متن خبر

افزایش قیمت پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 5090 می تواند بسیار کمتر از شایعات قبلی باشد

افزایش قیمت پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 5090 می تواند بسیار کمتر از شایعات قبلی باشد

شناسهٔ خبر: 785892 -




یک Nvidia RTX 4090
(اعتبار تصویر: آینده)

به گفته یکی دیگر از افشاگرانی که در این مورد صحبت کرده است، RTX 5090 انویدیا ممکن است به اندازه شایعات اخیر گران قیمت نباشد.

Moore's Law is Dead ایده RTX 5090 را مطرح کرد که می تواند از 2000 دلار تا 2500 دلار قیمت داشته باشد، اما در X، Kopite7kimi - یکی دیگر از افشاگران معمولی در دنیای پردازنده های گرافیکی - ادعا کرده است که این "کاملا جعلی" نیست.

Kopite7kimi به این موضوع اضافه می کند : "من باور نمی کنم افزایش قیمت قابل توجهی برای RTX 5090 وجود داشته باشد."

به اندازه کافی قابل پیش بینی، پاسخ های بعدی در X پر از تلاش برای حدس زدن قیمت RTX 5090 است. ناگفته نماند که تلاش برای واداشتن افشاگر به ارائه چیزی محکم تر از عدم افزایش قابل توجه برای GPU پرچمدار نسل بعدی، اما Kopite7kimi نمی خواهد چیز دیگری اضافه کند.


یک کارت گرافیک اسرارآمیز Nvidia <a href= که به عنوان طرح کلی ترسیم شده است" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/n2GD2UHA8Zys8ZGgYEHHve.jpg">

(اعتبار تصویر: Nvidia / Future)

تجزیه و تحلیل: کمی سر و صدا (یک بار دیگر)، گیمرهای رایانه شخصی

واضح است که Kopite7kimi نسبت به پیش‌بینی قیمت RTX 5090 از قانون مور مرده است، کاملاً احساس می‌کند، همانطور که با زبان پاسخ آنها نشان داده شده است (بیایید با آن روبرو شویم، "کاملا جعلی" یک بیانیه بسیار صریح است).

البته، Kopite7kimi هنوز هم افزایش قیمت را برای پردازنده گرافیکی RTX 5090 پیش‌بینی می‌کند، اما فقط انویدیا این افزایش را «قابل توجه» نمی‌کند، که حدس می‌زنیم چیزی در منطقه افزایش 100 تا 200 دلاری (300 دلاری) را نشان دهد. یک فشار، شاید).

ما می‌خواهیم با این جدیدترین قطعه انگور مطمئن شویم، اما درباره قیمت‌گذاری بالقوه RTX 5090 - و بقیه کارت‌های گرافیکی نسل بعدی بلک‌ول نگران هستیم. قابل ذکر است که Kopite7kimi در اینجا در مورد قیمت RTX 5080 (یا RTX 5070) صحبتی نمی کند، که GPU هایی هستند که در آنها هزینه واقعاً برای مصرف کنندگان مهم است، وقتی صحبت از خرید یکی از بهترین GPU های با ارزش می شود.

کارت‌های گرافیکی پرچم‌دار انویدیا همچنان یک پیشنهاد نسبتاً خاص باقی مانده‌اند و تا حدودی این نگرش وجود دارد که مردم تقریباً به هر قیمتی که باشد (با یک دلیل مبهم) برای این پردازنده‌های گرافیکی به طور جدی پرداخت می‌کنند. و تا حدودی به همین دلیل است که انتظارات از RTX 5090 با هزینه بسیار نسبتاً آسان پذیرفته می شود (به این معنا نیست که مردم اصلاً این مفهوم را دوست ندارند - فقط می توانند به راحتی آن را باور کنند، از جمله خود ما).

اگر به قیمت‌هایی که RTX 4090 کنونی وارد شده است نگاه کنید (مدل‌های پرچم‌دار لاولیس همچنان در حال افزایش قیمت هستند)، و جاه‌طلبی‌های بزرگ هوش مصنوعی انویدیا را در نظر می‌گیرید - با پردازنده‌های گرافیکی سنگین وزن بلک‌ول برای استفاده از هوش مصنوعی که ثروت زیادی را به همراه دارد، و تبدیل به هنگفتی می‌شود. سود در مقایسه با کارت‌های گرافیک GeForce، پس هوش مصنوعی جایی است که اولویت برای تخصیص تراشه ناگزیر است به اندازه کافی ساده است که نسبت به هزینه RTX 5090 بدبین باشیم.

با این حال، ما حدس می زنیم خبر خوب در اینجا، بیان چنین دیدگاه متفاوتی در مورد افزایش بالقوه قیمت RTX 5090 است که به ما یادآوری می کند که کارخانه شایعات به دلیل ماهیت خود مکانی بی ثبات است.

همچنین باید به یاد داشته باشیم که قانون مور مرده است همچنین پیش بینی قیمت او را از نظر اینکه انویدیا در حال کاوش و تحلیل مکان هایی است که پردازنده های گرافیکی نسل بعدی خود را عرضه کند، به شدت مورد توجه قرار داده است – هنوز هیچ تصمیم واقعی گرفته نشده است. در واقع، یوتیوبر بیشتر این احتمال را مطرح کرد که کاهش این قیمت‌ها حتی می‌تواند حرکتی عمدی از سوی انویدیا برای اندازه‌گیری واکنش صاحبان رایانه شخصی باشد (انگار نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه چیزی خواهد بود).

با این حال، نکته این است که تمام شایعات دستفروشان می‌گویند که انویدیا هنوز هیچ تصمیمی در مورد قیمت‌گذاری نگرفته است. و از این نظر، ممکن است ایده بدی نباشد که پیشگیرانه از راه‌آهن و ایجاد سروصدا در مورد افزایش قیمت‌های بالقوه سنگین برای پردازنده‌های گرافیکی بلک‌ول - برای اطمینان از اینکه تیم گرین نارضایتی خریداران احتمالی RTX 5090 و در واقع 5080 و 5070. همه این پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی ممکن است در CES 2025 ( احتمالاً در کنار کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ جدید بلک‌ول ) به نمایش درآیند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است