آیا این پایان رونق BNPL است؟


زمانی که اقتصاد در حال رونق بود، فضای خرید اکنون، پرداخت بعداً رونق گرفت. اما با افزایش تورم و نرخهای بهره، بازیگران متمرکز بر مصرفکننده در این فضا با افزایش نکولها در میان هزینههای اختیاری کمتر دست و پنجه نرم کردند.
Affirm هفته گذشته با استناد به تلاطم اقتصادی اعلام کرد که کارکنان خود را 19 درصد کاهش داده و واحد رمزنگاری خود را تعطیل می کند. همچنین برآوردهای تحلیلگران در مورد درآمد و درآمد را نادیده گرفت. سهام Affirm با این خبر سقوط کرد و ارزش آن را به زیر 3.7 میلیارد دلار کاهش داد. (زمانی که در سال 2021 عمومی شد، ارزش آن 12 میلیارد دلار بود.) غول سوئدی BNPL Klarna نیز ضربه بزرگی به ارزش خود وارد کرد و در جولای به 6.7 میلیارد دلار رسید که 85 درصد نسبت به ژوئن 2021 کاهش داشت.
مورگان استنلی هفته گذشته نیز ارزش سهام Affirm را کاهش داد و بيان کرد که پیشنهادات شرکت "با توجه به مزایای افزایشی محدود بسیار بزرگ است".
در ماه سپتامبر، دفتر حمایت مالی از مصرفکننده گزارشی منتشر کرد که در آن پیشنهاد کرد شرکتهایی مانند Klarna، Affirm و Afterpay که همگی به مشتریان اجازه میدهند برای محصولات و خدمات به صورت اقساطی پرداخت کنند، باید تحت نظارت دقیقتری قرار گیرند. گزارش ممکن است خیلی کم باشد، خیلی دیر. بسیاری نگران هستند که BNPL وام دهی مسئولانه ای را ایجاد نمی کند، و تشخیص اینکه آیا خود مدل در بلندمدت پایدار است یا خیر، مشکل است.
در گزارشی در ژوئیه 2022، رتبهبندی Fitch اشاره کرد که برخی از بزرگترین ارائهدهندگان BNPL نسبت به چند فصل گذشته شاهد بیش از دو برابر شدن نرخ انحراف بودهاند، در حالی که نرخهای معوقه کارت اعتباری نسبتاً ثابت بود، که «بر اساس این گزارش، «کیفیت پایینتر دارایی BNPL را نشان میدهد». گزارش.
ارسال نظر