متن خبر

اولین نسخه بتای iOS 18.2 منتشر شد؛ ادغام سیری با ChatGPT

اولین نسخه بتای iOS 18.2 منتشر شد؛ ادغام سیری با ChatGPT

شناسهٔ خبر: 796666 -




اپل نسخه بتا 1 آپدیت iOS 18.2 را منتشر کرد که برخی آپشن های هوش مصنوعی Apple Intelligence را به‌همراه دارد. درحالی که با این آپدیت عملکرد سیری به کمک ChatGPT بهبود پیدا می‌کند، آپشن های دیگری از جمله Image Playground و Genmoji را در دسترس شما قرار می‌دهد.

طبق گزارش فون‌آرنا بعد از نصب آپدیت جدید iOS 18.2 می‌توانید از طریق بخش Apple Intelligence & Siri تنظیمات به ChatGPT دسترسی داشته باشید و وارد حساب خود شوید.

ChatGPT در سیری

سپس سیری در مورد سوالات خاصی که نمی‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد، پیغامی را نمایش می‌دهد که از کاربر سوال می‌کند آیا می‌خواهد پاسخ توسط ChatGPT ارائه شود یا ترجیح می‌دهد در اینترنت جواب خود را جستجو کند.

بیشتر بخوانید

آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس ممکن است روکش تیتانیوم صیقلی جدیدی داشته باشند

دیگر آپشن های جدید iOS 18.2

همچنین در این آپدیت جدید Genmoji به برخی کاربران ارائه شده است. با این ابزار می‌توانید ایموجی موردنظر خود را توصیف کنید و سپس Genmoji آن را تولید و به فهرست ایموجی‌های شما اضافه می‌کند. Image Playground ویژگی هوش مصنوعی دیگری است که در این آپدیت وجود دارد و با آن می‌توانید براساس توصیفات متنی خود، انیمیشن یا تصویر تولید کنید. این ویژگی علاوه بر داشتن اپ اختصاصی خود، به Messages و Mail نیز اضافه شده است.

 <a href= آپشن های هوش مصنوعی آیفون” class=”wp-image-1683009″ srcset=”https://static.digiato.com/digiato/2024/10/Genmoji-137×300.jpg.webp 137w, https://static.digiato.com/digiato/2024/10/Genmoji.jpg.webp 310w” sizes=”(max-width: 310px) 100vw, 310px”>

Visual Intelligence ویژگی دیگری است که فقط برای گوشی‌های آیفون 16 ارائه‌شده و با فشاردادن طولانی دکمه «کمرا کنترل» می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. از طریق این ویژگی می‌توانید تصاویر مشابه عکس گرفته‌شده خود را در گوگل جستجو کنید یا از ChatGPT بخواهد که اطلاعات بیشتری درباره موضوع یک تصویر به شما بدهد.

برای مثال، می‌توانید در خیابان از یک سگ عکس بگیرید و سپس از ویژگی اپل بخواهید تا نژاد آن را برای شما مشخص کند.

درنهایت، اپل با انتشار اولین نسخه بتای iOS 18.2، اسنادی را برای یک API جدید منتشر کرده که به مرورگرهای شخص‌ثالث اجازه می‌دهد برنامه‌های وب را با موتورهای سفارشی خود به صفحه اصلی آیفون اضافه کنند. البته این API در‌حال‌حاضر فقط برای اتحادیه اروپا تعریف شده است و توسعه‌دهندگان سایر نقاط جهان همچنان باید از WebKit سافاری استفاده کنند.

اپل سال گذشته امکان اضافه‌کردن برنامه‌های وب به صفحه اصلی iOS را برای مرورگرهای شخص‌ثالث فراهم کرده بود، اما انجام این کار همچنان به WebKit وابسته بود. اکنون با این API اپل این محدودیت را برای توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا برداشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است