متن خبر

او که مورد کلاهبرداری و سوء استفاده قرار گرفت، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی برای مهاجرانی مانند او ساخت

او که مورد کلاهبرداری و سوء استفاده قرار گرفت، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی برای مهاجرانی مانند او ساخت

شناسهٔ خبر: 773777 -




مهاجران با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستند. به ویژه، بدون داشتن پایگاه محلی از خانواده یا دوستان، مهاجران جدید اغلب در مورد اطلاعات قابل اعتماد در مورد خدمات ضروری مانند مسکن، مراقبت های بهداشتی و بانکداری در تاریکی قرار می گیرند.

پس از کلاهبرداری و استثمار، یکی از بنیانگذاران مهاجر تصمیم گرفت تا به سایر مهاجران کمک کند تا چنین مسائلی را حل کنند، و او یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته است که بر روی داده های خاص این نیازها آموزش دیده است: Imii یک دستیار هوش مصنوعی برای مهاجران است که هدف آن کمک به آنها برای حل و فصل است. کاهش داده و در کشورهای جدید خود ادغام شوند.

یکی از بنیانگذاران این استارت آپ، جین فیشر، در ژاپن و در خانواده ای مهاجر از اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد و بزرگ شد. او به TechCrunch گفت: «پدر من یک چهره برجسته در مطالعات ژاپنی بود و تا زمانی که به ژاپن نقل مکان کرد، یک نویسنده منتشر شده بود. او گفت: «اما او برای سال‌ها مورد تبعیض قرار گرفت و توسط همکارانش تحقیر شد، فقط به این دلیل که یک مهاجر بود و پس به طور پیش‌فرض نامطلوب بود.

فیشر به طور قابل درک به این موضوع علاقه دارد. من imii را ایجاد کردم زیرا از دست اول مشکلات مهاجرت را می دانم. من تجربیات مختلفی از مهاجرت به کشور دیگری داشتم - هم به صورت کمکی (با هماهنگ کننده ای که من را راهنمایی می کرد) و هم به تنهایی (بدون راهنمایی خارجی). علیرغم این واقعیت که دومی در حال نقل مکان به بریتانیا بود، جایی که من در آنجا تحصیل کرده بودم و به زبان روان صحبت می‌کردم، آسیب زیادی بر سلامت روان و دوره سازگاری من وارد کرد. من هم در راه کلاهبرداری کردم.»

Imii توصیه های شخصی به مهاجران ارائه می دهد و آنها را با ارائه دهندگان محلی مورد اعتماد و مشاغلی که به زبان آنها صحبت می کنند، در هر زمان که یک گزینه باشد، مرتبط می کند. در برنامه، کاربران ثبت نام می کنند، به چند سوال پاسخ می دهند و راهنمایی شخصی دریافت می کنند. ربات چت - به طور موقت توسط ChatGPT 4o تا زمانی که استارت آپ جمع آوری کمک مالی را تکمیل کند - در مورد مسکن، بانکداری و مراقبت های بهداشتی مشاوره ارائه می دهد. و اگر نتواند به درخواست کمک کند، کاربران می‌توانند مستقیماً برای کمک با تیم Imii تماس بگیرند.

"این در پایگاه داده محتوای ما آموزش داده شده است و پاسخ های کاربر پسند را به سوالات خاص ارائه می دهد. هدف ما این است که imii را مانند یک دستیار انسانی همدل به نظر برسانیم تا یک پایگاه داده بی روح.» الکساندرا میلتسین، یکی از بنیانگذاران و CTO او، قبلا با Zoopla و Yelp کار می کرد، جایی که او توسعه چندین محصول مبتنی بر هوش مصنوعی را رهبری می کرد.

بنیانگذاران Imii، جین فیشر و الکساندرا میلتسین

علاوه بر مزایای اجتماعی بالقوه، فیشر استدلال می‌کند که این برنامه می‌تواند به شرکت‌هایی که استعدادهای بین‌المللی را استخدام می‌کنند، سود برساند، زیرا می‌تواند هزینه‌های مدیریت جابجایی را کاهش دهد، رفاه و بهره‌وری کارکنان را بهبود بخشد و به طور بالقوه نرخ جابجایی کارکنان را کاهش دهد.

این استارت‌آپ همچنین نسخه‌ای را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند که به آنها امکان می‌دهد خدمات خود را فهرست کرده و جمعیت هدف خود را مشخص کنند. کارفرمایان می توانند Imii را در فرآیندهای منابع انسانی خود ادغام کنند و به استخدام کنندگان بین المللی دسترسی به برنامه را فراهم کنند تا آنها را برای جابجایی آماده کنند.

فیشر گفت: چندین شرکت ارائه دهنده خدمات برای فرصت های مشارکت با ما تماس گرفته اند که در حال حاضر در حال نهایی کردن آن هستیم.

فضای فناوری مهاجرت و جابجایی چند بازیکن در حال ظهور و تثبیت شده در حال حاضر دارد. برخی از اینها بر فرآیند واقعی مهاجرت تمرکز دارند و برخی دیگر بر اسکان در محل.

Matutto (در درجه اول B2C) بر ارائه خدمات جابجایی مستقیم به مصرف کنندگان تمرکز دارد و از TechStars بیرون آمد. در همین حال، Benivo (B2B) در ارائه راه حل های جابجایی برای مشاغل تخصص دارد و در مجموع 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Welcome Tech (B2C، هنوز راه اندازی نشده است) ادعا می کند که یک پلت فرم دیجیتالی را ارائه می دهد که برای کمک به مهاجران در جنبه های مختلف جابجایی طراحی شده است. در آوریل 2022 30 میلیون دلار جمع آوری کرد و مجموع آن را به 73 میلیون دلار رساند، اما از سال 2022 از مخفی کاری بیرون نیامد.

چند مورد دیگر نیز وجود دارد، مانند Perchpeek (B2B)، Settly (B2B)، Relocity (B2B) و Localyze (B2B).

با این حال، فیشر او میگوید ، تعداد کمی از رقبای او عمیقاً در مورد تجربه مهاجرت فکر می‌کنند: «ما انسان محور هستیم. ما به تجربه مهاجران بیشتر از ایجاد یک نرم افزار فناوری جابجایی دیگر برای شرکت ها اهمیت می دهیم. به همین دلیل است که ما با یک مفهوم بسیار ناب B2C شروع کردیم تا شاید یک محصول ساده تر، اما واقعاً تأثیرگذار را در دسترس همگان قرار دهیم و نسخه های ارتقا یافته را به ذینفعان تجاری ارائه دهیم.

ما فکر نمی کنیم که یک شرکت بزرگ به خدمات جابجایی دیگری نیاز داشته باشد. ما فکر می‌کنیم استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌هایی مانند NHS بریتانیا این کار را انجام می‌دهند.»

او همچنین بيان کرد که این برنامه از استفاده از OpenAI به ارائه خدمات بیشتر و کامل تر تکامل می یابد: «این فقط اطلاعات نیست، همچنین اگر آنها به اعتبارسازی برای مهاجران یا کمک های قانونی نیاز داشته باشند. این چیزی نیست که بتوانید فقط از طریق یک بسته بندی GPT دریافت کنید.

در حال حاضر استارت‌آپ این برنامه را به صورت رایگان به کاربران فردی و به عنوان یک سرویس پولی با کمک جابجایی/اسکان‌یابی برای مشتریان B2B ارائه می‌کند. همچنین از ارائه دهندگان خدمات در بازار خود کمیسیون بازاریابی وابسته دریافت می کند.

به نظر می رسد Imii بسیار "در روند" است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، تقریباً 281 میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان مهاجر بین المللی به حساب می آیند که 3.6 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. علاوه بر این، بانک جهانی پیش بینی می کند که تا سال 2050، تغییرات آب و هوایی می تواند تا 216 میلیون نفر را آواره کند. و، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین می زند که در سال های آینده، تعداد پناهندگان آب و هوایی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2050 ممکن است 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به دلیل رویدادهای مرتبط با آب و هوا آواره شوند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است