متن خبر

آیفون ۱۷ و ۱۷ ایر احتمالاً به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion مجهز می‌شوند

آیفون ۱۷ و ۱۷ ایر احتمالاً به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion مجهز می‌شوند

شناسهٔ خبر: 759514 -




درحالی‌که هنوز مدت‌ زیادی از رونمایی سری آیفون ۱۶ اپل نمی‌گذرد، اخبار و اطلاعات مربوط به سری بعدی آیفون‌های این شرکت درحال انتشار است. براین‌اساس، گفته شده است که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ ایر که سال آینده روانه بازار می‌شوند، احتمالاً به نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی ProMotion مجهز خواهند شد.

به گزارش MacRumors، این اطلاعات را شرکت Display Supply Chain Consultants در اختیار آن‌ها قرار داده است. این شرکت به‌صورت تخصصی در زمینه نمایشگرها تحقیق می‌کند. براین‌اساس، نسخه استاندارد آیفون ۱۷ و نسخه باریک‌تر آن که با نام آیفون ۱۷ ایر شناخته می‌شود، قرار است به نمایشگرهای ProMotion مجهز شوند.

تجهیز این سری از آیفون‌ها به نمایشگرهای ProMotion به این معنی است که رفرش‌ریت آن‌ها می‌تواند به ۱۲۰ هرتز نیز برسد. بالاتر رفتن نرخ نوسازی به افزایش سرعت اسکرول و کیفیت محتواهای ویدیویی کمک می‌کند. همچنین هنوز مشخص نشده است از این مدل نمایشگر در آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس نیز استفاده می‌شود یا خیر.

علاوه‌براین، نمایشگرهای ProMotion به دستگاه‌های آیفون ۱۷ امکان می‌دهند رفرش ریت خود را درصورت لزوم روی پایین‌ترین نرخ تنظیم کنند. برای نمونه، آیفون ۱۳ پرو می‌تواند نرخ رفرش نمایشگر خود را تا ۱۰ هرتز پایین بیاورد و در آیفون ۱۴ پرو این نرخ تا ۱ هرتز نیز کاهش می‌یابد. این قابلیت برای برخی قابلیت‌ها مانند Always-on display کاربرد دارد.

هنوز مشخص نیست آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ ایر نیز چنین قابلیتی دریافت خواهند کرد یا خیر اما نمایشگرهای ProMotion به‌صورت پیش‌فرض امکان کاهش رفرش‌ریت را به این دستگاه‌ها اضافه می‌کنند. فعال‌سازی این قابلیت روی سری آیفون ۱۷ به تصمیم اپل بستگی دارد. نمایشگرهای آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس درحال‌حاضر رفرش‌ریت ۶۰ هرتز دارند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است