آخرین رزرو تحت قوانین قدرت بازار اتحادیه اروپا است
Booking.com طبق قانون بازارهای دیجیتال بلوک (DMA) به عنوان دروازه بان تعیین شده است، به این معنی که آژانس مسافرتی آنلاین تحت مقررات منصفانه بازار و چارچوب رقابت پذیری بلوک - با خطر جریمه های بزرگ (تا 10٪ یا حتی 20) مواجه خواهد شد. ٪ برای عدم رعایت.
به پلتفرم سفر شش ماه فرصت داده شده است تا با بخش عمده ای از الزامات DMA، از جمله قوانین اولیه برای پلتفرم های تعیین شده مانند قوانین و مقررات FRAND برای کاربران تجاری و ممنوعیت ترجیح دادن خود، مطابقت داشته باشد. اگرچه برخی از قوانین بلافاصله قابل اجرا هستند - مانند الزام به اطلاع اتحادیه اروپا از خریدهای برنامه ریزی شده.
کمیسیون بيان کرد که انتظار دارد این نامگذاری باعث افزایش انتخاب برای مسافران تعطیلات شود. در بیانیه ای، مارگرت وستاگر، رئیس EVP و رقابت، پیشنهاد کرد: "تعطیلات از انتخاب بیشتری بهره مند خواهند شد و هتل ها فرصت های تجاری بیشتری خواهند داشت."
بوکینگ هفتمین دروازه بان است که تابع رژیم می شود و به آلفابت، اپل، آمازون، بایت دنس، متا و مایکروسافت که سپتامبر گذشته تعیین شده بودند، پیوست. اتحادیه اروپا از آن زمان تحقیقات عدم انطباق را در مورد جنبه های پیشنهادات انطباق آلفابت، اپل و متا آغاز کرده است.
پلتفرم واسطهای Booking به دلیل تأثیر همهگیری بر تجارت سفر آن در موج اول تعیینهای DMA گنجانده نشد، که به این معنی بود که آستانههای کمی را در آن مرحله برآورده نمیکرد – اما تابستان گذشته به ما بيان کرد که انتظار داشتیم که تا پایان سال تغییر کند.
DMA از غولهای فناوری میخواهد که وقتی از آستانه 45 میلیون کاربر فعال ماهانه و بیش از 10000 کاربر فعال تجاری سالانه عبور کردند، به کمیسیون اطلاع دهند. رزرو این کار را در 1 مارس انجام داد و روند تحلیل توسط کمیسیون را آغاز کرد - که در تصمیم گیری امروز به اوج خود رسید.
در یک بیانیه مطبوعاتی، اتحادیه اروپا بيان کرد که تحلیل نشان داده است که "سرویس پلتفرم اصلی Booking دروازه مهمی بین مشاغل و مصرف کنندگان است".
سخنگوی Booking گفت: «ما مدتی است که با کمیسیون اروپا کار میکنیم و تصمیم امروز را پیشبینی میکردیم. ما اکنون در حال تحلیل تصمیم تعیین آنها هستیم و به کار سازنده با آنها ادامه خواهیم داد تا راه حل هایی برای رعایت آنها ایجاد کنیم."
همچنین امروز کمیسیون اعلام کرد که تصمیم گرفته است پلتفرمهای تبلیغاتی سایتهای شبکههای اجتماعی TikTok و X را بهعنوان سرویسهای پلتفرم اصلی DMA تعیین نکند – تصمیمگیری که هیچ کدام دروازه مهمی نیستند.
با این حال، اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا پلت فرم شبکه اجتماعی X باید تعیین شود آغاز کرده است. شرکت متعلق به ایلان ماسک اخیراً به کمیسیون اطلاع داده است که از آستانه استفاده DMA عبور کرده است اما استدلال کرده است که نباید مشمول این مقررات باشد. کمیسیون امروز بيان کرد که استدلالهای X علیه نامگذاری را بیشتر تحلیل خواهد کرد.
این رد استدلال می کند که، علیرغم رسیدن به آستانه، X به عنوان یک دروازه مهم بین مشاغل و مصرف کنندگان واجد شرایط نیست، و گفت : "تحقیقات باید ظرف پنج ماه تکمیل شود."
ارسال نظر