متن خبر

استارت آپ فرانسوی Nijta امیدوار است از حریم خصوصی صدا در موارد استفاده از هوش مصنوعی محافظت کند

استارت آپ فرانسوی Nijta امیدوار است از حریم خصوصی صدا در موارد استفاده از هوش مصنوعی محافظت کند

شناسهٔ خبر: 457377 -




ضبط صدای شما ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما در واقع می تواند هویت شما و همچنین اطلاعات اضافی درباره شما، مانند احساس شما را آشکار کند. اما همچنین می‌تواند بیماری‌هایی را که ممکن است از آن رنج می‌برید، آشکار کند.

ممکن است مردم هنوز این را درک نکرده باشند، اما شرکت‌هایی که داده‌ها را پردازش می‌کنند به طور فزاینده‌ای آگاه هستند که باید صدا را به عنوان اطلاعات شخصی شناسایی کنند. این امر به ویژه در اروپا در زمینه GDPR صادق است: در حالی که بسیاری از شرکت‌ها امیدوارند هوش مصنوعی را بر روی داده‌های صوتی بسازند، در بسیاری از موارد، ابتدا باید اطلاعات بیومتریک را حذف کنند.

این همان جایی است که Nijta امیدوار است بتواند کمک کند: با ارائه فناوری ناشناس سازی گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی به مشتریانی که نیاز به رعایت الزامات حریم خصوصی دارند. در حالی که نام آن یک کلمه هندی برای حفظ حریم خصوصی است، اما در لیل، فرانسه مستقر است، جایی که مدیر عامل هندی آن، بریج سریواستاوا، برای دکترای خود در INRIA، موسسه فرانسوی تحقیقات در علوم کامپیوتر و اتوماسیون، نقل مکان کرد.

Nijta از Inria Startup Studio متولد شد، برنامه ای با هدف حمایت از کارآفرینان PhD که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند. نتیجه داد: Nijta اکنون یک شرکت جوان B2B برنده جایزه با 2 میلیون یورو سرمایه از منابع مختلف است، از جمله صندوق سرمایه گذاری VC فرانسوی Elaia و شرکت سرمایه گذاری مستقر در لیل Finovam Gestion.

سریواستاوا به TechCrunch گفت: «اروپا بازار اصلی م است. دلیل اصلی ساده است: "GDPR یک قانون بسیار قوی برای حفظ حریم خصوصی داده ها است. " در حالی که ناشناس سازی صدا می تواند به چندین بخش مرتبط باشد، نقطه نرم Nijta ترکیبی از انطباق و فرصت های تجاری است.

Céline Passedouet، مدیر سرمایه گذاری Elaia در بیانیه ای گفت: «فناوری ناشناس سازی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Nijta راه حلی برای بسیاری از شرکت هایی ارائه می دهد که به طور فزاینده ای نگران حریم خصوصی داده ها هستند و در مورد هوش مصنوعی مولد هیجان زده هستند.

موارد استفاده در حال رشد

مراکز تماس به طور کلی مشتریان بالقوه Nijta هستند، اما زمانی که با داده های بهداشتی سروکار دارند، حتی بیشتر از آن.

یکی از همکاری‌های اولیه آن در مورد Oky Doky بود، پروژه‌ای که هدف آن رسیدگی بهتر به تماس‌های فوریت‌های پزشکی بود. در حالی که به راحتی می توان فهمید که هوش مصنوعی چگونه می تواند کمک کند، واضح است که صداها باید ناشناس می شدند تا هم هویت گوینده و هم اطلاعات قابل شناسایی شخصی از داده های آموزشی حذف شود.

موارد استفاده دیگر عبارتند از سناریوهای دفاعی، که سریواستاوا به دلایل واضح آنها را گسترش نداد، اما همچنین edtech، که در آن صدای کودکان قبل از اعمال نفوذ هوش مصنوعی برای ارائه بازخورد تلفظ باید ناشناس باشد، برای مثال.

محتوای تولید شده توسط Nijta دارای واترمارک است، که در حال تبدیل شدن به استاندارد است، اگر نه قانون برای همه چیزهای مولد هوش مصنوعی. این استارت‌آپ همچنین او میگوید که حفاظت از Nijta Voice Harbor غیرقابل برگشت است، برخلاف برخی از اصلاحات صوتی که به‌طور نابخردانه توسط رسانه‌هایی که امیدوارند از قربانیانی که با آنها مصاحبه می‌کنند محافظت کنند، استفاده می‌کنند.

عدم آگاهی از مسائل حریم خصوصی در مورد صدا یکی از چالش هایی است که Nijta باید با آن روبرو شود. به همین دلیل است که شروع با B2B و اروپا منطقی به نظر می رسد: حتی اگر مشتریان برای حفظ حریم خصوصی صدا اصرار نداشته باشند، خطر جریمه سنگین شرکت ها را به پذیرندگان اولیه تبدیل می کند.

با این حال، در نهایت، Nijta امیدوار است که به عنوان مثال، با توجه به ایمن سازی پیام های ضبط شده، به B2C گسترش یابد. سریواستاوا گفت: «ناشناس سازی بلادرنگ برای ارتباطات ایمن نیز چیزی است که ما به طور فعال در حال تحلیل آن هستیم. اما B2C چند سال پیش است. تیم کوچک Nijta نمی تواند خودش را خیلی لاغر کند.

بادهای دنباله دار شمالی

Nijta دارای هفت عضو تیم از جمله Srivastava، دو بنیانگذار تمام وقت او، سید احمد حسینی و Nathalie Vauquier، و استاد سابق او، دانشمند ارشد پژوهشی و یکی از بنیانگذاران پاره وقت امانوئل وینسنت است. Srivastava امیدوار است که این تیم تا ژوئن به 10 نفر افزایش یابد، اما همچنین برای تلاش هایی که استارت آپ به تنهایی دنبال نمی کند، کمک خارجی دریافت می کند.

سریواستاوا بيان کرد که Business France به ویژه به Nijta کمک می کند تا هزینه های بین المللی سازی را کاهش دهد. از آنجایی که ما کوچک هستیم، نمی‌توانیم فروشندگان زیادی را در کشورهای مختلف استخدام کنیم.» درعوض، می‌تواند به جستجوی یک نماینده Business France در یک کشور خاص تکیه کند، «و هزینه آن عمدتاً توسط منطقه Hauts-de-France [لیل] یارانه پرداخت می‌شود». علاوه بر این، درها را برای استارتاپ در ایالت خواهرش مریلند باز کرد.

این یکی از دلایلی است که وقتی سریواستاوا (اغلب) از او می‌پرسند چرا نیتا در لیل مستقر است، نه پاریس، مشکلی در پاسخگویی ندارد. در حالی که برخی از بادهای دنباله‌دار که از آن بهره می‌برند به طور گسترده‌تری به فرانسه مرتبط هستند، شمالی‌ترین بادهای کشور به راحتی در نزدیکی پاریس و همچنین بروکسل، آمستردام و لندن قرار دارد.

اما برای بین المللی شدن، Nijta باید چند زبانه باشد. این یک چالش بزرگ تحقیق و توسعه است، اما استارت‌آپ روی آن کار می‌کند، با چشم‌اندازهای اروپا و آسیا. همچنین می‌تواند کمک کند که استارت‌آپ قرار است ۱ میلیون یورو دیگر از کمک توسعه فناوری عمیق Bpifrance، یک کمک مالی ترکیبی و پیش پرداخت قابل بازپرداخت برای تأمین مالی هزینه‌های تحقیق و توسعه دریافت کند. همچنین پاسخ به این سوال که چرا سریواستاوا لیل و فرانسه را انتخاب کرده است را آسان تر می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است