متن خبر

آمازون میلیاردها دلار بیشتر در Anthropic در جدیدترین تلاش بزرگ هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند

آمازون میلیاردها دلار بیشتر در Anthropic در جدیدترین تلاش بزرگ هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند

شناسهٔ خبر: 460640 -




قرارداد سرمایه گذاری آمازون آنتروپیک
(اعتبار تصویر: آمازون)

آمازون با سرمایه گذاری 2.75 میلیارد دلاری در آنتروپیک گام بزرگی در استراتژی هوش مصنوعی خود برداشته است.

این اقدام کل سرمایه‌گذاری آمازون در این شرکت را به حدود 4 میلیارد دلار می‌رساند زیرا به دنبال تبدیل شدن به یکی از نیروهای پیشرو در جهان در بخش ابزارهای هوش مصنوعی است.

آمازون قبلاً 1.75 میلیارد دلار را در سپتامبر 2023 به این شرکت ریخته بود و سهام اقلیت آنتروپیک را به عنوان پاداش به دست آورده بود، و اکنون از گزینه خود برای سرمایه گذاری بیشتر استفاده کرده است، به وضوح پس از مشاهده پیشرفت کافی در آن زمان برای تضمین هزینه های بیشتر.

معامله آمازون آنتروپیک

در بیانیه ای، این دو شرکت بيان کرد ند که کاری که انجام می دهند برای آوردن فناوری هوش مصنوعی مولد به مشاغل در سراسر جهان "در حال شروع است".

این قرارداد باعث می شود که Anthropic از خدمات وب آمازون (AWS) به عنوان ارائه دهنده ابر اصلی خود و همچنین از تراشه های AWS Trainium و Inferentia برای ساخت، آموزش و استقرار مدل های آینده استفاده کند.

Anthropic همچنین متعهد شده است که به مشتریان AWS دسترسی به نسل‌های آینده مدل‌های پایه خود را در Amazon Bedrock فراهم کند و پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی را برای شرکت‌های سراسر جهان باز کند.

آمازون در اوایل این ماه اعلام کرده بود که آخرین مدل‌های خانواده آنتروپیک کلود 3، که ظاهراً عملکرد بهتری نسبت به مدل‌هایی مانند GPT-4 دارند، در Bedrock در دسترس قرار خواهند گرفت که سطح همکاری بین این دو شرکت را برجسته می‌کند.

دکتر سوامی سیواسوبرامانیان، معاون داده و هوش مصنوعی در AWS، گفت: «ما سابقه قابل توجهی با Anthropic داریم که با هم به سازمان‌هایی در هر اندازه در سراسر جهان کمک می‌کنیم تا برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مولد پیشرفته را در سازمان‌های خود مستقر کنند.

کار رویایی آنتروپیک با هوش مصنوعی مولد، اخیراً معرفی مدل های پیشرفته کلود 3، همراه با بهترین زیرساخت های کلاس آمازون مانند AWS Tranium و خدمات مدیریت شده مانند Amazon Bedrock، فرصت های هیجان انگیزی را برای مشتریان باز می کند. برای نوآوری سریع، ایمن و مسئولانه با هوش مصنوعی مولد."

هوش مصنوعی مولد تبدیل‌کننده‌ترین فناوری زمان ما است و ما معتقدیم که همکاری استراتژیک ما با آنتروپیک تجارب مشتریان ما را بهبود می‌بخشد و مشتاقانه منتظر آینده‌ای هستیم.»

AWS و Anthropic نیز در اوایل سال جاری با Accenture همکاری کردند و با هدف تسهیل یکپارچه‌سازی مسئولانه مدل‌های AI سفارشی همکاری کردند.

بیشتر از TechRadar Pro

معاون سردبیر، TechRadar Pro

مایک مور معاون سردبیر TechRadar Pro است. او نزدیک به یک دهه به‌عنوان روزنامه‌نگار فناوری B2B و B2C کار کرده است، از جمله در یکی از روزنامه‌های ملی برجسته بریتانیا و عنوان Future ITProPortal، و زمانی که او آخرین روندهای سازمانی و محل کار را دنبال نمی‌کند، به احتمال زیاد می‌توان آن را پیدا کرد. تماشا کردن، دنبال کردن یا شرکت در نوعی ورزش.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است