دادههای جدید Battery Ventures نشان میدهد که فشار مصرف نرمافزار در حال کاهش است. بر اساس نظرسنجی شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر از شرکتهای سازمانی با ۱۰۰ رهبر C-suite در شرکتهایی که حدود ۳۵ میلیارد دلار هزینه سالانه فناوری اطلاعات دارند، زمانبندی تأیید قرارداد دیگر طولانیتر نمیشود و تمرکز بر کاهش هزینههای SaaS به طور کلی در حال محو شدن است.
برای استارت آپ هایی که نرم افزار می فروشند، ممکن است بازار در حال ثبات باشد.
صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را تحلیل می کند.
آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.
با این حال، همین مجموعه داده نشان میدهد که رشد از پایین به بالا – روشی کلیدی برای فروش استارتآپها به مشتریان بزرگتر – تحت فشار فزایندهای قرار دارد. فروش به یک فرد، بعداً به یک تیم و شاید به مرور زمان به یک شرکت کامل، راهی است که شرکتهای کوچکتر میتوانند حسابهای بزرگ و پرسود ایجاد کنند. اما مسیر چنین فروش هایی می تواند باریک تر باشد، به ازای هر باتری.
TechCrunch+ به طور گسترده در مورد رویکرد فروش از پایین به بالا اغلب در طول همهگیری، زمانی که این رویکرد و رشد محصول محصول به طور کلی تبدیل به شرایط داغ شد، نوشت. اما مانند بسیاری از چیزهایی که در طول همهگیری و اختلالات اقتصادی متعاقب آن بزرگ شدند، آنچه بالا میرود به ناچار پایین میآید.
امروز صبح ما در حال تحلیل دادههای باتری در مورد فروش پایین به بالا هستیم و با چند یادداشت در مورد بقیه مواردی که گروه سرمایهگذاری در نظرسنجی اخیر خود پیدا کرده است، پایان میدهیم. نکته اصلی این است که اگر شما ابزارهای نرم افزاری مرتبط با هوش مصنوعی یا ابزارهایی را می فروشید، احتمالاً سال بهتری نسبت به دوستان خود دارید که در حال ساخت محصولات غیر هوش مصنوعی هستند.
از پایین به بالا!
برای مدت طولانی، توسعهدهندگان اغلب در انتخاب راهحلهای نرمافزاری که میخواستند استفاده کنند، آزاد بودند، به خصوص اگر برای اهداف آزمایشی انتخاب میشدند. آن فعالیت یک اسب تروا برای استارتاپهای B2B بود که میتوانستند روسای توسعهدهندهها را فرا بخوانند تا برای نرمافزارشان معاملاتی را در سطح سازمان ایجاد کنند. اما به نظر می رسد که این مسیر در حال بسته شدن است.