متن خبر

انویدیا مجموعه ای از معاملات مرتبط با هوش مصنوعی را در هند امضا می کند

انویدیا مجموعه ای از معاملات مرتبط با هوش مصنوعی را در هند امضا می کند

شناسهٔ خبر: 796440 -




انویدیا مجموعه‌ای از شراکت‌ها را با شرکت‌های هندی آغاز می‌کند تا تراشه‌ها و فناوری هوش مصنوعی خود را به کار گیرد و فشار خود را به سمت بازار رشد کلیدی عمیق‌تر کند.

جنسن هوانگ، مدیر عامل طراح تراشه آمریکایی، بيان کرد که این شرکت با Reliance، با ارزش ترین شرکت هند، برای ایجاد زیرساخت برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در هند شریک شده است. او همچنین بيان کرد که Tech Mahindra از تراشه ها و نرم افزار انویدیا برای توسعه Indus 2.0، یک مدل هوش مصنوعی به زبان هندی، استفاده خواهد کرد. ارائه دهندگان زیرساخت Tata Communications و Yotta Data Services نیز قصد دارند تا پایان سال ده ها هزار تراشه Nvidia H100 را خریداری و استفاده کنند.

هوانگ در رویداد جاری AI Summit شرکت در بمبئی ارائه می کرد، که در زمانی برگزار می شود که ارائه دهندگان خدمات فناوری هندی برای ایجاد قابلیت های هوش مصنوعی عجله دارند. Infosys، Wipro و سایر شرکت های فناوری اطلاعات از نرم افزار Nvidia برای توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی سفارشی برای مشتریان شرکتی استفاده می کنند.

هند قبلاً کشوری بود که نرم افزار صادر می کرد. هوانگ گفت: در آینده، هند کشوری خواهد بود که هوش مصنوعی صادر می کند.

Wipro بيان کرد که 225000 کارمند را بر روی پلتفرم های هوش مصنوعی Nvidia آموزش داده است، در حالی که Tata Consultancy Services گفته است که 50000 کارمند را به عنوان همکاران هوش مصنوعی آموزش داده است. این شرکت بيان کرد که بیش از 500000 توسعه دهنده در هند به برنامه توسعه دهندگان Nvidia پیوسته اند.

شرکت تجارت الکترونیک هندی Flipkart و ارائه‌دهنده نرم‌افزار Zoho نیز از فناوری Nvidia برای ساخت مدل‌های زبان بزرگ به زبان هندی استفاده خواهند کرد.

این همکاری ها بر روی پیوندهای موجود Nvidia با Reliance Industries برای ساخت مدل های زبان بزرگ برای زبان های هندی گسترش می یابد. این قرارداد شامل برنامه‌هایی برای زیرساخت‌های ابری هوش مصنوعی و آموزش برای کارکنان نیز بود.

چند استارت‌آپ هندی نیز از فناوری انویدیا استفاده می‌کنند: CoRover.ai بيان کرد ربات چت آن برای راه‌آهن هند هر روز 150000 پرسش را به زبان‌های مختلف تحلیل می‌کند و ادعا می‌کند که از زمان راه‌اندازی بیش از 10 میلیارد تعامل با مشتری را تسهیل کرده است.

انویدیا بیش از 100000 توسعه دهنده هوش مصنوعی هندی را آموزش داده است زیرا با رقبای AMD و Intel برای بازار رو به رشد تراشه های هوش مصنوعی هند رقابت می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است