متن خبر

آمازون بنیانگذاران استارتاپ روباتیک هوش مصنوعی Covariant را استخدام می کند

آمازون بنیانگذاران استارتاپ روباتیک هوش مصنوعی Covariant را استخدام می کند

شناسهٔ خبر: 722131 -




آمازون عصر جمعه اعلام کرد که بنیانگذاران Covariant - پیتر آببل، پیتر چن و راکی ​​دوان - را به همراه "حدود یک چهارم" از کارمندان این استارت آپ استخدام کرده است. همچنین مجوز غیر انحصاری برای استفاده از مدل های پایه روباتیک Covariant را امضا کرده است.

در اوایل سال جاری، چن به TechCrunch بيان کرد که Covariant در حال ساخت یک مدل زبان بزرگ است، اما برای زبان روبات. به عبارت دیگر، مدل‌های هوش مصنوعی را برای روبات‌ها ایجاد می‌کند، با تمرکز اولیه بر بازوهای رباتیک که وظایف رایج انبار مانند جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند.

جوزف کوینلیوان، معاون فناوری‌های آمازون و رباتیک، در بیانیه‌ای گفت: «با برخی از باهوش‌ترین ذهن‌ها، تحقیقات بنیادی را پیش می‌بریم و با تخصص غنی خود برای باز کردن راه‌های جدیدی برای هوش مصنوعی و ربات‌ها برای کمک به کارمندان عملیاتی‌مان تلاش خواهیم کرد». «[جاسازی] فناوری هوش مصنوعی Covariant در ناوگان روبات‌های موجود ما باعث می‌شود آنها عملکرد بهتری داشته باشند و ارزش دنیای واقعی را برای مشتریان ما ایجاد کنند.»

این قرارداد شبیه به استخدام بنیانگذاران استارتاپ هوش مصنوعی Adept توسط آمازون در ماه ژوئن است - قرارداد دیگری که به آمازون امکان دسترسی به استعدادها و فناوری های جدید را بدون نیاز به خرید کامل یک استارتاپ موجود می داد.

در آن زمان، The Verge این رویکرد را به عنوان یک «اکتساب معکوس» توصیف کرد، که در آن غول‌های فناوری که با نظارت ضدانحصار مواجه هستند می‌توانند از قراردادهای استخدام و مجوز برای پنهان کردن خریدهای خود استفاده کنند، نه برعکس.

در همین حال، Covariant بيان کرد که تحت رهبری تد استینسون و تیانهائو ژانگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد و استینسون - که مدیر اجرایی استارتاپ بود - اکنون به سمت مدیرعاملی قدم گذاشته است. این شرکت اضافه کرد که «به ارائه مغز کوواریانت به محیط‌های تولید در مجموعه گسترده‌ای از صنایع جهانی، از جمله پوشاک، بهداشت و زیبایی، مواد غذایی، و داروسازی اختصاص دارد».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است