استرالیاییها حالا میتوانند تماسها و ایمیلهای کاری را بعد از ساعات اداری نادیده بگیرند
طبق قانون مصوب مجلس استرالیا که از دوشنبه اجرایی شد و انتقاد کسبوکارها را به دنبال داشت، استرالیاییها اکنون میتوانند از نظر قانونی به تماسها و ایمیلهای کاری بعد از ساعت اداری پاسخ ندهند. قانون کار جدید حتی پا را فراتر گذاشته و جریمه سفت و سختی را برای کارفرمایان دراینرابطه وضع کرده است.
به گزارش رویترز، براساس این قوانین، کارفرمایان برای تماس با کارمند به دلایل غیرضروری در خارج از ساعات کاری، با جریمهای تا 93,000 دلار استرالیا (63,000 دلار آمریکا) روبهرو خواهند شد.
«آنتونی آلبانیز»، نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه گفت:
«همانطور که مردم 24 ساعت در روز حقوق نمیگیرند، مجبور نیستند 24 ساعت در روز کار کنند. فکر میکنم اینکه انتظار داریم که کارمندان 24 ساعت شبانهروز با تلفنهایشان، ایمیلهایشان و همه اینها در دسترس باشند، بسیاری از استرالیاییها را ناامید کرده است. صادقانه بگویم، این یک مسئله سلامت روان است. »
کشورهای دیگری که قانون کار مشابهی دارند
استرالیاییها از کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا و بلژیک در ارائه قوانین مشابه برای محافظت از کارمندان در برابر تماسهای غیرمنطقی خارج از ساعات کاری پیروی میکند، درحالیکه سایر دولتها در سراسر جهان درحال تحلیل اقدامات مشابه هستند.
گروههای تجاری محلی قبلاً در مورد قوانین جدید ابراز نگرانی کرده بودند. «اندرو مک کلار»، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنعت استرالیا، این تغییرات را به عنوان یک «حباب فکری» توصیف کرد و بيان کرد که در مورد عواقب تجاری این تغییرات با آنها مشورت نشده است.
«موری وات»، وزیر روابط محل کار بيان کرد هرگونه اختلاف بر سر تلاشهای کارفرمایان برای تماس با کارمندان در خارج از ساعات اداری ممکن است به داوری روابط صنعتی استرالیا و کمیسیون کار منصفانه برای تصمیم نهایی نیاز داشته باشد.
بااینحال وی گفت که امیدوار است کارفرمایان و کارمندان بتوانند هر گونه اختلاف را از طریق گفتگو و بدون مشکل حلوفصل کنند.
به گفته دولت استرالیا، حق قطع ارتباط بلافاصله پس از اتمام ساعت کاری، برای کارمندان شرکتهای متوسط و بزرگ اعمال میشود، درحالیکه کارمندان مشاغل کوچک 12 ماه دیگر تحت تأثیر این قانون قرار میگیرند.
خبرکاو
ارسال نظر