آموزش تعریف و مقداردهی آرایه ها در زبان برنامه نویسی go

خبرکاو تقدیم میکند
در Go ، یک آرایه دنباله ای از عناصر با طول خاص است
در اینجا آرایه ای را ایجاد می کنیم که دقیقاً 5 int را نگه می دارد. نوع عناصر و طول هر دو بخشی از نوع آرایه هستند. به طور پیش فرض یک آرایه دارای ارزش صفر است ، که برای ints به معنای 0 است.
ما می توانیم با استفاده از آرایه [index] = syntax مقدار یک مقدار را در یک فهرست تنظیم کنیم و با آرایه [index] یک مقدار بدست آوریم.
len طول یک آرایه را برمی گرداند.
از این syntax برای تعریف و تنظیم اولیه آرایه در یک خط استفاده می کنیم.
b := [5]int{1, 2, 3, 4, 5}
انواع آرایه ها یک بعدی هستند ، اما می توانید انواع مختلفی را برای ساخت ساختار داده های چند بعدی ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که آرایه ها هنگام چاپ با fmt.Println به شکل [v1 v2 v3 …] ظاهر می شوند.
کد در نهایت به شکل زیر درخواهد آمد :
package main import "fmt" func main() { var a [5]int fmt.Println("emp:", a) a[4] = 100 fmt.Println("set:", a) fmt.Println("get:", a[4]) fmt.Println("len:", len(a)) b := [5]int{1, 2, 3, 4, 5} fmt.Println("dcl:", b) var twoD [2][3]int for i := 0; i < 2; i++ { for j := 0; j < 3; j++ { twoD[i][j] = i + j } } fmt.Println("2d: ", twoD) }
ارسال نظر