سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

ادغام آزمایش مداوم برای موفقیت دیجیتال

(اعتبار تصویر: RawPixel / Pexels) با توجه به "دیجیتال" که اکنون بخش مهمی از هر جنبه از فعالیت های تجاری است، توانایی ارائه نوآوری با سرعت انجام یا مرگ است. در یک بازار بسیار رقابتی با انتظارات رو به رشد از تجربه مشتری ، انتشار به موقع محصولات و خدمات دیجیتال درجه یک دیگر یک امتیاز نیست، بلکه برای جذب و حفظ مشتری ضروری است. کوچکترین تاخیر ممکن است فرصتی باشد که یک رقیب برای ...
شخصی <a href= که صفحه نمایش لپ تاپ را با کار روی آن نشان می دهد." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B3ACC9vHVKXdiuKPzmaadh.jpg">
(اعتبار تصویر: RawPixel / Pexels)

با توجه به "دیجیتال" که اکنون بخش مهمی از هر جنبه از فعالیت های تجاری است، توانایی ارائه نوآوری با سرعت انجام یا مرگ است. در یک بازار بسیار رقابتی با انتظارات رو به رشد از تجربه مشتری ، انتشار به موقع محصولات و خدمات دیجیتال درجه یک دیگر یک امتیاز نیست، بلکه برای جذب و حفظ مشتری ضروری است. کوچکترین تاخیر ممکن است فرصتی باشد که یک رقیب برای به دست آوردن سهم بازار و تبدیل شدن به یک اخلالگر جدید به آن نیاز دارد.

این باعث می‌شود تیم‌های نرم‌افزاری برای ارائه تجربیات دیجیتالی بی‌عیب و نقص با سرعت و مقیاس از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار شوند. برای دستیابی به این هدف، سازمان ها به بازخورد نیاز دارند تا تعیین کنند که آیا آخرین توسعه یا همان طور که در نظر گرفته شده است عمل می کند، عملکرد اصلی را شکست می دهد یا، حتی بدتر، در یک محیط واقعی شکست می خورد. تست نرم افزار، زمانی که به عنوان مانعی برای سرعت و نوآوری تلقی می شد، اکنون به یکی از اجزای حیاتی فعالیت توسعه تبدیل شده است.

این نشان دهنده یک تغییر چشم انداز بزرگ از رویکرد کلاسیک و آبشاری به توسعه نرم افزار است که در آن آزمایش اغلب تا پایان باقی مانده است. اکنون، حرکت به سمت متدولوژی‌های DevOps و Agile به این معنی است که آزمایش برای تسریع در ارائه برنامه‌های کاربردی نوآورانه بدون متحمل شدن ریسک تجاری غیرقابل قبول ضروری است. اما ابتکارات Agile و DevOps نیز روش‌های تست سنتی را به نقطه شکست خود سوق می‌دهند. اتوماسیون و آزمایش در طول چرخه عمر توسعه از ضروریات جدید است.

لی مک کلندون

مدیر ارشد دیجیتال و فناوری Tricentis.

مواجهه با چالش های تحویل مستمر

سازمان‌ها به دفعات بیشتر منتشر می‌کنند - حتی به دفعات متعدد در ساعت. از آزمایش‌کنندگان انتظار داریم که که هر داستان کاربر را به محض پیاده‌سازی، آزمایش کنند، حتی زمانی که آن عملکرد با سایر عملکردهایی که به طور موازی در حال تکامل هستند، تعامل داشته باشد. همچنین انتظار داریم که که آزمایش به تیم هشدار دهد که تغییرات ناخواسته بر عملکرد قدیمی که در هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌های گذشته پیاده‌سازی، آزمایش و تأیید شده‌اند تأثیر بگذارد.

از آنجایی که سازمان ها به طور فزاینده ای به سمت تحویل مداوم با خطوط لوله تحویل خودکار پیش می روند، تصمیمات رفتن/نداشتن در نهایت به نتایج آزمایش بستگی دارد. اتوماسیون تست مورد نیاز است، اما کافی نیست. حتی با جامع ترین اتوماسیون، زمان کافی برای آزمایش همه چیز وجود ندارد. هنگامی که سازمان‌ها معماری و روش‌های تحویل مدرن را اتخاذ می‌کنند، حتی تیم‌هایی که موفقیت اتوماسیون آزمایشی واضح را تجربه می‌کنند با چالش‌هایی مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال، تست های واقع گرایانه را نمی توان به اندازه کافی سریع یا مکرر ایجاد کرد یا اجرا کرد. تیم‌ها غرق در جریان به ظاهر پایان ناپذیری از آزمایش‌های مثبت کاذب و آزمایش‌های ناقص هستند - به غیر از تمام تعمیرات آزمایشی مورد نیاز برای رسیدگی به آنها. و در نهایت، آنها نمی توانند با اطمینان به رهبران کسب و کار بگویند که آیا یک کاندیدای آزادی برای آزاد شدن مناسب است یا خیر.

هر بار که سازمانی برای نسخه جدید آماده می شود، آزمایش هر مسیر ممکن از طریق یک برنامه تجاری مدرن غیرممکن است. با این حال، اگر رویکرد تست مورد بازنگری قرار گیرد، می توان با آزمایش بسیار کمتری نسبت به آنچه که امروزه اکثر شرکت ها انجام می دهند، به ارزیابی کاملی از ریسک تجاری دست یافت.

آوردن آزمایش مداوم به بازی

اینجاست که آزمایش مداوم وارد عمل می شود: ارائه بازخورد مناسب به ذینفعان مناسب در زمان مناسب. برای چندین دهه، آزمایش به طور سنتی تا پایان چرخه به تعویق افتاد. اما در آن مرحله دیگر خیلی دیر شده بود. به جز به تأخیر انداختن انتشار، تیم نمی‌توانست برای رسیدگی به بازخورد آزمایش‌کننده انجام دهد.

با آزمایش مداوم، تمرکز بر سرعت بخشیدن به نوآوری با ارائه بازخورد عملی در نقطه ای است که امکان اقدام بر روی آن وجود دارد. این به تیم های توسعه کمک می کند تا مشکلات را تا حد امکان به طور موثر شناسایی و برطرف کنند. با حمایت از رهبران کسب و کار برای تعیین زمان عرضه آن به طور منطقی ایمن، تحویل را تسریع می کند. این امر با تسلط بر اتوماسیون تست و فراتر رفتن از آن به دست می آید. این امر مستلزم همسویی آزمایش با ریسک‌های تجاری، اطمینان از اینکه آزمایش به طور موثر تجربه کاربر نهایی را ارزیابی می‌کند، و ارائه بازخورد کیفیت فوری مورد نیاز در مراحل مختلف خط لوله تحویل، نیاز دارد.

پس ، سازمان ها باید یک رویکرد تست ساخت یافته را برای عملکرد جدید پیاده سازی کنند. تیم‌های توسعه و آزمایش باید بتوانند بدانند که کدام محیط‌ها کد جدید را مستقر کرده‌اند، چه زمانی قطعات جدید نرم‌افزار باید آزمایش شوند، آزمایش‌های مختلف چه نوع پوششی را ارائه می‌دهند و چه آزمایش‌های اضافی مورد نیاز است. اما نمونه کارهای آزمایشی معمولاً از همین مشکل رنج می برند - حجم زیادی از آزمایش ها با پوشش بسیار کمی از برنامه.

این منجر به موارد آزمایشی تکراری و تعمیر و نگهداری بیشتر برای پوشش مجموعه آزمایشات در حال رشد می شود - فرآیندی غیرعملی و پرهزینه. با اتخاذ بهینه‌سازی آزمون مبتنی بر ریسک، می‌توان تست‌های غیرضروری را کاهش داد و در عین حال پوشش ریسک را به‌طور چشمگیری افزایش داد. همچنین این امکان وجود دارد که ببینیم کدام عملکرد حیاتی کسب‌وکار از بین رفته یا شکست خورده است و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که سریع‌تر و آگاهانه‌تر تصمیم‌های تجاری در مورد انتشار بگیرند. این منجر به پوشش حداکثری از عملکردهای تجاری با بیشترین تأثیر، با کمترین تلاش می شود. در هسته خود، آزمایش مداوم در مورد ارزیابی اثر تغییر است - با استفاده از معیارهای مبتنی بر ریسک برای اولویت‌بندی آزمایش‌ها و ارزیابی ریسک تجاری هنگام تعیین زمان ارسال.

پس ، این رویکرد نیز باید توسط تغییر، نه تنها در فناوری، بلکه در افراد و فرآیندها نیز هدایت شود. سازمان‌ها باید در نظر بگیرند که از همه منظرها چه کاری می‌توانند انجام دهند تا انتقال از وضعیت فعلی خود به یک فرآیند آزمایش مداوم را تسهیل کنند که اهداف کیفیت، سرعت و کارایی سازمان را محقق می‌کند.

با اتخاذ آزمایش مداوم، تیم‌ها می‌توانند مسائل مهمی را در اوایل هر چرخه فاش کنند، زمان انتشار را تا بیش از نیمی از زمانی که معمولاً طول می‌کشد کاهش دهند و همچنین خطاهای تولید را به‌طور چشمگیری در این فرآیند کاهش دهند. حتی بهتر از آن، هزینه‌های آزمایش اغلب می‌توانند به‌طور ملموسی ذخیره و اندازه‌گیری شوند - با توجه به محیط اقتصادی فعلی، بازگشت سرمایه قابل توجهی است.

یک الزام استراتژیک برای موفقیت دیجیتال

نکته اصلی این است که آزمایش اکنون یک الزام استراتژیک برای موفقیت دیجیتال است. آزمایش مداوم به آزمایش دقیق‌تر برای بینش سریع در مورد آنچه برای کسب و کار اهمیت دارد کمک می‌کند. این آزمایش را از یک گلوگاه به یک مربی قابل اعتماد تغییر می دهد که به فشار دادن محدودیت ها و افزایش پیش از رقابت کمک می کند. همراه با یک محصول بهتر، می‌توان زمینه‌های توسعه‌ای را کشف کرد که در آن سطوح باورنکردنی از دستاوردهای بهره‌وری به دست می‌آیند و می‌توان صرفه‌جویی مالی کرد. بدون آن، ممکن است متوجه شوید که رقبای شما دست بالا را به دست آورده اند.

ارتباط دادن!

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

لی مک کلندون، مدیر ارشد دیجیتال و فناوری Tricentis.

خبرکاو