پس از ممنوعیت موقت ChatGPT و تحریک افزایش بارگیری خدمات VPN، یک شرکت بزرگ فناوری دیگر اکنون در ایتالیا تحت نظارت است.
این بار، این اپل است که به دلیل سوء استفاده از تسلط بر بازار خود علیه توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث، دچار مشکل شده است.
به طور خاص، ناظر ضد انحصار ایتالیا AGCM غول فناوری ایالات متحده را متهم می کند که از آوریل ۲۰۲۱ سیاست های محدودتر و زیان آور حفظ حریم خصوصی داده ها را برای برنامه های غیر اپل اعمال می کند. تحقیقات برای تحلیل چنین اتهاماتی اکنون باز است.
تحقیقات ایتالیا در مورد سوء استفاده از ATT اپل
رقابت ایتالیایی نوشت: «رفتار متفاوت عمدتاً بر اساس آپشن های درخواستی است که به نظر میرسد کاربران برای ردیابی دادههای «ناوبری» خود در وب و ابزارهایی که برای اندازهگیری اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی اتخاذ میشوند، رضایت دارند. Garante در یک بیانیه مطبوعاتی (در برگه جدید باز می شود) .
این آژانس توضیح داد که فقط رقبای اپل ملزم به نمایش درخواست رضایت کاربر برای ردیابی در موقعیتی مرتبطتر در مقایسه با رقبای رد این عمل هستند. همچنین گزارش شده است که از زبان گمراه کننده در مورد فعالیت های ردیابی آنلاین استفاده می کند.
نه تنها مسائل مربوط به حریم خصوصی، بلکه به نظر می رسد توسعه دهندگان شخص ثالث نیز به دلیل کیفیت و جزئیاتی که اپل در مورد کمپین های تبلیغاتی به آنها ارائه می دهد، ضعیف هستند.
رفتار تبعیضآمیز ادعایی اپل ممکن است باعث کاهش درآمد تبلیغاتی از طرف تبلیغکنندگان شخص ثالث به نفع بخش تجاری آن شود؛ ورود رقبا را کاهش دهد و/یا از باقی ماندن رقبا در بازار توسعه و توزیع اپلیکیشن جلوگیری کند؛ به نفع برنامههای خود و در نتیجه آنها باشد. ، دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل Apple iOS."
که در ۲۷ آوریل ۲۰۲۳ در تولوز، جنوب غربی فرانسه گرفته شده است، صفحه ای را نشان می دهد که نشان اپل و پرچم اروپا را نشان می دهد." class="lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/juepTiyEFG3ynPABvtMXgk.jpg">
همانطور که رویترز (در برگه جدید باز می شود) گزارش داد، غول آمریکایی چنین ادعاهایی را رد کرده است و استدلال می کند که قوانین حریم خصوصی یکسانی را برای همه توسعه دهندگان از جمله خود اپل اعمال می کند. در ادامه این بیانیه آمده است: "ما به تعامل سازنده با AGCM برای رسیدگی به هر یک از سوالات آنها ادامه خواهیم داد."
با این حال، اپل اولین بار نیست که در مرکز تحقیقات ضد تراست در اروپا قرار می گیرد.
از زمانی که این شرکت دو سال پیش ویژگی ردیابی برنامه شفافیت (ATT) خود را راهاندازی کرد - تقریباً همزمان با شروع تخلفات ادعایی - تعدادی شکایت و تحقیقات در مورد سوء استفادههای ادعایی ثبت شده است.
دیگر اخبار
مراقب باشید، ChatGPT: این چت ربات رقیب اکنون می تواند یک رمان کامل را در کمتر از یک دقیقه بخواند
در مارس ۲۰۲۱، این یک گروه لابی استارتآپ فرانسوی (در برگه جدید باز میشود) بود که زنگ خطر را در مورد عدم صداقت در حریم خصوصی اپل به دلیل ناکامی در دریافت حمایت ناظر ضد انحصار این کشور به صدا درآورد. منتقدان مشابهی درباره شیوههای ATT اپل در آلمان (در برگه جدید باز میشود) و لهستان (در برگه جدید باز میشود) نیز مطرح شد، در حالی که در همان سال، بریتانیا نگرانیهایی را درباره تسلط رو به رشد اپل در بازار کلی مطرح کرد.
نتایج حاصل از تحقیقات ایتالیا هر چه باشد، واضح است که اپل در اروپا با نظارت فزاینده ای مواجه است - چیزی که احتمالاً با قانون بازارهای دیجیتال ادامه خواهد یافت.