متن خبر

اپل بیش از 600 کارمند خود را در کالیفرنیا پس از کنار گذاشتن پروژه خودروهای الکتریکی اخراج کرد

اپل بیش از 600 کارمند خود را در کالیفرنیا پس از کنار گذاشتن پروژه خودروهای الکتریکی اخراج کرد

شناسهٔ خبر: 462363 -




اپل 614 کارمند خود را در کالیفرنیا پس از کنار گذاشتن پروژه خودروهای الکتریکی خود اخراج می کند. طبق اطلاعیه WARN ارسال شده توسط کالیفرنیا، اپل در 28 مارس به کارمندان آسیب دیده اطلاع داد و تغییرات در 27 می اعمال خواهد شد.

اگرچه در این اخطار مشخص نشده است که کارمندان روی چه پروژه‌هایی کار می‌کردند، بلومبرگ گزارش می‌دهد که اکثر کارمندان آسیب‌دیده در ساختمان‌های مربوط به پروژه خودروی لغو شده‌اش کار می‌کردند، در حالی که دیگران در تأسیساتی برای توسعه صفحه نمایش نسل بعدی آن کار می‌کردند.

اپل هر دوی این پروژه ها را در پایان فوریه متوقف کرد. این شرکت برای اولین بار در سال 2014 کار روی پروژه خودروی خود را که در داخل با نام "پروژه تایتان" شناخته می شود، آغاز کرد و به کارکنان اعلام کرد که آن را در 27 فوریه لغو می کند. بلومبرگ در آن زمان گزارش داد که برخی از کارمندان باقی مانده که روی پروژه خودرو کار می کردند به پروژه های مولد هوش مصنوعی اپل منتقل شود.

تقریباً در همان زمان، اپل به تلاش‌ها برای طراحی و توسعه نمایشگرهای نسل بعدی خود پایان داد. این نمایشگرها قرار بود قبل از عرضه به سایر دستگاه‌های این شرکت به اپل واچ این شرکت اضافه شوند.

این اخراج اولین دور عمده کاهش مشاغل اپل پس از همه گیری است.

اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است