متن خبر

اپل با نزدیک شدن به جریمه احتمالی اتحادیه اروپا، جزئیات جدیدی در مورد تجارت اسپاتیفای فاش می کند

اپل با نزدیک شدن به جریمه احتمالی اتحادیه اروپا، جزئیات جدیدی در مورد تجارت اسپاتیفای فاش می کند

شناسهٔ خبر: 452798 -




با توجه به تصمیم کمیسیون اروپا در مورد شکایت Spotify که بر رقابت در بازار پخش موسیقی متمرکز است، نکاتی وجود دارد که این حکم به نفع اپل نخواهد بود. این هفته، فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا برای اولین بار جریمه خود را علیه این غول فناوری به اتهام نقض قوانین اتحادیه اروپا بر سر رقابت در بازار پخش موسیقی صادر می کند. این گزارش اشاره کرد که پیش بینی می شود این جریمه حدود 500 میلیون یورو (حدود 539 میلیون دلار) باشد.

به جای اینکه جریمه را به عنوان هزینه انجام تجارت در نظر بگیرد، همانطور که شرکتی که به عنوان اولین شرکتی که به ارزش 3 تریلیون دلار در تاریخ ثبت شده است، مطمئناً می تواند این جریمه را به خود اختصاص دهد، این غول فناوری مبارزه را به عموم مردم می کشد.

اپل در بیانیه‌ای که امروز با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد، مخالف این ایده است که Spotify از هر گونه اقدامات ضدرقابتی از سوی خود آسیب دیده است. (این بیانیه توسط یک سخنگوی واحد صادر نشده است، بلکه از خود اپل آمده است). می‌خواند:

ما خوشحالیم که از موفقیت همه توسعه دهندگان پشتیبانی می کنیم - از جمله Spotify، که بزرگترین برنامه پخش موسیقی در جهان است. Spotify برای خدماتی که به آنها در ساخت، به روز رسانی و به اشتراک گذاری اپلیکیشن خود با کاربران اپل در 160 کشور در سراسر جهان کمک کرده است، هیچ پولی به اپل نمی پردازد. اساساً، شکایت آنها از تلاش برای دسترسی نامحدود به تمام ابزارهای اپل بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای ارزشی است که اپل ارائه می دهد.

اپل همچنین بيان کرد که اسپاتیفای 56 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در مقایسه با 20 درصد سهم آمازون موزیک و اپل موزیک 11 درصد بر اساس گزارش MIDiA در سال 2022 در مورد بازار موسیقی اشتراکی.

علاوه بر این، اپل تعدادی از جزئیات غیر عمومی را در مورد تجارت Spotify به اشتراک گذاشت، زیرا مربوط به پلتفرم های اپل است، از جمله، برای مثال، اینکه Spotify از هزاران API اپل در 60 فریمورک استفاده می کند. که Spotify از پلتفرم تست بتا Apple TestFlight استفاده می کند. که Spotify بیش از 420 نسخه از برنامه خود را به App Review ارسال کرده است که تایید شده است. و حتی مهندسان اپل به Spotify کمک کرده‌اند تا چالش‌های مختلفی را حل کند، مانند چالش‌هایی که بر پخش رسانه با سرعت سخت‌افزاری و بهینه‌سازی باتری تأثیر می‌گذارند.

و برای آن ناظران اعداد موجود در آنجا، اپل همچنین بيان کرد که برنامه Spotify بیش از 119 میلیارد بار در دستگاه های اپل دانلود، بارگیری مجدد یا به روز شده است - آماری که قبلاً نشنیده بودیم، باید توجه داشته باشیم.

این واقعیت که اپل با تفسیر خود پیشتاز تصمیم اتحادیه اروپا است، به خودی خود قابل توجه است.

این با شرکتی صحبت می کند که آنقدر قوی معتقد است که بهترین کار را برای مشتریان و شرکای توسعه دهنده خود انجام می دهد که هر نوع حکمی که خلاف آن را تشخیص دهد آنقدر پوچ است که نیاز به اظهار نظر و مخالفت دارد. اپل بر این باور است که سیستم خرید درون‌برنامه‌ای آن برای مواردی مانند اشتراک موسیقی نه تنها از درد سر و ناراحتی ناشی از بازدید از وب‌سایت‌های خارجی در صفحه نمایش کوچک آیفون صرفه‌جویی می‌کند - آنها فقط می‌توانند به جای آن دکمه کناری را کلیک کنند - بلکه در برابر کلاهبرداری، زیاده‌روی محافظت می‌کند. جمع آوری داده ها، سردرگمی مصرف کنندگان در مورد کنسل کردن و خریدهای اشتباه توسط کودکان. (البته اپل خود با دومی آشن است. )

اپل بر این باور است که Spotify تنها می‌خواهد سود خود را با استفاده از قوانین به نفع خود افزایش دهد. در مورد شکایت اتحادیه اروپا، نگرانی این است که اپ استور اپل تکمیل را در بازار پخش موسیقی مخدوش می کند. به عبارت دیگر، این تنها یک شکایت نیست که Spotify آسیب دیده است، بلکه ماهیت اپ استور ممکن است رقبای دیگر را ناکام گذاشته باشد.

مارگرت وستاگر، رئیس EVP و رئیس رقابت در سال 2021 در مورد تحقیقات EC گفت: "Spotify بازیگر بزرگی در بازار پخش موسیقی است، اما ما نمی دانیم بدون این شرایط چه می شد." "رقبای دیگری برای Apple Music وجود دارد." - Deezer وجود دارد، Soundcloud وجود دارد. رقبای کوچکتر و در اینجا ما نگرانی های واقعی در مورد پیشرفت آنها داریم. این یک مورد Spotify نیست - این یک مورد پخش موسیقی است.

با این حال، اسپاتیفای پر سر و صداترین رقیب اپل موزیک بوده و در موارد دیگر با این شرکت مبارزه کرده است، به عنوان مثال با نامیدن قوانین جدید DMA اپل "اخاذی" و "مضحک کامل و کامل".

برای محافظت از منافع خود (و، اپل استدلال می کند، مصرف کنندگان)، پاسخ اپل به مقررات DMA اتحادیه اروپا (قانون بازارهای دیجیتال) معرفی سیستم جدیدی است که توسعه دهندگان را ملزم می کند تا برای خدمات آن فراتر از پردازش پرداخت فروشگاه App پرداخت کنند. در عوض، اکنون پردازش پرداخت را با اخذ «هزینه فناوری اصلی» برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند تحت قوانین جدید DMA انجام دهند، از سایر خدمات جدا می‌کند. به عبارت دیگر، از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که به‌جای اذعان به اینکه دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه مصرف‌کنندگان به فروش آیفون‌هایش کمک می‌کند، به اپل برای ایجاد و حفظ پلتفرم iOS خود، جایی که برنامه‌ها می‌توانند اجرا شوند، پرداخت کنند.

برای ثبت، اپل ادعاهای Spotify را مبنی بر اینکه از هر گونه اقدامات ضدرقابتی آسیب دیده است، رد می کند. این نشان دهنده موفقیتی است که Spotify در طول این سال ها داشته است و برنامه استریم خود را طی هشت سال از 25 میلیون به 160 میلیون مشترک افزایش داده است - نرخ رشد متوسط ​​​​27٪. اشاره می‌کند که کاربران Spotify به طور منظم در خارج از برنامه آن مشترک می‌شوند و Spotify واجد شرایط استفاده از "برنامه Reader" از قوانین اپل است که به آن اجازه می‌دهد مستقیماً به وب‌سایت خود برای ایجاد حساب و پرداخت مانند نتفلیکس پیوند دهد.

با این حال، به نظر می رسد اپل این واقعیت را نادیده می گیرد که سود سه ماهه اسپاتیفای همچنان در سرفصل ها قرار دارد، این که به تازگی 17 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است، و اینکه، می دانید، Spotify در iOS در سطح جهانی با رقابت جهانی اپل موزیک مواجه است که از قبل نصب شده است. آیفون، آیپد و سایر دستگاه های اپل. برنامه پخش موسیقی اپل علاوه بر ارائه به عنوان یک سرویس مستقل، به عنوان بخشی از بسته‌های Apple One به مشتریان فروخته می‌شود که چندین سرویس اپل مانند iCloud+، News+، Apple TV+ و موارد دیگر را در زیر یک سقف ترکیب می‌کند.

اپل همچنین تاکید می‌کند که Spotify تا چه حد با کمیسیون در مورد شکایت خود همکاری کرده است، زیرا از زمان شروع تحقیقات بیش از 65 بار با رگولاتورها ملاقات کرده است. با این حال تحقیقات سال‌هاست ادامه دارد.

یکی از نمایندگان EC از اظهار نظر در مورد اخبار مربوط به شکایت Spotify یا جریمه های معلق خودداری کرد. FT گزارش داده بود که پیش بینی می شود این جریمه اوایل ماه آینده اعلام شود.

اسپاتیفای با یکی از بیانیه های اپل پاسخ داد و گفت:

موفقیت Spotify علی‌رغم تلاش‌های اپل برای به دست آوردن مزیت مصنوعی با حمایت از سرویس موسیقی خود در هر مرحله و در عین حال ایجاد موانع و اعمال محدودیت‌های ناعادلانه برای ما، اتفاق افتاده است. طبق قوانین فعلی اپل دسترسی Spotify به مشتریان خود را کنترل می‌کند و یکی از دو گزینه غیرقابل دفاع را در اختیار Spotify قرار می‌دهد: یا باید تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهیم که در آن نمی‌توانیم مستقیماً در مورد نحوه خرید یا اشتراک Spotify در آیفون‌ها ارتباط برقرار کنیم یا باید این کار را انجام دهیم. 30 درصد ضرر هزینه را در برابر بزرگترین رقیب خود بپذیرید. این یک زمین بازی برابر نیست. ما از کمیسیون اروپا حمایت می کنیم و اطمینان داریم که آنها به زودی برای ایجاد یک اکوسیستم عادلانه برای همه افراد درگیر اقدام خواهند کرد.

گزارش تکمیلی: ناتاشا لوماس; با بیانیه Spotify در 22/2/24 ساعت 5:54 بعد از ظهر به روز شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است