنون در این بازی هستند، از جمله هواوی، اوپو/وان پلاس، موتورولا (Lenovo) و گوگل. برای پول من، مدل های گوگل و وان پلاس در حال حاضر بهترین های موجود در بازار هستند.

مسائل دوام تا کنون تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته است. این بدان معنا نیست که دستگاه‌های تاشو می‌توانند لزوماً در برابر سایر دستگاه‌های پرچم‌دار مقاومت کنند ( گفت ن قطعات متحرک به یک دستگاه همیشه ریاضیات را پیچیده می‌کند)، اما روزهای شکستن آنها به دلیل مواردی مانند جزئیات آلودگی بیشتر به پایان رسیده است. . با این حال، در نهایت، سوال اینجاست که چه چیزی برای اپل "به اندازه کافی خوب" است؟

درست مانند Vision Pro، آیفون اصلی، AirPods و Apple Watch، این شرکت باید قبل از راه‌اندازی خط تولید جدید، باور کند که چیزی تازه را به میز عرضه می‌کند. شاید این به معنای نتایج بهتر دراپ تست باشد. از صدای چیزها، می تواند به معنای از بین بردن چین تاشوی همه جا باشد. با این حال، به هر حال، به نظر می رسد که مصرف کنندگان نمی توانند قبل از سال 2026 به یکی از این موارد دست پیدا کنند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

IDC تعداد محموله‌های تاشو را برای سال 2023 کمی بیش از 21 میلیون عنوان کرده است، در حالی که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2027 این بازار بیش از دو برابر شود و به 48.1 میلیون برسد. ممکن است این رقم بزرگ به نظر برسد، اما در مقایسه با 1.17 میلیارد گوشی هوشمندی که عرضه شده است، یک افت قیمت است. در سطح جهانی در سال 2023 (خود کاهش 3.2 درصدی نسبت به سال قبل).

در حالی که گوشی‌های تاشو رشد مداومی داشته‌اند و کمی هیجان را به بازار ثابت گوشی‌های هوشمند تزریق کرده‌اند، دشوار است که بدانیم اوضاع در سال 2026 چگونه خواهد بود (احساساتی که به وضوح می‌تواند بسیار گسترده‌تر از گوشی‌های تاشو اعمال شود). اکنون چندین سال است که بحث هایی در مورد اینکه آیا اپل می تواند با فضای تاشو آیفون را بکشد یا خیر، وجود دارد. و در حالی که عامل شکل همچنان مخالفان خود را دارد، بسیاری از حدس و گمان ها با افزایش علاقه به این دسته کاهش یافته است.

طبق گزارش‌ها، اپل با نسخه‌های مختلف آیفون تاشو بازی می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد این شرکت مدل تاشو را ترجیح می‌دهد - یعنی بیشتر Galaxy Flip تا Galaxy Fold. هر دوی این مقوله شایستگی خود را دارند. Fold دارای صفحه نمایش اصلی بسیار بزرگتر با نسبت تصویر رایج تر است، اما سنگین و بزرگ است، حتی در صورت تا شدن. Flip یک تلفن قابل حمل به مراتب بیشتر است. من دومی را ترجیح می‌دهم، تا حدی به این دلیل که این دستگاه‌ها معمولاً زمان بیشتری را به صورت تا شده می‌گذرانند.

طبق گزارش ها، این شرکت به یک صفحه نمایش اصلی هشت اینچی چشم دوخته است که برای یک فرم تاشو بسیار بزرگ است. صفحه نمایش اصلی Galaxy Z Flip 4 6.7 اینچی است، در حالی که جدیدترین Motorola Razr 6.9 است. یک آیفون تاشو باید به طور قابل‌توجهی عریض‌تر باشد تا بتواند این کار را بدون نسبت تصویر عجیب و غریب انجام دهد، و در آن نقطه انسان شروع به تعجب می‌کند که در چه نقطه‌ای «شل تاشو» دقیق‌ترین توصیف برای فرم فاکتور نیست. اطلاعات، فضای داخلی نمونه اولیه را با آی‌پد مینی مقایسه می‌کند.

اعتبار تصویر: کوری گرین/یاهو

یک چیز خوب در مورد رقابت در بازار این است که شرکت های مختلف تصورات متفاوتی از ردپای ایده آل برای چنین دستگاهی دارند. یکی از چیزهای کلیدی که من را تحت تاثیر Pixel Fold گوگل قرار داد، تعادلی است که طراحان آن بین اندازه صفحه نمایش و دستگاه ایجاد کردند. از نظر نسبت تصویر یکی از کتاب مانند ترین تاشوها است. بسیاری از این به ترجیحات شخصی مربوط می شود، پس هر شرکت باید ابعادی را که معتقد است برای بزرگ ترین مخاطبان جذاب خواهد بود، تعیین کند. اکثر شرکت‌ها دارای یک یا دو فاکتور شکل هستند، تاپ‌ها، و تصور اینکه اپل در روزهای اولیه تولید یک محصول از آن فاصله بگیرد، سخت است.

محتمل ترین سناریو این است که اپل یک فرم فاکتور واحد را به عنوان دومین پرچمدار در خط آیفون عرضه کند. تقریباً مانند Vision Pro، چنین دستگاهی احتمالاً مقرون به صرفه خواهد بود و مانع پذیرش می شود - البته نه به اندازه 3500 دلار.

نکته دیگری که شایان ذکر است این است که حضور صرف اپل یک مقوله را برای بسیاری مشروعیت می بخشد. من نمی گویم این همیشه یک فکر منطقی است، اما این شرکت سابقه بسیار خوبی در ایجاد تحول در دسته های موجود دارد. دوباره آیفون، آی پد، اپل واچ، ایرپاد را ببینید. هیئت منصفه هنوز در مورد Vision Pro بسیار حساس است و برخی را به این فکر می‌اندازد که آیا آن برند خاص از جادو شروع به محو شدن کرده است.

حداقل، ورود اپل به فضا مطمئناً سوزن را روی وسایل تاشو حرکت می دهد. مطمئناً این رقم 48.1 میلیون نفر تا سال 2027 پیش بینی شده توسط IDC را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در حال حاضر، این نبرد بسیار در حال باخت سامسونگ است و تحلیلگران سهم این غول سخت افزاری را بین 60 تا 70 درصد از بازار می دانند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است