متن خبر

آزادسازی واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی

آزادسازی واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی

شناسهٔ خبر: 787073 -




نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی به زودی آزاد می شود

25 مهر 1364؛ ایران قادر به صدور 4 میلیون بشکه نفت در روز است

مهندس غرضی، وزیر نفت ایران در مصاحبه با نشریه انگلیسی زبان «مطالعات اقتصادی خاورمیانه» پیرامون تاثیر حملات اخیر ژریم عراق به جزیره خارک بر روی صادرات نفت ایران گفت: ظرفیت صادرات نفت ما هرگز به طور موثر تحت تاثیر قرار نگرفته است طی پنج سال گذشته قادر بوده‌ایم به کلیه قراردادهای فروش خود با کلیه خریداران عمل کنیم و این ادامه خواهد یافت.

در دو ماه گذشته نیز ادعا شده که صدمات وارده به خارک بیشتر بوده است. حال آنکه سابقه نشان می‌دهد که در این دو ماه، صادرات نفت نسبت به ماه‌های قبل افزایش داشته است و این نشان می دهد که در مورد میزان صادرات خود ما تصمیم‌ می گیریم. همچنین باید به خاطر داشته باشید که ما 1900 کیلومتر ساحل در خلیج فارس در اختیار داریم و برای ما بسیار ساده است که خطوط لوله جدید و ترمینال‌های صادراتی در هر نقطه که بخواهیم ایجاد کنیم.

ما کلیه مایحتاج فنی را در اختیار داریم و برای ما بسیار ساده است که خطوط لوله جدید و ترمینال‌های صادراتی در هر نقطه که بخواهیم ایجاد کنیم.

ما کلیه مایحتاج فنی را در اختیار داریم و در صورت احتیاج به راحتی می‌توانیم صادرات چهار میلیون بشکه در روز نفت خام را تدارک نماییم.

ایران نفت مورد نیاز پالایشگاه «ژرمن اویل» آلمان غربی را تامین می‌کند

شرکت نفتی آلمانی «ژرمن اویل» در «هانوفر» اعلام کرده است که قصد دارد پالایشگاه نفت «موبیل اویل» در شهر «ویلهلم هافن» را دوباره راه‌اندازی کن.

سرمایه این شرکت دو میلیون مارک است که 65 درصد سهم آن را دولت ایالتی «نیدرزاکسن» آلمان در دست دارد و 20 درصد آن در دست «انورد دویچ لندس بانک» و 15 درصد آن متعلق به شرکت وارداتی «ماریمبکس» می‌باشد. این شرکت نفتی که نفت موردنیاز خود را از ایران تامین می‌کند، در ماه مه گذشته نیز با این کشور قرارداد خرید روزانه 100 هزار بشکه نفت (برابر 5 میلیون تن در سال) منعقد کرده بود. تاکنون شرکت ماریمبکس ماهانه دو تانکر نفتکش نفت جمعا به وزن 280 هزار تن از ایران حمل و آن را به پالایشگاه‌های نفتی در آلمان غربی می‌فروشد.

25 مهر 1374؛ ابلاغ دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ویژه خرید مسکن

دستورالعمل اجرایی اعطای 35 میلیون ریال تسهیلات ویژه به سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن به تمامی شعب بانک مسکن ابلاغ شد.

سپرده‌گذاران می‌توانند از اول بهمن ماه امسال نسبت به دریافت تسهیلات خرید مسکن اقدام کنند.

مهندس فرشچیان، مدیرعامل بانک مسکن به تشریح جزئیات اعطای 35 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای خرید مسکن با اقساط 25 ساله پرداخت و گفت: براساس طرح جدید دولت که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده این طرح تا پایان سال 1375 قابل اجراست و سپرده‌گذاران فقط تا پایان سال 1375 قابل اجرا است و سپرده‌گذاران فقط تا پایان آبان ماه سال آینده برای افتتاح حساب فرصت دارند.

نفت بزرگ‌ترین پالایشگاه بلغارستان توسط ایران تامین می‌شود

مدیر اجرایی پالایشگاه بلغارستان گفت: بزرگ‌ترین پالایشگاه این کشور واقع در بندر «بورگاس» در ساحل دریای سیاه سال آینده 1.5 میلیون تن نفت خام از ایران دریافت خواهد کرد تا آن را پالایش کند.

«اشغان ندل چف» گفت: براساس یک قرارداد در سال 1996 مقدار 1.5 میلیون تن نفت خام مستقیما توسط تولیدکننده یعنی شرکت ملی نفت ایران وارد خواهد شد.

«ندل چف» گفت: قرارداد جدیدی که هفته گذشته در ایران به امضا رساندیم شرایط بهتری را از قرارداد قبلی با شرکت ملی نفت ایران ارائه می‌دهد.

25 مهر 1384؛ واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی به زودی آزاد می شود

ثبت سفارش خودروهای وارداتی در سال جاری افزایش یافت.

«نوراله رفعتی» مدیرکل ثبت سفارشات وزارت بازرگانی با اعلام این مطلب و با اشاره به ثبت سفارش 15 هزار و 500 دستگاه خودرو سواری از آغاز سال تاکنون عنوان کرد: این خودروها در مارک‌های بنز، بی‌ام‌و‌ و آئودی، تویوتا، فولکس و چند مورد دیگر مجوزهای واردات را دریافت کرده و ثبت سفارش آنها انجام شده است.

وی گفت: ثبت سفارش برای واردات کامیون‌های سنگین و صنعتی نیز در ماه‌های اخیر رشد یافته است.

رفعتی در ادامه به متوقف شدن واردات خودرو ازسوی اشخاص حقیقی (موردی) اشاره کرد و گفت : از دو ماه پیش واردات خودرو تنها با کارت بازرگانی امکان‌پذیر شده و انجام مجدد واردات موردی خودرو ازسوی اشخاص حقیقی در دست تحلیل است و به زودی واردات آن که تاکنون 2800 دستگاه بوده، مجددا از سر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس استعلام گمرک ایران از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و ابلاغ آن به اداره کل مقررات صادرات و واردات اشخاص حقیقی می‌توانند بدون کارت بازرگانی خودرو وارد کنند البته این دستور هنوز به اداره کل ثبت سفارشات ابلاغ نشده است.

افراد حقیقی تنها مجاز به واردات یک دستگاه خودرو در طول سال هستند.

سایپا بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به سوریه

شرکت سایپا در سال 2004 با صدور بیش از 9500 دستگاه خودرو سواری به بازار سوریه را در بین شرکت های بزرگ خودروساز جهان به خود اختصاص داد. پس از سایپا شرکت‌های کیاموتورز، مزدا، هیوندای، لادا، داچیا، چری، فولکس، دوو و اشکودا به ترتیب در مقام‌های دوم تا دهم شرکت‌های واردکننده خودرو سواری به سوریه در سال 2004 قرار گرفتند.

بهره برداری از 6 طرح بزرگ پتروشیمی

معاون طرح‌های پتروشیمی گفت: 6 طرح بزرگ پتروشیمی که ارزش تولیدات آن به قیمت‌های روز، 5 میلیارد دلار است تا پایان سال در فاز یک عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

سید مهدی ثقفی درباره پیشرفت طرح های پتروشیمی در فاز یک عسلویه گفت: در فاز اول این منطقه دو طرح متانول، دو طرح آمونیاک و اوره، دو طرح الفین، یک طرح استحصال اتان، یک طرح استایرن منومر، یک طرح اتیلن بنزن، یک طرح پلی استایرن و یک طرح آروماتیک چهارم در حال اجرا است.

25 مهر 1394؛ زمزمه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

در جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو پیشنهاد شد خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی مشمول قیمت‌گذاری شوند.

از حدود سه سال پیش قیمت‌گذاری خودروهای داخلی ازسوی شورای رقابت صورت می‌گیرد. از آن سو نیز قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی آزاد شده و قیمت گذاری این محصولات راسا ازسوی شرکت‌های واردکننده خودرو صورت می‌گیرد.

این در حالی است که تا سه سال پیش قیمت گذاری خودروهای وارداتی ازسوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گرفت و این سازمان بر عملکرد واردکنندگان خودرو در این حوزه نظارت داشت.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است