سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

اسپاتیفای طرح انطباق با DMA اپل را “اخاذی” و “مضحک کامل و کامل” می نامد.

اسپاتیفای را در میان کسانی بشمارید که از نحوه انتخاب اپل برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که زمینه را برای بارگذاری جانبی برنامه ها، فروشگاه های برنامه جایگزین، انتخاب مرورگر و موارد دیگر فراهم می کند، هیجان زده نیستند. روز جمعه، شرکت پخش موسیقی پاسخ خود را به قوانین جدید DMA اپل صادر کرد و هزینه‌های جدید تحمیل شده بر توسعه‌دهندگان را «اخاذی» و طرح انطباق اپل را «یک مسخره کامل و کامل» خواند ...

اسپاتیفای را در میان کسانی بشمارید که از نحوه انتخاب اپل برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که زمینه را برای بارگذاری جانبی برنامه ها، فروشگاه های برنامه جایگزین، انتخاب مرورگر و موارد دیگر فراهم می کند، هیجان زده نیستند. روز جمعه، شرکت پخش موسیقی پاسخ خود را به قوانین جدید DMA اپل صادر کرد و هزینه‌های جدید تحمیل شده بر توسعه‌دهندگان را «اخاذی» و طرح انطباق اپل را «یک مسخره کامل و کامل» خواند که نشان می‌دهد غول فناوری معتقد است که قوانین اینطور نیستند. برای آنها اعمال شود.

اپل در اوایل این هفته تغییرات زیادی را اعلام کرد که با قانون اتحادیه اروپا مطابقت دارد. این شرکت بيان کرد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در اتحادیه اروپا کمیسیون‌های کاهش‌یافته دریافت خواهند کرد، اما همچنین «هزینه فناوری اصلی» جدیدی را معرفی کرد که توسعه‌دهندگان را ملزم به پرداخت 0.50 یورو برای هر اولین نصب سالانه در سال بیش از یک میلیون، بدون توجه به کانال توزیع آن‌ها می‌کند. . همچنین زمانی که توسعه‌دهندگان از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپل به‌جای پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند، ۳ درصد کارمزد پردازش پرداخت دریافت می‌کند.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، که شرکتش از اپل به دلیل نگرانی‌های ضد انحصار شکایت کرد، قبلاً طرح اپل را محکوم کرده و گفته است که این یک مورد "تطبیق بدخواهانه" و پر از "هزینه‌های ناخواسته" است و اکنون Spotify اساساً همین را او میگوید .

استریمر، همراه با Epic، Match، و دیگران، از منتقدان دیرینه غول فناوری بوده و یکی از کسانی است که برای افزایش مقررات، از جمله از طریق DMA، فشار آورده است.

در یک پست وبلاگ شرکت و یک سری پست در X (توئیتر سابق)، مدیر عامل Spotify، دانیل اک، پس از تحلیل وکلای Spotify، نظرات خود را در مورد اعلامیه DMA اپل به اشتراک گذاشت. او با خواندن این اعلامیه "در بهترین حالت مبهم و گمراه کننده" و "پایین ترین سطح برای شرکت" شروع می کند.

اک او میگوید راه‌حل اپل یک «کلاس استاد در تحریف» است، زیرا به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن این امکان را می‌دهد که به شرایط فعلی پایبند باشند یا مجبور شوند به یک «مدل پیچیده جدید» روی آورند که در ابتدا ممکن است جذاب به نظر برسد، اما در واقع ممکن است با هزینه‌های بالاتری همراه باشد. او اشاره می‌کند که هر برنامه‌ای با ده‌ها یا صدها میلیون کاربر اتحادیه اروپا اکنون با مالیات جدیدی برای هر بارگیری و به‌روزرسانی جدید سالانه روبرو می‌شود – چیزی که بر تعدادی از برنامه‌های بزرگتر مانند WhatsApp، Duolingo، X و Pinterest نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان خود Spotify.

این سیستم به وضوح طراحی شده است تا برنامه ها را از انتخاب ابزارهای توزیع جایگزین مانند بارگذاری جانبی یا فروشگاه های برنامه جایگزین جلوگیری کند. با این حال، بدون برنامه های بزرگ موجود از طریق این کانال های جایگزین، جذابیت خود را برای مصرف کنندگان از دست خواهند داد. اک معتقد است اپ استور اپل قدرت خود را حفظ خواهد کرد.

به علاوه، به دلیل افزایش هزینه ها، Spotify حتی انتخابی ندارد، ek توضیح می دهد - مجبور است به سیستم فعلی پایبند باشد.

او می نویسد: «خود اسپاتیفای با یک وضعیت غیرقابل دفاع مواجه است. با وجود پایه نصب اپل در اتحادیه اروپا در محدوده 100 میلیون، این مالیات جدید بر دانلودها و به‌روزرسانی‌ها می‌تواند هزینه‌های جذب مشتری ما را افزایش دهد و به طور بالقوه آنها را ده برابر کند. این به این دلیل است که ما باید در هر نصب یا به‌روزرسانی برنامه رایگان یا پولی خود، حتی برای کسانی که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنند، هزینه پرداخت کنیم. پس این ما را به چه نتیجه ای میرساند؟ بر اساس شرایط جدید، اگر می‌خواهیم شرکتی سودآور باشیم، نمی‌توانیم از عهده این هزینه‌ها برآییم، پس تنها گزینه ما حفظ وضعیت موجود است. همان چیزی که ما پنج سال است با آن می جنگیم.

او با چالشی با قانونگذاران موافقت می‌کند و او میگوید امیدوار است آن‌ها کاری که اپل انجام می‌دهد را درک کنند و محکم می‌مانند، و «اجازه نمی‌دهند کارشان در طول سال‌ها بیهوده باشد. اک می نویسد که جهان در حال تماشا است.

پیام اک به دنبال محکومیت Epic Games و Coalition for App Fairness (CAF)، یک گروه لابی گری است که اعضای آن شامل Epic، Spotify، Tile، Basecamp، Match، Deezer و ده ها توسعه دهنده کوچکتر است. این سازمان روز پنجشنبه اعلام کرد که کارمزدهای جدید اپل برای دانلودها و پرداخت‌های مستقیم هیچ کاری برای پردازش آنها انجام نمی‌دهد و در واقع باعث افزایش رقابت یا عدالت در بازار دیجیتال نمی‌شود.

ریک ون متر، مدیر اجرایی CAF در بیانیه ای گفت: «پیشنهاد اپل توسعه دهندگان را مجبور می کند بین دو گزینه ضدرقابتی و غیرقانونی یکی را انتخاب کنند. "یا به وضعیت وحشتناک موجود پایبند باشید یا مجموعه پیچیده جدیدی از اصطلاحات را انتخاب کنید که برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان به طور یکسان بد هستند. این تلاش دیگری برای دور زدن مقررات است که مشابه آن را در ایالات متحده، هلند و کره جنوبی دیده‌ایم. "طرح" اپل یک توهین بی شرمانه به کمیسیون اروپا و میلیون ها مصرف کننده اروپایی است که آنها نمایندگی می کنند – این طرح نباید پابرجا باشد و باید توسط کمیسیون رد شود.

موزیلا همچنین با قوانین جدید مرورگر اپل مخالفت کرده و آنها را «تا حد امکان دردناک» خوانده است.

خبرکاو