متن خبر

اول TikTok، اکنون خودروهای هوشمند: ممنوعیت پیشنهادی جدید بایدن چگونه بر خودروسازان آمریکایی تأثیر می گذارد

اول TikTok، اکنون خودروهای هوشمند: ممنوعیت پیشنهادی جدید بایدن چگونه بر خودروسازان آمریکایی تأثیر می گذارد

شناسهٔ خبر: 761249 -




کاخ سفید روز دوشنبه پیشنهادی را صادر کرد که مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد، خودروهای هوشمند چینی را ممنوع می‌کند زیرا وسایل نقلیه متصل به اینترنت خطر امنیت ملی را به همراه دارند. این پیشنهاد که در بحبوحه تشدید جنگ تجاری ارائه شده است، می تواند خودروسازان و تامین کنندگان آمریکایی را که برای فعال کردن سیستم های خودروی متصل به سخت افزار خاصی متکی هستند، تحت تاثیر قرار دهد.

اوری اش، معاون ارشد روابط دولتی در SAFE، یک اندیشکده متمرکز بر امنیت ملی، گفت: «این هم تئاتر استراتژیک سیاسی است که برای حل یک مسئله قبل از متاستاز کامل طراحی شده است، و همچنین احتمالاً تأثیری بر شرکت‌هایی که امروز کار می‌کنند خواهد داشت». ، به TechCrunch گفت.

قوانین پیشنهادی وزارت بازرگانی ایالات متحده نه تنها فروش یا واردات خودروهای متصل از چین را ممنوع می‌کند، بلکه نرم‌افزار و سخت‌افزاری را که این سیستم‌ها را در خودروهای متصل به ایالات متحده تامین می‌کند، ممنوع می‌کند.

این حکم، در صورت تصویب، به خودروسازان یک سال فرصت می‌دهد تا مطمئن شوند نرم‌افزار خودروی متصل آنها با چین ارتباطی ندارد، چیزی که Ash او میگوید برای اکثر تولیدکنندگان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

با این حال، چیزی که ممکن است برای زنجیره های تامین چالش ایجاد کند، ممنوعیت سخت افزار است. خودروسازان چهار سال فرصت خواهند داشت تا برخی از سخت افزارهای وابسته به چین را از وسایل نقلیه متصل خود حذف کنند - مواردی مانند حسگرهای داخلی، واحدهای کنترل اتصال، بلوتوث، یا آنتن ها و چیپست هایی که به خودروها اجازه می دهد به اینترنت متصل شوند.

وزارت بازرگانی اجازه خواهد داد تا تولیدکنندگان کوچک وسایل نقلیه برای به حداقل رساندن اختلالات غیرضروری در صنعت، به صورت موردی برای معافیت از ممنوعیت درخواست کنند.

با این حال، شرکت های خودروهای خودران مستقر در ایالات متحده با محدودیت های سخت افزاری مشابه خودروسازان مواجه نخواهند شد. ممنوعیت پیشنهادی تنها استفاده از نرم‌افزار چینی را در سطح 3 و 4 AV محدود می‌کند. در هر دو مورد، خودرو می‌تواند تحت شرایط خاصی رانندگی کند، اگرچه در صورت لزوم یک راننده انسانی باید کنترل سیستم‌های سطح 3 را بر عهده بگیرد. شرکت‌های AV استدلال کرده‌اند که داشتن کنترل کامل بر نرم‌افزارشان، خطرات احتمالی سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد.

و البته، این ممنوعیت شرکت‌های AV چینی را از آزمایش و استقرار در ایالات متحده محدود می‌کند، در حالی که چندین استارت‌آپ ربات‌اکسی چینی در طول سال‌ها در ایالات متحده آزمایش کرده‌اند - با برخی مانند Nullmax، Pony.ai، و WeRide که هنوز مجوز تست فعال دارند. در کالیفرنیا - بیشتر آنها نوشته های روی دیوار را دیده اند و آزمایش را متوقف کرده اند.

WeRide که به دنبال یک IPO در ایالات متحده با ارزش 5 میلیارد دلار است، برنامه های خود را برای عرضه عمومی در ماه اوت متوقف کرد.

اش بيان کرد که این حکم برای حفظ منافع امنیت ملی ضروری است. منطق این است که خودروهای متصل، که شامل وسایل نقلیه الکتریکی و خودران هستند، داده‌های حساس راننده و سرنشین را جمع‌آوری می‌کنند. آنها همچنین دارای دوربین‌ها و حسگرهایی هستند که آپشن های رانندگی خودکار را تامین می‌کنند و می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره زیرساخت‌های آمریکا ثبت کنند.

حکم پیشنهادی یکی از آخرین محدودیت‌های عمده دولت بایدن بر محصولات چینی در ایالات متحده است. این حکم به دنبال ممنوعیت دولت هوآوی و ZTE و سایر فناوری‌های برندهای برجسته چینی مخابراتی و نظارت تصویری و همچنین تحقیقات در مورد جرثقیل‌های چینی در بنادر ایالات متحده است. . همچنین بر اساس همان اصل امنیت ملی عمل می کند که دولت بایدن برنامه رسانه های اجتماعی TikTok را ممنوع کرده است.

این ممنوعیت تصمیم دولت بایدن برای چهار برابر کردن تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را به 100 درصد افزایش می‌دهد و او میگوید یارانه‌های دولت چین به‌طور مصنوعی قیمت خودروهای الکتریکی را کاهش داده است. این تعرفه‌ها عملاً صنعت خودروهای برقی چین را در ایالات متحده پیش از آن که این فرصت را پیدا کند که بازار آمریکا را با خودروهای هوشمند و ارزان سرازیر کند، به زانو درآورد.

اتحادیه اروپا همچنین دریافته است که خودروسازان آن قادر به رقابت با قیمت های خودروهای برقی چینی نیستند و تعرفه های خود را در نظر گرفته است.

ممنوعیت پیشنهادی وزارت بازرگانی می‌تواند به تقویت تولید داخلی خودروهای برقی ایالات متحده کمک کند، هدف اصلی قانون کاهش تورم دولت بایدن، که در آگوست 2022 امضا شد. برای خودروهایی که در آمریکای شمالی مونتاژ شده اند و حاوی مواد کلیدی باتری هستند که از ایالات متحده یا شرکای تجاری تهیه شده اند.

ممنوعیت پیشنهادی همچنین به دنبال لایحه مشابهی است که در اوایل سال جاری توسط نماینده الیسا اسلاتکین به مجلس ارائه شد. سایر مقرراتی که اسلاتکین از آنها حمایت می‌کرد، مانند ممنوعیت خودروهای متصل به چین در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و ممنوعیت خرید لیدار ساخت چین توسط وزارت دفاع، آن را در لایحه هزینه‌های دفاعی سالانه دولت قرار داد.

فناوری سایر کشورهای نگران کننده مانند روسیه نیز شامل این ممنوعیت می شود، اگرچه روسیه در حال حاضر هیچ یک از فناوری هایی را که موضوع آن باشد تولید نمی کند.

یک مقام ارشد دولت به TechCrunch بيان کرد که دولت بایدن سهامداران علاقه مند را تشویق کرد تا نظرات خود را با وزارت بازرگانی در راستای تدوین قانون نهایی خود که برای قبل از پایان سال برنامه ریزی شده است، به اشتراک بگذارند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است