متن خبر

اپل و گوگل در مورد استانداردی برای هشدار دادن به افراد در صورت ردیابی دستگاه های بلوتوث ناشناس توافق کردند

اپل و گوگل در مورد استانداردی برای هشدار دادن به افراد در صورت ردیابی دستگاه های بلوتوث ناشناس توافق کردند

شناسهٔ خبر: 471401 -




اپل و گوگل روز دوشنبه اعلام کردند که کاربران آیفون و اندروید در صورت احتمال استفاده از یک دستگاه بلوتوث ناشناخته برای ردیابی آنها، هشدارها را مشاهده خواهند کرد. این دو شرکت یک استاندارد صنعتی به نام «تشخیص ردیاب‌های مکان ناخواسته» ایجاد کرده‌اند. از روز دوشنبه، اپل این قابلیت را در iOS 17.5 معرفی می کند و گوگل آن را بر روی دستگاه های Android 6.0+ راه اندازی می کند.

کاربران اکنون در صورت مشاهده یک دستگاه ردیابی بلوتوث ناشناخته در حال حرکت با آنها، بدون توجه به پلتفرمی که دستگاه با آن جفت شده است، هشدار «[Item] Found Moving With You» را در دستگاه خود دریافت خواهند کرد.

این اقدام به دنبال موارد متعددی از ردیاب‌های بلوتوث مانند AirTags اپل است که برای تعقیب استفاده می‌شوند. در ماه مه گذشته، اپل و گوگل اعلام کردند که با هم همکاری خواهند کرد تا یک ابتکار در سطح صنعت را برای ایجاد راهی برای هشدار دادن به کاربران در مورد ردیابی ناخواسته از دستگاه های بلوتوث انجام دهند.

هنگامی که اپل AirTags را راه اندازی کرد، آنها به سرعت به عنوان راهی برای ردیابی مکان اقلام روزمره مانند کلیدها مورد استفاده قرار گرفتند. با این حال، ردیاب ها نیز توسط بازیگران بدی پذیرفته شدند که از آنها برای ردیابی افراد استفاده می کنند. برای رفع این مشکل، اپل در سال 2021 یک برنامه اندرویدی "Tracker Detect" منتشر کرد تا به افرادی که محصولات اپل را ندارند کمک کند تا AirTag های غیرمنتظره را در نزدیکی خود شناسایی کنند. استاندارد صنعتی جدیدی که روز دوشنبه اعلام شد، رویکردی در سطح سیستم عامل برای رسیدگی به مسئله ردیاب‌های ناخواسته بلوتوث دارد.

اپل می گوید که شرکت های برچسب بلوتوث از جمله Chipolo، eufy، Jio، Motorola و Pebblebee متعهد شده اند که برچسب های آینده با استانداردهای صنعتی جدید سازگار خواهند بود.

اپل و گوگل می گویند که به همکاری با گروه وظیفه مهندسی اینترنت، یک سازمان استاندارد برای اینترنت، از طریق گروه کاری Detecting Unwanted Location Trackers برای توسعه استاندارد رسمی این فناوری ادامه خواهند داد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است