متن خبر

اولین گزارش شفافیت ایکس در دوران ایلان ماسک منتشر شد؛ افزایش برخورد با کاربران متخلف

اولین گزارش شفافیت ایکس در دوران ایلان ماسک منتشر شد؛ افزایش برخورد با کاربران متخلف

شناسهٔ خبر: 763588 -




شبکه اجتماعی ایکس اولین گزارش شفافیت خود از زمان ورود ایلان ماسک را منتشر کرد . این گزارش به نحوه برخورد این پلتفرم با محتواهای مختلف و سیاست‌های تعدیل محتوا می‌پردازد. این گزارش همچنین سعی دارد نگرانی‌های برخی تبلیغ‌کنندگان را درباره اعتماد به این پلتفرم، کاهش دهد.

بنابر گزارش Engadget، گزارش ایکس جزئیاتی از حذف محتوا و تعلیق حساب‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را شامل می‌شود که نشان می‌دهد برخورد با محتواها و حساب‌های کاربری متخلف نسبت به آخرین‌باری که این پلتفرم گزارش شفافیت خود را منتشر کرده بود، بیش از ۳ برابر شده است. در این بازه زمانی، ایکس حدود ۵.۳ میلیون اکانت را تعلیق کرده است درحالی‌که در نیمه اول سال ۲۰۲۲، این شرکت حدود ۱.۶ میلیون اکانت را تعلیق کرده بود.

میزان حذف و برچسب‌گذاری محتواهای ناقض قوانین در ایکس افزایش یافته است

همچنین، ایکس ادعا می‌کند که بیش از ۱۰.۶ میلیون پست منتشرشده در این پلتفرم را به علت نقض قوانین حذف یا برچسب‌گذاری کرده است. نقض خط‌ مشی و رفتار نفرت‌آمیز تقریباً نیمی از این تعداد را شامل می‌شود و ایکس علیه حدود ۴.۹ میلیون پست اقدام کرده است. پست‌های حاوی آزار و اذیت (۲.۶ میلیون) و محتوای خشونت‌آمیز (۲.۲ میلیون) نیز درصد قابل‌توجهی از حذف‌ها و برچسب‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند.

درحالی‌که اعداد منتشرشده توسط X تصویر دقیقی از وضعیت محتوا در این پلتفرم ارائه نمی‌دهد، اما همین اعداد و ارقام بیانگر آن است که انتشار محتوای نفرت‌انگیز، توهین‌آمیز و خشونت‌آمیز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ایکس است و البته این‌ها دقیقاً همان مواردی هستند که تبلیغ‌کنندگان و گروه‌های حقوق مدنی نسبت به وجود آن‌ها ابراز نگرانی کرده بودند. براساس ادعای ایکس، محتواهای ناقض قوانین کمتر از ۱ درصد از کل محتواهای منتشرشده در پلتفرم را شامل می‌شود.

ایکس همچنین اعلام کرده است که ۱۸۷۳۷ درخواست اطلاعات از دولت‌های مختلف دریافت کرده است و اکثریت این درخواست‌ها از طرف اتحادیه اروپا بوده. گفته شده که نرخ افشای اطلاعات حدود ۵۳ درصد بوده است. علاوه‌براین، ایکس او میگوید که ۷۲۷۰۳ درخواست از دولت‌های مختلف برای حذف محتوا دریافت کرده که به بیش از ۷۰ درصد آن‌ها پاسخ مثبت داده است. ژاپن و ترکیه رکورددار درخواست برای حذف محتوا بودند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است