استارتآپ احراز هویت بدون گذرواژه Descope به فروش 53 میلیون دلاری رسید


ممکن است به دست آوردن سرمایه سخت تر از زمانی باشد که در سرزمین استارت آپی وجود داشت، اما برخی از شرکت ها این روند را به سختی پشت سر می گذارند. به عنوان مثال، Descope را در نظر بگیرید، که امروز اعلام کرد که 53 میلیون دلار سرمایه اولیه برای پلتفرم احراز هویت و مدیریت کاربر «اول توسعهدهنده» خود جمعآوری کرده است.
این پول از Lightspeed Venture Partners و GGV Capital با سرمایه اضافی توسط Dell Technologies Capital، TechAviv، J Ventures، Cerca، Unusual Ventures، Silicon Valley CISO Investments و جورج کرتز، مدیر عامل CrowdStrike و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت، جورج کرتز، تامین شد. اسلاویک مارکوویچ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Descope او میگوید که از آن برای رشد قابلیتهای محصول Descope، سرمایهگذاری در تحقیقات و حمایت از ابتکارات منبع باز پیرامون احراز هویت، مجوز و مدیریت کاربر استفاده خواهد شد.
مارکوویچ در یک مصاحبه ایمیلی با TechCrunch گفت: پلتفرم Descope به توسعه دهندگان کمک می کند تا قابلیت های احراز هویت، مدیریت کاربر و مجوز را به برنامه های تجاری به مصرف کننده و کسب و کار به کسب و کار خود اضافه کنند تنها با چند خط کد. این به اپلیکیشنها کمک میکند تا زمان خود را برای بازاریابی تسریع کنند، کارایی منابع مهندسی خود را افزایش دهند، اصطکاک کاربران را کاهش دهند و از انواع گستردهای از حملات سایبری مبتنی بر هویت جلوگیری کنند.
ممکن است بپرسید چرا تزریق نقدی بزرگ - به ویژه برای یک دور اولیه بزرگ - در یک استارتاپ متمرکز بر توسعه دهنده؟ مارکوویچ می گوید که موضوع به زمان بندی برمی گردد. در اقتصادهای تنگ، سازمانها فشار را احساس میکنند تا تلاشهای توسعه نرمافزار را به سمت ابتکاراتی سوق دهند که سوزن کسبوکار را به حرکت درآورد. مارکوویچ او میگوید ، Descope آنها را قادر میسازد تا با برونسپاری بسیاری از مؤلفههای برنامههای احراز هویت و مدیریت کاربر - اما نه درآمدزا - به این هدف برسند و تیمهای توسعهدهنده را آزاد کنند.
Descope آوریل گذشته توسط اعضای تیم اصلی که پلتفرم عملیات امنیتی Demisto را ایجاد کردند، که Palo Alto Networks آن را در مارس 2019 به دست آورد، تأسیس شد. تیم در زمانی که در Demisto بود، او میگوید که آنها دردسرهای مربوط به احراز هویت و مدیریت کاربر را تجربه کردهاند - از جمله مدیریت رمز عبور، ورود به سیستم، مدیریت مستاجر و نقشها و مجوزها - دست اول. مارکوویچ او میگوید که این به یک سرمایهگذاری چند ساله تبدیل شده است - نه اینکه به یک سینک عظیم زمان اشاره کنیم.
مارکوویچ گفت: "با Descope، چشم انداز تیم این است که احراز هویت و مدیریت کاربر را از کارهای روزانه توسعه دهندگان برنامه "descope" کند (از این رو نام آن است)، به طوری که آنها بتوانند بدون نگرانی در مورد ساخت، به روز رسانی و حفظ احراز هویت روی ابتکارات مهم تجاری تمرکز کنند. گفت.
مارکوویچ انکار نمی کند که رقابت زیادی در فضای احراز هویت کاربر وجود دارد، مانند ConductorOne، Stytch، Transmit Security و Auth0 با پشتیبانی Okta. (طبق گزارش Crunchbase، در سال 2021، سرمایه گذاری VC در استارتاپ های مدیریت هویت به 3.2 میلیارد دلار رسید - که در آن زمان یک رکورد بود.) اما او ادعا می کند که Descope با گردش کار و ویرایشگر صفحه آن متمایز می شود که برخلاف کد، کشیدن و رها کردن هستند. مبتنی بر این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا جریان های احراز هویت را برای برنامه ها بدون نیاز به نوشتن کد سفارشی کنند.
مارکوویچ گفت: «این امر زمان ورود به بازار را بسیار تسریع میکند و همچنین اصلاح و بهروزرسانی جریان سفرهای کاربر را با گذشت زمان آسانتر میکند». «این گردشهای کاری بدون کد پیچیدگی احراز هویت ساختمان را از بین میبرند و در عین حال به سازندگان برنامه کنترل تجربه کاربری و رابط کاربری خود را میدهند.»
فراتر از ویرایشگرها، Descope مجموعهای از کیتهای توسعه نرمافزار و API را ارائه میدهد که به مشتریان امکان میدهد روشهای احراز هویت بدون رمز عبور (به بیومتریک، احراز هویت مبتنی بر ریسک و احراز هویت چند عاملی فکر کنید) به برنامهها و سرویسهای موجود اضافه کنند. تیمهای امنیتی جریانهای امنیتی برنامهها را دریافت میکنند که میتوانند آنها را تحلیل و از نظر انطباق بازرسی کنند.
پس چرا اکنون Descope را راه اندازی کنیم؟ به هر حال هیچ کمبودی در برنامه های رقیب وجود ندارد. اما مارکوویچ می گوید که تیم احساس می کرد صنعت به نقطه عطف رسیده است. او با استناد به دادههای Mercator بيان کرد : انتظار داریم که بیش از 66 درصد از کاربران تلفنهای هوشمند تا سال 2024 از بیومتریکهای بومی دستگاه به جای رمز عبور استفاده کنند، در حالی که پروتکلهای احراز هویت مانند FIDO2، WebAuthn و کلیدهای عبور، پایه و اساس آیندهای بدون رمز عبور را تنظیم کردهاند. مارکوویچ استدلال می کند گام بعدی این است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به راحتی روش های احراز هویت بدون رمز عبور را در کنار روش های دیگر مانند ورود به سیستم اجتماعی، رمزهای عبور یک بار مصرف و پیوندهای جادویی به برنامه های خود اضافه کنند.
تقاضا برای اطمینان وجود دارد. بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط Enterprise Strategy Group، 85 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت سایبری موافق هستند که پذیرش فناوری بدون رمز عبور یکی از ابتکارات استراتژیک برتر آنه است.
مارکوویچ ادامه داد: «گذرواژهها نه تنها عامل اصلی نقض امنیت هستند، بلکه به عنوان عامل ایجاد اصطکاک در طول سفر کاربر شناخته میشوند که منجر به ریزش و تجربه منفی برای مشتریان نهایی میشود.» «تکثیر حملات امنیت سایبری به دلیل شیوههای نامناسب هویت و احراز هویت مانند پر کردن اعتبار، حملات ربات، ربودن جلسه، حملات brute force و سایر انواع به خطر انداختن رمز عبور. احراز هویت و مدیریت کاربر بخشهای حیاتی هر برنامه دیجیتالی هستند.
بدون در نظر گرفتن دسترسی کمتر به سرمایه و عدم اطمینان در اطراف چشم انداز اقتصادی گسترده تر، زمان سختی برای راه اندازی استارتاپ است. Descope نیز جذابیت زیادی برای اشاره ندارد - پلتفرم در نسخه بتا خصوصی است و مارکوویچ از اظهار نظر در مورد درآمد یا اندازه پایگاه مشتریان شرکت خودداری کرد.
با این حال، مارکوویچ ادعا میکند که Descope برای مقابله با کندی سرعت در فناوری «موقعیت خوبی» دارد و شاید حتی با توجه به اقتصادهای چالشبرانگیز که اغلب با افزایش تقلب و حملات سایبری همراه است، موقعیت منحصربهفردی دارد.
مارکوویچ گفت: «تیم Descope مملو از اپراتورهای باتجربه است که شرکتهایی در بازارهای گاو و خرس ایجاد کردهاند. "آنها در تخصیص سرمایه به سمت ابتکاراتی که سوزن کسب و کار را به شیوه ای پایدار، مشتری محور و کارآمد حرکت می دهد، تجربه دارند."
ارسال نظر