متن خبر

ارزش‌گذاری ShareChat به زیر ۲ میلیارد دلار بودجه جدید می‌رسد

ارزش‌گذاری ShareChat به زیر ۲ میلیارد دلار بودجه جدید می‌رسد

شناسهٔ خبر: 464478 -




یک منبع آگاه به TechCrunch گفت: ارزش استارت آپ ShareChat از نزدیک به 5 میلیارد دلار به زیر 2 میلیارد دلار رسیده است. بازار جنوب آسیا

این استارت آپ مستقر در بنگالورو، که یک شبکه اجتماعی محبوب را اداره می کند که از ده ها زبان هندی و همچنین یک برنامه ویدیویی کوتاه پشتیبانی می کند، روز دوشنبه اعلام کرد که 49 میلیون دلار را در یک دور قابل تبدیل جمع آوری کرده است. ارزشی که در آن وجوه جمع‌آوری شده است را فاش نکرد، اما قویاً این موضوع را رد کرد که ارزش جدید آن زیر 2 میلیارد دلار بوده است، و تاکید کرد که "هیچ ارزش‌گذاری" به دور مربوطه وجود ندارد.

این استارت آپ بيان کرد که سرمایه گذاران موجود از جمله Lightspeed، Temasek، Alkeon Capital، Moore Strategic Ventures و HarbourVest در دور جدید سرمایه گذاری کرده اند. به گفته یک منبع با آگاهی مستقیم از شرایط، بدهی آنها در دور بعدی به ارزش سهام با ارزش کمتر از 2 میلیارد دلار تبدیل خواهد شد. منبع خواست نامش فاش نشود تا صادقانه صحبت کند. TechCrunch در دسامبر گزارش داد که ShareChat با کاهش شدید ارزش گذاری مواجه است.

ShareChat همچنین گوگل، ایکس، اسنپ، تایگر گلوبال و تنسنت را در میان حامیان خود قرار می دهد. تا به امروز حدود 1.3 میلیارد دلار جمع آوری کرده است. ShareChat در دور سرمایه ای که در اواسط سال 2022 جمع آوری کرد، 4.9 میلیارد دلار ارزش داشت.

با وجود اینکه ShareChat سال بسیار مثبتی را تجربه کرد، کاهش شدید هزینه ها را در عین حال موفق به دو برابر کردن درآمد خود کرد. آنکوش ساچدوا، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی ShareChat در مصاحبه ای به TechCrunch گفت: «وقتی بازار تغییر کرد، ما مجبور شدیم [خریدها و پرداخت های سازنده] را تعدیل کنیم و به سمت رشد سودآورتر حرکت کنیم.

ShareChat در سال گذشته پولی را برای جذب کاربران خرج نکرده است، از آنجایی که Sachdeva پیشرفت‌هایی را در موتور توصیه محتوای استارت‌آپ برای حفظ و تعامل کاربران ایجاد کرده است. این شرکت همچنین سرمایه گذاری زیادی روی استعدادهای هوش مصنوعی انجام داده است، به ویژه برای نقش های ارشد در تیم مستقر در لندن. ShareChat همچنین نشان داد که کمک هزینه ESOP را برای هر کارمند در شرکت به عنوان بخشی از کمک مالی ویژه دو برابر کرده است.

او بيان کرد که همچنین توانسته است بزرگترین هزینه خود یعنی هزینه ارائه محتوا را کاهش دهد. وقتی محتوای یکی از برنامه‌های ما را واکشی می‌کنید، محاسبات زیادی برای یافتن 10 بهترین محتوا انجام می‌دهیم. برای سرو و مصرف آن، هزینه تحویل دیگری وجود دارد. بهینه سازی این به ما کمک کرده تا سوختگی خود را کاهش دهیم.»

ShareChat طی دو سال گذشته میزان نقدینگی ماهانه خود را 90 درصد کاهش داده است، در حالی که درآمد را دو برابر کرده است و شرکت های بزرگ FMCG و شرکت های بازی را به عنوان تبلیغ کننده جذب کرده است.

علیرغم رقابت شدید یوتیوب و اینستاگرام پس از ممنوعیت TikTok در سال 2020، این استارت آپ همچنان به بازار ویدیوهای کوتاه در هند متعهد است.

ساچدوا گفت: از نظر ترافیک، ترافیک ما کمتر از اینستاگرام و یوتیوب است، اما از نظر یک اپلیکیشن مستقل بزرگترین هستیم. او معتقد است تمرکز منحصر به فرد ShareChat بر پخش زنده به عنوان مقصدی برای سرگرمی و ارتباط سازنده و کاربر، آن را از رقبای آمریکایی متمایز می کند. این استارت آپ رقیب محلی MX TakaTak را در معامله ای به ارزش بیش از 700 میلیون دلار در سال 2022 خریداری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است